Braken na hoesten. Maak me zorgen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lara11, 21 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hallo,

Mijn dochtertje is een tijdje ziek/verkouden geweest en heeft er bijna geen last meer van, behalve dat ze vooral 's nachts en een beetje overdag hoest.
    Gisterochtend moest ze weer hoesten en terwijl ze hoestte braakte ze haar hele fles uit. Ik schrok me wild, maar ze was meteen vrolijk (opgelucht?) dus verder niks aan de hand. (We hebben haar voor de zekerheid wel thuis gehouden en niet naar het kdv gebracht). Vandaag is ze ook vrolijk, ze liet wel de helft van haar tweede flesje staan, maar daar maakte ik me niet te druk over. Maar net, na haar derde flesje, wilde ik haar naar bed brengen en toen gebeurde het weer: hoesten en tijdens het hoesten de hele fles in golven eruit! Ik snap er niks van! Toevallig vanmiddag bij het CB geweest en haar over de fles van gisteren verteld. De arts dacht dat het gewoon door het hoesten kwam: er komt dan wat melk in haar keel en haar lichaam gaat dat dan automatisch 'uitstoten'.
    Toch zit het me niet lekker. Heeft iemand hier ervaring mee of misschien tips?
    Na het drinken doe ik niet te wild met haar en hou ik haar voldoende rechtop. De ene keer boert ze makkelijk 3 keer, de andere keer 1 keer. Toen ze heel jong was heeft ze heeel veel melk opgegeven, maar dat ging over naarmate ze ouder werd.
    Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

alvast bedankt
    Amber

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    mijn zoontje heeft dit ook wel een sgehad als ie erg moest hoesten dat ie zijn fles eruit gooide. zelf heb ik ook wel eens als ik moet hoesten dat ik moet kokhalzen dus heb het daar mee vergeleken eigenlijk. het is ook vanzelf weer over gegaan. ik zou het in de gaten houden als het niet elke fles is die eruit komt zou ik me niet al te druk maken. beterschap voor je dochter.

3. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Kindje op mijn werk had daar ook last van maar hij hoestte dan ook zo hard dat alles uitkwam. Wacht anders even af dat ze niet meer hoest en als ze dan nog steeds spuugt zou ik wel ff langs ha gaan.

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reactie!
    Ik wacht het even af. Ze braakt niet elke fles uit. En ze hoest niet heeel erg hard, dus daar lijkt het ook niet aan te liggen. Ik heb zelf het idee dat het toch met slijm-aanmaak / slijm ophoesten te maken heeft.

bedankt in ieder geval
    Amber

5. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Heb wel eens gehoord dat het wat kan schelen om je kindje net na de fles een heel klein beetje water te geven. Dit omdat melk slijmvorming bevordert en je dat dus met water tegen gaat. Misschien kun je dat eens proberen?

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Bedankt voor de tip, mamasu!

7. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Nou meiden, het voelt nog steeds niet echt goed. Ze heeft niet meer gebraakt maar weigert nu heel vaak haar flesje of drinkt maar 70 of 100 cc. (ze krijgt 4 keer per dag 180+6 en een fruithapje en een groentehapje. Ik begin te denken dat ze misschien teveel krijgt? Van het fruitpotje eet ze de helft of 3-kwart (van het kleine potje) en het groentepotje (ook klein) kan ze helemaal op. Verder 2 schepjes nutrix in haar laatste fles, en dat is het. Vinden jullie het teveel? Of zou ze in de beruchte 6-maanden-sprong zitten?
    Verder oogt ze goed en vrolijk, dus dat stemt me wel gerust.

groet
    Amber

8. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve kan dit ook zo lekker! (NOT)
    Als ze zich verslikt of gewoon erg verkouden is dan moet ze zo erg hoesten dan ze alles overgeeft.
    Het is een reflex,dat hebben wij ook als we erg hoesten.
    Als ze niet wilt eten is het geen probleem hoor.
    Als ze maar genoeg vocht binnen krijgt.
    Misschien heeft ze er een klein buikvirusje bij?
    Kindjes zijn daar toch al zo gevoelig voor.
    Al ze niet wil eten gewoon het eten laten staan en genoeg te drinken aanbieden en zorgen dat ze het opdrinkt.
    En als je het echt niet vertrouwd ff de (diensdoende)huisarts bellen?

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Dank je Denise.
    Ik ben al wat minder bezorgd merk ik. Lize zit op opvolgmelk en ik begrijp dat ze daar best wat minder van mag. (500 cc naast de bijvoeding). En ze heeft een lekkere bolle toet, ze verhongert niet als ze een paar keer flesje weigert. Ik vind eigenlijk dat ze het wonderbaarlijk goed zelf aan kan geven. Ben natuurlijk vooral gerustgesteld door het feit dat ze niet meer heeft gebraakt! (Tot nu toe was braken bij haar een aankondiging van een virus en dat was al zo vaak gebeurd, dat ik me niet kon voorstellen dat het dit keer onschuldig was.)

bedankt meiden
    Amber

ps: gisteren lag haar schema totaal 'overhoop', en we hebben het maar zo gelaten. Ze kreeg nu haar laatste fles vroeger dan normaal, nl om 21.00 en guess what: ze sliep door tot 07.00 uur vanochtend zonder ook maar 1 x wakker te worden! :confused: Ze blijft me verbazen...

Deel Deze Pagina