Sorry er gaat van alles mis met reageren zie ik al wel.. Mijn zoontje vind zwemles niet erg, dus als we voor C gaan, ga ik gelijk door. Wachten tot mijn dochtertje aan zwemles begint vind ik te lang en in de zomer met een kleintje erbij vind ik net zo min handig als nu hoogzwanger haha. Regelmatig zwemmen moet toch, na welke diploma dan ook dat weet ik. Maar straks met een kleintje erbij wordt dat wel minder. En net wat hierboven ook al stond, hij heeft dan ook geen zin om baantjes te zwemmen. Het is dan meer lang leve de lol en watervrij zijn. C is bij ons ook met lange broek, trui en jas. B is lange broek en trui en gympen. Op die manier zwemmen zoals ze bij C leren doe je ten slotte ook niet in een zwembad met kleren aan. Zwemles verplaatsen naar een zaterdag of zondag zou misschien wel kunnen, dat moet ik bij de zwemschool eens informeren, ik dacht alleen dat dat helemaal vol zit. Probleem bij ons is gewoon meer dat ik wel C wil doen, maar mijn man het onzin vind en helemaal gezien onze situatie dat ik teveel wil En we hebben ook geen idee hoe lang hij erover zal gaan doen..
Ik zei altijd A, B en C. Maar mijn oudste is erg gespierd gebouwd en zwemmen kost haar zoveel meer kracht en moeite (Afrikaans, compactere spieren, schijnen sneller te zinken daardoor). A en B heeft ze gehaald met overbelaste knieën ingetapet en ze kwam moeizaam vooruit, hoe mooi ze ook zwom. Dit maakte de extra meters onder water echt onmogelijk. Dus dat ging niet door. Middelste heeft ASS, ondergewicht en is extreem hypermobiel. Heeft nagenoeg geen spierkracht. Hij is bijna 7 en gaat nu bijna naar het diepe. Hij mag stoppen na A en B. Eerst was het doel alleen A, maar inmiddels vindt hij het zwemmen zelf leuker dus dan ook gewoon B. Hier wordt dus echt gekeken naar de kinderen. De jongste zal de richtlijn A, B en C krijgen, maar als er redenen zijn dat het niet haalbaar is dan is A en B ook prima.
Mijn dochter wordt bijna 4 jaar. Dus ze gaat eerst even wennen aan school en dat ritme icm BSO. Ik wil haar in januari volgend jaar na de kerstvakantie laten beginnen. Ze is dan 4 jaar en 7 maanden. Ik ga haar niet vragen of ze wil zwemmen ofzo. Dat is gewoon nodig. In principe hopen we dat ze a, b en c gaat halen. Het is immers het zwemABC. ik schat dat ze er zo 2.5 jaar over gaat doen. En dan is de jongste aan de beurt. Wij vinden eerst zwemmen en dan een sport kiezen die je leuk vind.