Hallo allemaal, Ik ben nu bijna 37 weken zwanger van de eerste uk en ik merk dat ik steeds meer onrust krijg in mijn hoofd en lichaam. Ik ben nu een week met verlof en ik wil nog steeds van alles doen maar mijn vermoeidheid laat dit niet altijd toe. Toch probeer ik dit en dan kom ik aan het einde van de dag mezelf weer tegen. Hoe zorg ik ervoor dat ik met een rustig gevoel op de bank kan zitten met een kopje thee en een tijdschrift of een boek?? Ik weet elke dag wel weer wat te verzinnen. Ik zit op het moment ook in een emotionele achtbaan. Er hoeft maar iets te gebeuren en ik sta al te janken als een baby. Constant denk ik aan het moment wanneer ik moet gaan bevallen. Ook ben ik nu al bang om mijn buik te gaan missen en wil ik helemaal nog niet bevallen. Van mij mag de kleine uk nog wel en paar weken blijven zitten. Ik geniet zo van het zwanger zijn en mijn kleine uk voelen in mijn buik Normaal maak ik me niet zo druk en ben ik een vrij nuchter persoon. Ook ben ik helemaal niet bang voor de bevalling maar ga me nu langzaam wel afvragen of ik het allemaal kan. Heb de hele zwangerschap geen cursus willen doen omdat het niks voor mij is, en ga nu twijfelen of ik het toch wel had moeten doen en of ik wel weet hoe ik mijn weeen straks weg moet puffen. Komt dit mensen bekent voor?? Hoort dit er allemaal bij dat je aan jezelf gaat twijfelen en ineens onzeker wordt of vind ik het onbewust toch allemaal heel erg spannend?? Wie kan mij helpen en mij misschien een beetje gerust stellen?? Pfff wat een gedoe allemaal zeg haha.. Liefs Orchidee
komt wel goed ik zat rond die tijd in zo onzekere fase ik wil t wel kwijt, maar eigenlik nog niet... nou nu met 39 weken en 1 dag... de verloskundige vroeg me " en wanneer denk je dat t komt" nou mijn part vanmiddag!!! ben er helemaal klaar mee hoor hahaha komt echt wel goed meid
Ontzettend herkenbaar! Wat de cursus betreft, die heb ik ook niet gedaan de vorige zwangerschap (en nu ook niet) en ik werd ontzettend goed geholpen en begeleid qua puffen en wat ik moest doen dus de cursus heb ik in die zin niet gemist. Ik denk dat je gewoon voelt dat er wat aan zit te komen, je hormonen bereiden je voor en je krijgt nesteldrang. Ik doe nu per dag gedoseerd dingen met steeds een uur, soms 2 ertussen, dan gaat het redelijk goed.
Heeeel herkenbaar!!! Je word echt van het ene uiterste in het andere geslingerd!! Ik probeer elke dag iets te doen en ook mn rust te pakken. En die onrust in je hoofd is alleen maar een signaal dat je het heeel graag GOED wilt doen straks. Komt goed!
Dank jullie wel meiden voor de snelle reacties! Ik denk inderdaad dat de onzekere tijd is aangebroken en dat mijn hormonen een beetje op hol slaan En ik wil het ook graag goed doen voor het kleine mannetje en alles op orde hebben wanneer hij geboren wordt! Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem Fijn dat ik even mijn verhaal kwijt kan! Jullie ook veel succes met de laatste loodjes! Liefs Orchidee
idd, komt echt weer goed hoor ! achteraf denk je, waarover heb ik me druk gemaakt... en het is ook nu je eerste kindje, is ook anders of het je 2, 3, 4 de wordt.. maar de meesten hebben die gevoelens nou eenmaal in de laatste paar weken...! ik maak me nu druk over het huishouden, alles moet schoon zijn als de kleine zich aanmeld... hopelijk gaat dat niet lang meer duren, ben er een beetje zat van... hahahaha...! en over je buik, tja, die missen de meesten na de bevalling !!!!
Hier ook, heeeel herkenbaar! Zo onrustig in je hoofd en van alles willen doen, maar het eigenlijk niet meer kunnen.. TJa, mijn man zegt steeds, die baby komt heus wel, ook al is het niet allemaal perfect schoon! Heb idd ook de angst, gaat het straks wel lukken, kan de baby er wel uit, enz.. Eerder had ik nog wel eens een soort roze wolk idee, maar dat is helemaal over! Jammer is dat.. Succes met de laatste loodjes! Liefs Thyrza