Hoe bere?iden jullie je peuter voor op komst baby

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door fabsie, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hoe bereiden jullie je peuter voor op de komst van een baby broertje of zusje? Of hoe heb je dat aangepakt?

2. niet echt eigenlijk.
    gezegd dat er een broertje kwam en haar laten voelen aan mijn buik.
    Ze vond poppen en baby's helemaal geweldig dus hier ging t eigenlijk vanzelf.

3. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij hebben em verteld dat ie een broertje krijgt, verder gaat ie ook altijd mee naar de verloskundige (hartje luisteren vindt ie erg leuk) en ook bij de 20-weken echo is ie meegeweest.

We hebben ook boekjes uit de bieb meegenomen met verhaaltjes van kinderen die een broertje of zusje krijgen.

Hij vindt het heel spannend en leuk allemaal, als ie 's avonds naar bed gaat geeft ie uit zichzelf ook een kusje op m'n buik :)

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Idd. boekjes met komst broertje/zusje als thema. Onze dochter speelt ook veel met poppen erg leuk. Ze vind/vond het ook leuk om mee te gaan spulletjes halen voor de baby.

Nu haar broertje er eenmaal is vindt ze het ook heel leuk en is ze dol op hem, al heeft ze ook wel moeite met het delen van de aandacht. Onze dochter is 3,5 jaar.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier was ze pas 1,5 toen ik zwanger was. Ze gaf altijd heel erg lief kusjes op mijn buik enz.....maar beseffen deed ze het nog niet. Heb haar ook niet echt voorbereid hoor....wel vaker verteld dat er een zusje zou komen.

6. tulip

tulip Niet meer actief

ze gaat mee naar de echo's om het hartje te horen. Maar ze wil liever spelen daar haha.
    En ik heb het boekje van kaatje gehaald: mama heeft een baby in haar buik.
    Verder als ik spullen uitzoek doe ik dat vaak met haar samen..en ze heeft zelf iets bij prenatal uit mogen zoeken voor de baby.

7. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Mijn dochter is bijna 3 en geeft mijn buik ook regelmatig een kusje of een knuffeltje. We zeggen ook wel regelmatig dat ze grote zus wordt en dat er binnenkort een babytje bij komt. Ze gaat inderdaad ook mee naar de vk, maar vindt daar het speelgoed meestal ook interessanter ;). Ze houdt niet van poppen, dus daar doen we dan niks mee. Boekjes lezen met het thema broertje/ zusje krijgen doe ik ook wel. Hoor veel mensen om me heen zeggen dat ik haar er wel goed op voor moet bereiden, dus twijfelde even of ik dat deed, maar zoals ik het bij jullie lees, doen we niet veel minder dan een ander.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Volgens mij doe je het prima!
    Alvast veel succes met je bevalling! En het is zo bijzonder om ze straks aan elkaar voor te stellen....smelt....

9. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier niet veel bijzonders gedaan. Denk dat jij het prima aanpakt. Wij zijn vandaag op kraambezoek geweest. Merkte dat dat ook een goede voorbereiding is. Dan zien ze hoe klein zo'n kindje is en dat het (nog) niets kan.

Mijn jongens vonden het heel interessant en begrijpen nu beter wat ze kunnen verwachten van zo'n klein kindje.

Moet je natuurlijk maar net een baby in je directe omgeving hebben :D

10. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Thanks dames! Hele kleine baby'tjes hebben we momenteel niet echt in de buurt, maar ze roept altijd "baby kijken" als er iemand met een kinderwagen of een maxicosi langs komt lopen, dus interessant vindt ze het wel :).

11. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    We zullen het wel zien over een tijdje als beepje er is :)!

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ach wordt helemaal geweldig hahahaha...

Deel Deze Pagina