Zwemfeestje zonder zwemdiploma

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lousanne, 15 mei 2024.

  1. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.465
    4.025
    113
    noord holland
    Ik zou denk ik vragen of er vanuit hen een ouder mee kan (daar zou ik de entree wel voor betalen), die optie zou ik het prettigst vinden.
    Lastig hoor, het klinkt best prima, de ene redt zich in t water en de ander heeft goede bandjes.
    Er zijn ook volwassenen die nog nooit zwemles hebben gehad (mijn vader bijvoorbeeld), maar goed dit gaat natuurlijk nog om kinderen.
    Toch zou ik het ook wel heel sneu vinden wanneer ze niet mee kunnen, lijkt me heel verdrietig voor deze kinderen.
    Heeft het zwembad niet toevallig kurkjes en armkurkjes?
    In dat geval, met vooraf de afspraak dat ze ze dan wel om moeten, zou ik het wel aandurven.
     
  2. Lousanne

    Lousanne Actief lid

    11 nov 2022
    354
    492
    63
    Vrouw
    Dit is dus precies onze situatie. Gelijkvloers bad van 1.40 m, waar geen andere mensen zijn, en geen hoekjes enzo. Dus daarom gaan we het wel doen denk ik.
    Met een bad van 3 m diep zou ik het ook zeker niet durven.
    Degene met bandjes is een lief meegaand meisje, dus die gast dat wel accepteren. (En zo niet dan gaat ze gewoon het water niet in, zonder bandjes is geen optie voor mij)
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  3. Lousanne

    Lousanne Actief lid

    11 nov 2022
    354
    492
    63
    Vrouw
    Dit is precies de situatie van degene die kan zwemmen maar geen diploma heeft ja.

    Ja vind je 16 kinderen veel? 4 ouders? Het zijn 10-jarigen. Ze lagen gisteren met een groot deel van de klas hier in het dorpszwembad zonder überhaupt toezicht van ouders.
     
  4. Lousanne

    Lousanne Actief lid

    11 nov 2022
    354
    492
    63
    Vrouw
    Maar de kinderen zijn 10 he? Mijn 10-jarige (en ook de rest van de klas) gaat gewoon alleen hier naar het dorpszwembad. Zonder toezicht van ouders. En dan zijn er nu dan 2 ouders op 14 kinderen (en dan 2 ouders 1 op 1). Dat is toch dan juist al veel meer als normaal?
     
    Athina en spruitje80 vinden dit leuk.
  5. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.553
    1.485
    113
    Bij een rechthoekig bad, max 1.40 diep en verder geen andere badgasten zou ik het wel aandurven.

    Als je naar een subtropisch zwembad zou gaan met tig andere badgasten, zou ik het een ander verhaal vinden.

    Zou overigens een zwemvest niet fijner zijn voor het meisje?
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.599
    8.452
    113
    Geen idee; ik heb daar geen ervaring meer ik vind 9/10 te jong om alleen naar het zwembad te gaan en doe dat zelf dus niet. Maar hier is het bad ook dieper dan 1.45m en zijn er altijd andere mensen. Ik kan me dus slecht een voorstelling van de situatie bij jullie maken, bij is zou ik me er in ieder geval niet goed bij voelen.
     
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.306
    15.487
    113
    Zo'n papier zegt niks over de daadwerkelijke zwemvaardigheid. Mijn man heeft ook geen zwemdiploma (en nooit officieel les gehad) maar die springt zomers ook gewoon overboord.
    En er zijn ook mensen met zwemdiploma die amper boven kunnen blijven.

    Ik zou ze meenemen en dan extra in de gaten houden. Je bent met volwassenen zat. Wel op voorwaarde dat je de jongens qua gedrag ook kan vertrouwen. Maar dat is voor mij ook net zwemdiploma een ding. Als ik het gedrag niet vertrouw vind ik dat enger dan een luisterend kind zonder zwemdiploma.

    Mijn oudste is in groep 4 ook met een zwemfeestje meegeweest terwijl hij nog geen zwemdiploma had (wel les). Ik heb die moeder gebeld erover en daarna besloten dat hij wel mee mocht.
     
    Sado vindt dit leuk.
  8. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.251
    4.487
    113
    Home
    En die ouders vinden het geen probleem ?

    Mijn dochter heeft a en b en zelfs ik twijfelde nog om m'n dochter naar een zwemfeestje te laten gaan

    En je moet niet vergeten ook de kinderen met diploma moet je nog goed in de gaten houden dus nee ik zou ze zeggen helaas pindakaas
     
  9. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.115
    4.348
    113
    Het hebben van diploma's houdt echt niet meteen in dat het kind ook goed kan zwemmen. Hier zie je toch echt kinderen die na hun diploma nauwelijks nog in het zwembad komen. Kan zo wezen dat het kind zonder zwemdiploma zwemvaardiger is dan die met diploma.

    Wat in mijn beslissing zou meetellen is het gedrag van het kind, als het een stuiterbal is die je bijna niet bij kunt houden is het verhaal heel anders dan een rustig kind.

    Eventueel vragen of de ouders er ook bij kunnen/willen zijn is ook een optie, maar dan ga ik er wel vanuit dat de ouders ook geen diploma hebben (en misschien zelf ook wel niet kunnen zwemmen)
     
  10. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.818
    357
    83
    Dit!! Niet doen hoor, je bent al druk met al die kinderen. En water kan zo gevaarlijk zijn. Even afgeleid en je bent er 1 kwijt.
     
    Amberxx vindt dit leuk.
  11. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.174
    596
    113
    Waarom zou je hier direct vanuit gaan dan? Volgens mij zijn er allerlei redenen waarom een kind geen zwemdiploma hoeft te hebben.
     
  12. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.498
    1.708
    113
    Vrouw
    Oh nee dat zou ik niet doen.
    N is een stuk jonger en heeft nog geen zwemdiploma.. pas geleden kwam er een moeder vragen of die zijn zwemdiploma had ivm een feestje.
    Hij werd dus niet uitgenodigd en dat vind ik terecht.
    Hij kan overigens prima zwemmen , hij heeft alleen het papiertje nog niet.
    En hij gaat absoluut niet in het diepe.
    Maar geen zwemdiploma is geen zwemfeestje.
     
    lorreke vindt dit leuk.
  13. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.115
    4.348
    113
    Omdat dit in de openingspost stond Beiden uit een ander land van herkomst waar ze niet aan zwemdiploma's doen.
     
  14. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    3.031
    1.333
    113
    Ik zou dan als organisator gewoon iets anders (andere activiteit) bedacht hebben. Vind het ook wel raar om dan iemand niet uit te nodigen.
     
  15. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.558
    3.195
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    veel plezier! ik zou het - zoals jij het beschrijft wel aandurven. Zeker als je 1 op 1 een ouder kan zetten op die 2 kinderen. Een papiertje zegt inderdaad niet alles. Die ene zal mogelijk nooit een papiertje halen omdat hij/zij goed zwemt. Risico bestaat wél dat als het zwembad het niet goed genoeg vind- hij/zij nog bandjes om moet.

    Verder sluit ik me aan bij Toch3 :)
     
  16. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.498
    1.708
    113
    Vrouw
    hij is de enige uit de klas die ‘m nog niet heeft.
    Tsja wat mij betreft is het prima dat ie dan niet mag komen.
     
  17. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Mijn zon heeft a en b gehaald 2.5 jaar geleden maar daarna nog geen 1x gezwommen. Ik zou hem dus niet mee laten gaan met een zwemfeestje ook al heeft hij dus wel zijn diploma's. Gelukkig durven de ouders van de paar vriendjes met wie hij omgaat zo'n feestje sowieso niet aan.
     
    HvL vindt dit leuk.
  18. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.930
    3.500
    113
    Gaat hij dan later nog voor C?

    Ik heb geen tips @ts, ik snap je dilemma volledig...
     
  19. Diiba

    Diiba Bekend lid

    14 sep 2023
    627
    1.000
    93
    Vrouw
    Een kind zonder zwemdiploma's gaat bij mij niet mee met een zwemfeestje.
     
  20. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Ik denk niet dat hij c ooit zou halen met hoe a en b gingen en dat hij nog nooit vrij heeft gezwommen. Zou ook niet weten waarom. Als ie in het water valt redt ie zich, verder houden wij allemaal niet van zwemmen, kunnen we het fysiek ook niet en gaan we ook niet op vakantie naar een plek met zwembad dus het is prima zo. En op feestjes wordt hij toch bijna nooit uitgenodigd.
     

Deel Deze Pagina