We hebben nog geen haast maar zijn toch aan het orienteren voor een peuterbed voor de oudste. De baby gaat de eerste paar maanden nog in de wieg dus ledikant nog niet meteen nodig. Nu dacht ik eerst dat we een peuterbed bvij de ikea zouden gaan kopen; ze zijn niet zo duur daar en prima leek mij. We hebben in het ledikant nu ook een ikea pocketverenmatras die erg bevalt dus zon matrasje wilde we nu er ook kopen. Nu blijkt dat de maten van de peuterbedden van de ikea ( en ook de matrassen dus) afwijken van de standaard peuterbedden. Ze zijn nml 160 lang ipv 150. Nu lijkt mij het wel een pluspunt dat ze iets langer zijn, dan kunnen ze er immers langer in. Echter nu heb ik ergens online een heel mooi peuterbed gezien in de aanbieding; voor zon 60 a 70 euro meer hebben we dan een veel steviger en mooier bed. Aan gezien hij toch zon 5 jaar mee moet gaan neig ik toch heel erg om die te kopen. Maar dan kunnen we dus geen ikea matras kopen want die past dan niet. In die winkel verkopen ze alleen een matras van ventilerend foam. Vraag mij af of die wel goed is. Als ik zoek naar pocketveermatrassen zijn die zo 200,- of meer. Vind ik toch wel veel geld aangezien je neit zeker weet hoe lang ze mee gaan ivm bedplassen en andere nachtelijke ongelukjes die in de peuterleeftijd toch wel zullen voorkomen... Wat voor matras hebben jullie? En waar gekocht? Is een matras zonder pocketveren wel aan te raden? Deuken die na verloop vantijd niet in?
ik hoor altijd wel goede verhalen over ledikant matrasjes van de leenbakker? Misschien daar eens kijken? Zelf hebben wij een klein junior bed gekocht en dus ook bijbehorend matras besteld - maar die was gelukkig in de aanbieding voor 60 euro...