Zwemfeestje zonder zwemdiploma

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nox, 15 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Nee, mijn zoontje heeft A diploma en die mag ook nog niet mee. Ik zou ook vragen of je dan zelf niet mee mag gaan. Vinden ze waarschijnlijk ook niet erg.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

inderdaad, ik zou echt zelf bellen en uitleggen dat mijn kind best mag, maar wel als ik mee mag (en dan wil ik ook nog wel voor mezelf betalen) Zou het nl heel sneu vinden als mijn kind niet mee kan om die reden.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zou ja zeggen ( mits) mij ook meteen gratis aanbieden als hulpmoeder tijdens het zwemmen.

Daarom doe ik die feestjes nog niet in het zwembad ik wil die verantwoordelijkheid niet op mij nemen wel als ik de ouders er bij uitnodig.!!

Alleen ja als er echt voldoende begeleiding is 1 op 2 kids bijvoorbeeld. Maar ik ga liever wel mee!!! En betaal ook mijn eigen intree wel haha sorry. Zou ook niet mijn ideale feestje zijn om mijn kind te laten gaan .Zonder diploma.

De eerste keer dat zoon alleen een zwembad in ging was hij al over de 10 jaar en nog vond ik het eng!! Als ik met dochter in het peuter/kleuterbad ben en hij in het grote bad brrr. Maar ja los laten is soms heel moeilijk.

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Een kind van een jaar of 5 kan je al heel goed uitleggen waarom hij/zij niet mee kan hoor. Teleurgesteld zullen ze zeker zijn maar als jij gewoon uitlegt waarom het niet door kan gaan dan begrijpen ze dat wel.

Ik kan alleen nergens er uit ophalen hoe oud het kind is van TS?

Anyway, hier is de regel dat je niet naar een zwemfeestje gaat zolang je geen diploma hebt. Dan kunnen ze teleurgesteld zijn wat ze willen maar ik ga niet mijn kind naar een zwemfeest sturen terwijl hij nog niet kan zwemmen.

Ik zou het sowieso raar vinden als het om een 5 jarig kind gaat van TS, wie geeft er op die leeftijd nou een zwemfeest ;) Daar moet je toch niet aan denken om een zwemfeest te organiseren met allemaal kindjes die niet kunnen zwemmen.

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik vind het wel zielig hoor.. als je als moeder dan niet even wat tijd kan vrijmaken om mee te gaan met je kind naar een kinderfeestje zodat je kind niet teleurgesteld raakt.. het was immers niet zijn of haar keus om uitgenodigd te worden.. 2 uurtjes en het kind is gelukkig dat is toch wat telt?

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Ik zou zelf meegaan en anders niet. Wij hebben ook een keer een zwemfeestje gegeven maar toen heb ik wel vooraf gecheckt of de kinderen een diploma hadden, al voor we de uitnodigingen uitdeelde. Een kindje zonder diploma had ik niet meegenomen. (mag bij ons overigens uberhaupt niet in het zwembad tijdens kinderfeestjes)

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Een kind hoort in mijn ogen ook te leren hoe om te gaan met teleurstellingen.

Ik vraag net aan mijn zoontje van 5 of hij boos zou zijn als hij niet naar zo'n feest zou mogen, dit is wat hij zei

'' Mama ik zou het jammer vinden maar ik heb geen diploma dus ik kan niet zwemmen ''

Ze gaan echt niet kapot hoor na een teleurstelling.

Of ben jij zo iemand die alles waar een teleurstelling uit kan komen meteen voor je kind gaat oplossen omdat je bang bent dat hij/zij dan verdrietig zou worden?

Dat is toch ook niet goed?

En wat als die ouders Nee zeggen dat je niet mee kan, dan word je kind toch alsnog teleurgesteld?

8. Liever een teleurgesteld dan straks helemaal geen kind meer.

Mijn zoon zou niet mee mogen.

9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    En wat als de ouders van de jarige niet willen dat je mee gaat om wat voor reden dan ook?

10. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Jammer maar helaas. Tenzij hij erg laat is met zwemmen zal hij niet de enige zijn.

En mezelf uitnodigen zou echt niet in me opkomen. Om te beginnen ben ik geen voorstander van overal achter je kind aanhuppelen. Ik ga straks ook niet mee als ze voor het eerst gaan stappen zal ik maar zeggen. Daarnaast vind ik het een verkeerd signaal: een kind dat niet kan zwemmen heeft niets in een zwembad te zoeken. Die grens lijkt me duidelijk. En tot slot: ik ben alleszins bereid om dingen te doen voor sportclubjes en verenigingen en schoolactiviteiten. Maar mee op een kinderfeestje dat ik niet zelf organiseer vind ik echt wat te gortig. Als ze vrienden of familie zijn is het tot daar aan toe. Maar oppervlakkige schoolpleinkennissen... No way!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dan zou mijn kind dus niet mogen gaan.

Ik zou al te vrede zijn met aan de kant zitten! Maar zonder echte voldoende toezicht die garantie wil zwart op wit. Dan mag mijn kind dus ook niet mee. Daar is ze mij te kostbaar voor. En voor de meeste ouders hier dus. We zijn het bijna allemaal eens.Eens met elkaar.

12. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Nee hoor mijn kinderen krijgen echt wel teleurstellingen ..
    Momenteel zelfs.. Helaas kan ik daar niets aan veranderen.. Ik praat met mijn kinderen. Maar als er wel een oplossing is waarom dan je kind teleurstellen? Als je het wel zou kunnen door alleen maar 2 uur tijd vrij te maken om mee te gaan ? Is 2 uur van je dag of je hele leven nou echt zoveel? Voor dat ene kinderfeestje?
    teleurstellingen oke.. maar als ik een oplossing kan vinden doe ik dat zeker.. Ik probeer mijn kinderen nog op te voeden dat ze nog kind kunnen zijn .. dus zoek ik inderdaad naar oplossingen

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Maar wat heeft het kind zonder diploma eraan als hij/zij niet mee kan dollen met de rest? Je loopt er dan als moeder continue achteraan. Ik zou daar geen zin in hebben.
    Van mij zouden ze niet mogen.

14. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Nee mijn zoontje zou niet mee mogen als hij geen diploma's had gehad.

15. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Hoezo niet? Kan mee de glijbaan in alles en in het diepe als hij zwembandjes aan heeft kan het gewoon mee hoor.. Ik ben afgelopen weekend nog wezen zwemmen met 3 kinderen zonder diploma's
    dus kan wel degelijk.. als je zelf ook maar wil

16. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ben ik met je eens hoor. Mijn vraag was ook meer gericht aan Lovepeet ;)

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Nee, zou van mij niet mogen. Dan maar teleurgesteld, Veiligheid gaat voor. Je kan niet alles hebben!

18. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Ik zou me kind niet sturen. Zou denk ik met een rotgevoel en niet fijn thuis zitten.
    Ik zou zelf met me kind vn de week en een vriendinnetje gaan bijv.

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier mogen ze niet in het diepe met bandjes, maar alleen tot een bepaalde lijn. Helemaal met meerdere kindjes met bandjes mag dit absoluut niet en kun je alleen tot 1.00m diepte. Glijbaan mag alleen met begeleider etc. Tja, dan doe je dus wel mee.. Maar de vraag is hoe.

Ik zou het zelf onbespreekbaar vinden om deel te nemen aan een zwemfeestje zonder diploma. Helaas voor ons kind, veiligheid gaat voor.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Als ik mee mag wel.

En wat ik al eerder las, ik vind het raar om niet van te voren te checken of alle genodigden een zwemdiploma hebben. Of hij moet in groep 7 zitten😂 dan was ik er wel vanuit gegaan.

Deel Deze Pagina