Maar waarom wordt er gelijk geadviseerd om naar een ander zwembad gaan kijken? Ts je zegt nl dat je het moeilijk vind je kind los te laten. Dat heeft niet persèmet een zwembad te maken zoals ik lees. Niet mogen kijken heeft niks te maken met iets verbergen. Vraag me af wat je dan denkt dat ze verbergen? (Dit is niet aan jou ts, ik zag het langskomen in de reacties) hier is dat omdat kinderen anders afgeleid worden. Hier ook om de zoveel weken ern kijkles. Hier beginnen ze niet in het diepe, masr in het ondiepe gedeelte en ze werken huer met zwemvesten met drijvers die er ook uitkunnen. Ze werken er naar toe dat die uit kan en in het diepe. Onze oudste deed er langer over ivm een handicap 20 maanden over A en B , maar de jongste heeft A en B in 14 maanden gehaald. Ik zou met het zwembad in gesprek gaan over je zorgen.
Bij ons mag je er ook niet bij gaan zitten, maar vanaf de tribune mag je wel gewoon meekijken. En dat doe ik dus ook Ik zou gewoon een andere zwemschool zoeken. Want hoewel ik weet dat je niet overal je kind voor kunt beschermen... maar bij niet mogen toekijken bij zwemles moet ik onbewust toch weer denken aan die badmeester ergens in het zuiden die allemaal kindjes misbruikte. Maar wbt in de gaten houden: bij ons zwembad zijn het vrij grote groepen kinderen die per keer zwemles hebben. Elke keer met 2 meesters of juffen. En ze houden het echt heel goed in de gaten. Vergeet niet dat de badmeesters en -juffen normaal ook toezicht weten te houden tijdens vrij zwemmen. Ze letten dan ook op heel veel zwemmende mensen. Ik snap dat je het wat spannend vindt, maar hoe ik de badmeesters en juffen bij ons zwembad bezig zie heb ik er wel vertrouwen in.
Bij ons mag je alleen vanuit de kantine mee kijken naar het wen badje en badje 2, zodra ze naar het diepe gaan mag je bij ons ook niet meer mee kijken. Heb er nooit moeite mee gehad. We hebben hier 1x in de 3 maanden kijk of zelfs mee doen zwemles ( om en om ) dan mag je dus een gehele les of kijken of je doet mee met de les. De jongste is 6 en gaat toevallig over twee weken afzwemmen voor zijn C en daarna weer verder voor zwemvaardigheid 1. Ik vond het in het begin ook eng om hem '' los '' te laten maar ik vertrouwde op de zwem leraren. Denk niet dat het helpt om te zoeken naar een ander zwembad want ook daar zul je je kind gewoon '' los '' moeten laten. Zeker als dit zwembad gewoon goed staat aangeschreven zou ik gewoon je kind laten gaan.
Hier niet mee kijken (kijkles) en meteen in t diepe met easyswim aan. Gevolg: na 3 lessen zwom ze zonder vestje onder poortje van zwemjuf heen Ik vind t een erg goede manier. Is toch niet te doen met die ouders langs de kant! Op school kijk je toch ook niet met de juf mee? Heb vertrouwen
Klopt ik ben bang dat de docent mijn kind over het hoofd ziet en dan kan verdrinken.. En als ik er zelf bij sta kan ik dat dan in de gaten houden.. Overbezorgd i know
Nee dat begrijp ik hoor. Water blijft spannend. Ik zou echt gewoon in gewprek gaan, mocht je dan nog geen goed gevoel erover hebben dan verder kijken, want je moet je er wel goed bij voelen. Je bent vast niet de enige ouder met deze zorg.
Ik vond het in het begin ook eng. hier hebben ze kleine groepjes van max 7 kinderen en dan 1 badmeester. wel een vrij klein bad en er krijgen 3 groepjes te gelijk zwemles. dus er staan altijd wel 2-3 badmeesters in en om het bad. ouders mogen meekijken maar achter een raam, in een aparte ruimte. bij dit zwembad gaan de kinderen trouwens vanaf het begin zonder drijfvesten/bandjes om het water in. alleen af en toe blokjes of zo'n plankje.
Hier begonnen ze zonder bandjes/kurkjes oid in het ondiepe gedeelte. Van daaruit steeds een stukje verder en als ze dan wel in het diepe gedeelte gingen oefenen was dat wel met kurkjes, maar dan waren ze al watervrij. Maar die kurkjes hebben ze vrij weinig om gehad, tegen de tijd dat ze echt naar het diepe gingen, konden ze allemaal al redelijk zwemmen. Hier kunnen we overigens wel meekijken omdat alles met glas is.
Hier een privéschool. Echt een super verschil met 12 kindjes in een groep waarin zij niet functioneerde en de badmeester de kids niet allemaal in de gaten kon houden. Nu gelijk in t diepe, zwemles 2.0, met speciaal vest aan. Donderdag gehoord dat ze die niet meer aan hoeft! Ideaal ook dat ze geen badjes hebben en er voor de kids veel minder veranderd steeds. Ze zit met nog twee andere kinderen. Dus totaal drie. En voor je denkt dat t heel duur is... echt niet! Voor meer info mag je pben. Ooh en wij zien de hele les op twee schermen via de camera's die op t bad gericht staan.
Dat ze iets te verbergen zouden hebben lijkt mij niet. Maar dat kinderen snel afgeleid zijn als ouders mee kijken is ook onzin. Ik heb dat zelf ruim 2 jaar gezien bij dochter. Dat waren juist voornamelijk allemaal kinderen die "iets" hadden: autisme, adhd, add enz. En dat werkte als een trein. Kinderen raken er nl gewend aan dat je er zit dus dat vinden ze totaal niet interessant meer.