Zwemkleding baby meisje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Romymama, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Voor de moeders met ervaring :D

Wat is handig kwa zwemkleding? Alleen een broekje, bikini of een badpakje?
    En moet je ook rekening houden met de maat kwa zwemluier?

Hoor graag jullie ervaring!

Mijn meisje zal tegen de tijd dat we gaan zwemmen in 80 zitten denk ik.
    Bij de Hema hebben ze bijvoorbeeld badpakjes 74/80 of 86/92. Die laatste lijkt me dan echt te groot maar er moet wel nog een luier onder natuurlijk..

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Je kan ook een zwemluierbroekje kopen dan heb je geen wegwerpluiers nodig.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik had altijd badpakjes. Minder glibberig en mensen wisten tenminste dat het een meisje was. Geen ervaring met de badpakken van de Hema..!

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

En de maat luiers ligt aan het gewicht van je kindje, net als normale luiers! :)

5. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Thnx! Ik bedoelde eigenlijk of je met de maat nog rekening moet houden omdat er nog een luier onder moet.. Nam je dan een maatje groter of gewoon dr eigen maat?

6. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Zwemluiers zijn dun, dus ik zou geen te groot badpakje kopen!
    Ik vind hema zoiezo al ruimer vallen, mijn zoontje heeft maat 62 aan van zwembroekje (hema)

7. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Als baby deed ik altijd een zwembroekje. Omdat baby's nog snel afkoelen en er met een badpak meer natte (dus koude) stof om je lichaam heen zit als je het water uit bent.
    Ik zou gewoon voor 74/80 gaan. Mijn zoontje met maat 86 past die nog steeds makkelijk.

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik koop gewoon de maat die ze van kleding ook heb.
    De badpakjes die ze heeft komen bij de prenatal vandaan.

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Gewoon eigen maat kopen bij hema. Ik vind ze zeer prettig en praktisch.

Wat ik wel onhandig vind zijn badpakjes met gekruiste bandjes, hoewel je daar ook wel handig in wordt. Ik heb zwembroekjes en badpakjes, bikini's vind ik beetje raar bij zo'n ukkie en lijken me ook onhandig.

Zwemluiers gaan per zoveel kilo, even op het pak kijken dus :)

10. Verox

Verox Niet meer actief

Ja dat klinkt ideaal.
    Tot je kindje dat zwemluierbroekje volpoept en je mag gaan zoeken waar je het broekje ergens schoon kunt spoelen...
    Drama!!!

Gewoon wegwerpzwemluiers in de juiste maat, met een zwembroekje of badpakje eroverheen.
    Badpakje eventueel een maat groter en knoopjes in de schouderbandjes leggen. Dan kan ze er nog een tijd mee vooruit.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Lijkt me erg onpraktisch maar gelukkig ( afklopen) nog niet gehad.

Heb wel als reserve een zwemluier en een pedaalemmerzakje.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb zelf in 5 jaar nog nooit gehad dat er in de zwemluier gepoept is en heb naar volle tevredenheid altijd een wasbare zwemluier gebruikt. Dochter had tot ruim 4, 4,5 een zwembroekje. Het bikini stukje gooide ik altijd weg geen gezicht op zo'n jong kind. Nu ze 5 is staat een zwempakje leuker als een broekje langzaam aan want een boven stukje voelt nog tè fout.

13. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Ik heb voor m'n dochtertje een badpakje, gewoon omdat 'k dat zo leuk/lief vind staan.
    Geen ervaring met zwembroekjes

14. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ik vind een zwempakje ook leuker/liever dan alleen een broekje. Wij hebben goede ervaringen met Prenatal, V&D en Hema. Wat al eerder is gezegd, gekruiste bandjes zijn niet ideaal :)
    Zwemluiers pakte ik gewoon in dezelfde maat als d'r normale luier.

15. Verox

Verox Niet meer actief

Niet iedereen heeft zoveel geluk 😂
    Mijn dochter poepte altijd in haar zwemluier.
    Als we een paar uurtjes bleven had ik soms wel 3 volle luiers.
    Niet leuk.

16. beebj

beebj Niet meer actief

Ik doe Lynn (17,5 maand) alleen een zwemluier aan. Als ze eenmaal zindelijk is, kijken we wel verder. Zo super vaak gaan we nu ook weer niet gaan zwemmen, dus wie weer kan ze zwemkleding dan maar een paar keer aan ivm de maat. Vind ik zonde!

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Niet leuk nee! Wat een gedoe ook! Dan snap ik zeker dat je voor wegwerp gaat...

18. Verox

Verox Niet meer actief

Ja echt drama.
    Dan zijn de voorzieningen in zo'n zwembad vaak ook niet echt toereikend.
    Ik heb overwogen om maar te stoppen met zwemmen.
    En het is regelmatig de reden geweest om maar eerder naar huis te gaan.

Gelukkig waren het maar periodes, en is ze nu bezig met zindelijkheid 🎉

19. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik vond de maatvoering van zwembroekjes en zwempakjes heel wisselend, sommige vielen enorm groot, andere enorm klein. Dus hier altijd even passen thuis en anders ruilen.

Dochter had hier eerst een zwembroekje, maar is toen op vakantie na meerdere keren van het peuterglijbaantje gaan dat ze de eerste dag al een schaafwondje op haar rug had! De volgende dag ging dat na 2 keer glijden alweer open en kon ze niet meer glijden. :( Er zit nog steeds (een jaar later) een klein littekentje van. Dus sinds die vakantie zwempakjes hier! En juist wel met gekruiste bandjes, die schuiven niet af. Sommige met gekruiste bandjes kun je net als BH-bandjes in grootte verschuiven, dan kan het zwempak langer mee zonder dat het lubbert. Maar nu ze zindelijk is, wel even gedoe ja voordat het hele zwempak uit is, en vervolgens een nat plakkend zwempak weer omhoog hijsen.

Hier twee keer gepoept in een wegwerpzwemluier. Ik heb 1 pak gekocht, en elk broekje heb ik 2 keer gebruikt (1 keer uitspoelen en weer laten opdrogen, gaat prima, als er niet in gepoept is he :p). Liever 1 pak zwemluiers kopen dan die dingen moeten uitspoelen in het geval dat, blegh.

Veel zwemplezier!

20. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Dochter heeft een badpakje van de Hema, ze zit nu in kledingmaat 80-86 maar past prima in haar badpakje maat 74/80.

Deel Deze Pagina