Het blijft sowieso spannend als ze nog zo jong zijn. De reden waarom ik onze dochter wel zo laat gaan is omdat ze ook nog op wedstrijd zwemmen zit...dus sowieso echt goed kan zwemmen en duiken. Maar onze zoon moet na het halen van zijn C diploma ook wekelijks blijven zwemmen voor zeker 1 jaar. Bijhouden en verbeteren.
Ik zou mijn kind ook niet meegeven, of proberen te regelen dat ik zelf mee zou kunnen als begeleiding. Geen zwemdiploma is geen zwemfeestje waar ik niet bij ben. Het risico dat er iets kan gebeuren is mij te groot en zou ik mijzelf nooit vergeven.
Hier geldt dat ook voor zwemmen in het diepere deel van het golfslagbad. Daar kun je dus niet alleen heen met twee of meer kinderen zonder zwemdiploma (ondiepe deel mag wel gewoon ). Blijft het instructiebad en een waterspeeltuin met glijbanen over.
Mijn kind mag niet mee met een zwemfeestje zo lang hij geen zwemdiploma heeft. Ik zou mezelf trouwens echt niet uitnodigen op zo'n feestje, dat is toch bizar? Hahah sorry maar zijn er echt ouders die dat doen? Mijn kind zou gewoon niet mee mogen, klaar. Teleurstelling? Ach joh ook daar heeft een kind recht op.
Nee, ik zou er niet eens aan denken. Ik zou eventueel overleggen of ze nog begeleiding nodig hebben, maar zo niet, dan gaat ze niet mee. Ik vind het eigenlijk vreemd dat je het overweegt eerlijk gezegd.
Geen idee...maar dat is wat er gezegd wordt bij het betalen...je moet echt zelf je eigen kind in de gaten houden en het liefst 1 op 1...misschien als je 3 kinderen hebt dat je een uitzondering krijgt? Maar moet wel zeggen dat ik het persoonlijk wel goed vind om het zo te doen. Water is gevaarlijk en als je 3 kinderen mee hebt te zwemmen kun je natuurlijk ook niet echt goed op allemaal letten. Kind verdwijnt zomaar onder water
Dit is mij dus ook overkomen vroeger, en daarom zou ik mijn kind zonder diploma A en B nooit laten gaan (A had ik toen al). Als mijn vader er toen niet bij was geweest was het met mij heel anders afgelopen. Dan maar even teleurgesteld maar ik ga geen onnodige risico's nemen wbt mijn kind. Goed besluit ts
kindje van TS is 6 (maar is dat net 6 of al bijna 7? dat weet ik niet) En als ik niet mee zou mogen, dan mag mijn kind inderdaad niet mee. Ik vind het sowieso heel raar om op die leeftijd een zwemfeestje te geven, omdat lang niet alle 6 jarigen een diploma hebben op die leeftijd. (zit nu te lezen en ik meende dat het in TS haar handtekening stond, niet dus , dus hoe ik erbij kom??? hoe oud is jouw kindje TS?)
Het gaat wel hoor, hier mag het gewoon weet ook niet beter, op vakantie ook nooit anders meegemaakt. Relaxed is anders, daarom zwommen wij ook niet zo vaak. Nu bijna 2 met diploma's, dus dat scheelt weer
Zwemfeestjes. No way! Snap niet waarom ouders daarvoor kiezen! Die verantwoordelijkheid! Zeker als ze nog klein zijn.
Waarom is een 7 jarige zonder diploma nu weer vreemd Fijn zulke conclusies....want we hebben allemaal topzwemmers ofzo
In de meeste gevallen hebben ze rond die leeftijd hier in Nederland toch wel een diploma of soms 2? Ik vind het inderdaad vreemd als je rond die leeftijd geen diploma hebt. En ja er zijn uitzonderingen dat snap ik
Juist besluit TS, ik had het ook niet gedaan. Ik ga zelf ook niet alleen met onze 3 kinderen zwemmen, mij te link. Ik heb onze dochter al eens boven moeten trekken (heeft C diploma) omdat haar broertje met zwembandjes op haar hing. Echt, het is zo gbeurt.....
Misschien komt het omdat ik hier eigenlijk niemand ken die rond die leeftijd nog geen A diploma heeft. En misschien speelt het ook wel mee dat het hier de normaalste zaak van de wereld is dat je rond die leeftijd minimaal A hebt. Wij wonen in een water rijke omgeving en vinden het dus heel belangrijk dat je al vrij vroeg je kan redden in het water. De meeste hebben hier in groep 4 al A en B en halen dan C nog via school ( hier hebben ze geen schoolzwemmen meer zoals vroeger maar ze hebben hier 1 jaar 1 x per week de mogelijkheid om een diploma te behalen ) Dus het is puur gebaseerd op persoonlijke ervaring. Ik val er niemand persoonlijk mee aan het is gewoon wat ik hier om mij heen mee maak en zie.
mijn zoon is net aan 6 en had met 5 zijn A, en zal zoals het nu is in april voor B afzwemmen. Ik vind 7 jaar erg laat ja in dit land met zoveel water. maar goed ik besef me ook maar al te goed dat niet iedereen het financieel kan dragen. maar goed TS heeft afgezegt, vraag me wel af of ze nog in gesprek is geweest met de betreffende ouders, iets wat ik zeker zou doen, en niet zomaar nee zou zeggen. maar goed ieder voor zich. Wij nemen regelmatig een vriendje van onze zoon mee naar het zwembad en ook andersom, ook toen ze nog geen diploma hadden. Maar goed iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt.
Ja maar wat is een uitzondering dan? Mijn oudste dochter was al bijna 8 toen ze haar A diploma haalde. Zij was een heel erg onzeker meisje en durfde niet op zwemles. Toen heb ik met haar gewacht tot haar zusje ook op zwemles mocht, zodat ze samen konden. Toen ze begonnen waren ze 5 en 7. Maar wel binnen het jaar A en B. De jongste trok zich weer wat op aan de oudste.
Wijs besluit ts ik werk zelf in een zwembad en wat hier al gezegd is de kinderen gaan op de gekste manieren van de glijbanen. Plus dat veel kinderen die net een diploma hebben het nog moeten leren ( auto rijden leer je ook pas als je rijbewijs hebt) hiermee bedoel ik dat het altijd anders gaat als in een les, meer mensen/ kinderen die aan het zwemmen zijn en die de raarste capriolen uithalen. Ander spelmateriaal misschien een golfslagbad van alles waar ze mee moeten leren omgaan zonder dat er een ouder de hele tijd bij is.