Sinds gisteravond is zoontje ziek, hij gaf al 4x over sindsdien, hetgeen hij at, kwam er weer uit (gisteravond zelfs niks gegeten) Hij vraagt enorm veel drinken, maar ben bang dat ie dan zoveel gaat drinken dat het er gelijk weer zal uitkomen (hij drinkt half glas in 1x leeg, daarom, niet met kleine beetjes en krijg het hem ook niet uitgelegd) Hij is nu een rijstkoek aan't eten, in de hoop dat dit licht genoeg is opdat hij het kan binnenhouden. Heeft nog iemand tips? Ik las ergens dat tegen griep een ajuin zou helpen? Die gewoon in z'n geheel verspreid in je huis leggen, het zou bacteriën opslorpen, maar vind er nergens een deftige uitleg van. Iemand dit al eens geprobeerd?
Ik drink altijd cola als ik moet overgeven, dan stopt het bij mij. En bananen en zoute chips. Klinkt niet lekker als je ziek bent maar het helpt wel. Ajuin heb ik nog nooit gehoord, geloof hier ook niet zo in. Bacteriën zit in je lichaam en dan moet je gewoon uitzieken
Had al op verschillende fora gelezen dat cola je maag nog feller laat reageren, maar ik had het toenstraks wel gedaan (voor ik dat las). hij heeft toen klein beetje cola gehad. Die is er wel nog niet uitgekomen dus geen idee... Hij is nu aan z'n 3e rijstkoek bezig Grote honger denk ik, hopelijk blijven ze allemaal binnen!
ja cola helpt mij met buikgriep (werkt het eruit via je darmen vaak haha) en de koolzuur helpt tegen het overgeven. Wat ik doe met mijn zieke kindjes is sportdrank geven (isotone, werkt hetzelfde als ORS) doe ik meteen vanaf de eerste dag al hebben ze geen koorts, een goede vochtbalans maakt je minder erg ziek zeg maar en zorgt ervoor dat als je niet veel drinkt je toch niet snel uitdroogt. Verder gewoon kleine beetjes eten, bv 8 keer op een dag iets kleins ipv echte maaltijden. Ik doe verder niet aan speciaal eten ofzo, ik eet gewoon normaal (wel niet overdreven vet, of zwaar natuurlijk)
Ja drinken doet ie nu gelukkig wel echt enorm veel op dit moment. Is nu banaan aan't eten ook, geeft normaal ook energie toch? En kan diarree wat voorkomen mss, vannacht had ie echt hele platte zeg maar... Liep zo uit z'n pamper. Sindsdien niks meer maar kan mss wel nog komen.
Die ui (of ajuin) kun je bij verkoudheid onder het bedje leggen, dan wel doorgesneden. Het zorgt ervoor dat de neus goed open blijft en zo... Dus dat het bacteriën zou opnemen is denk ik een broodje aap verhaal! Verder kun je inderdaad het beste iets van sportdrankjes geven tegen de uitdroging. Zou persoonlijk toch niet snel cola en chips geven...maar dat is ieder z'n eigen keus. Als je banaan geeft moet het wel een 'onrijpe' zijn, zo'n groene. Die stoppen namelijk. Rijpe bananen laxeren juist! Verder geef ik hier dan rijst, wit brood, groene bananen, cracotte, beschuitje oid. En dan verspreid over verschillende keren per dag en dus niet te veel in 1x. Beterschap! Bij kindjes is het vaak erg heftig, maar ook weer snel over gelukkig!
Oei ja, hier was 't dus net een rijpe banaan... Durft er niet mee naar de winkel te gaan nu en probeer nu voor zoveel mogelijk rust te zorgen. Hoop dat ie morgen genezen is, we gaan op 2-daagse met de paarden en hij is er zo gek van dat ik hoop dat ie mee kan gaan... Hij is héél zelden ziek gelukkig, en als ie het heeft dan duurt het idd vaak niet lang (zo vaak overgeven heeft ie zelfs nog nooit gehad. Andere keren dat ie eens overgegeven heeft was door te veel eten, 1x net iets te pikant denk ik? en van rauwe ajuin of iets. Dus niet van echt ziek zijn) En ajuin tegen verkoudheid wist ik idd , tegen griep had ik nog nooit van gehoord daarmee dat ik het even vroeg. Tot nu toe is z'n eten en water nog steeds binnen gebleven. Hij heeft klein beetje kleur (niet spierwit) maar ook geen rode wangetjes/gezonde blos dus nog niet helemaal de oude dus.
Intussen nog een kleine boterham op en hij zit nu aan de druifjes (vroeg hij zelf om). Net liep ie ook al rond te huppelen dus ik denk dat het toch de goeie kant op gaat nu (hopelijk blijft dat zo!) Toch gek hé, dat ze zo vrolijk kunnen blijven ondanks ze ziek zijn, verschiet er elke keer weer van.
Wij kregen van de ha Domperidon zetpillen, dan was het overgeven hier meteen weg. Helpt tegen misselijkheid en braken.
Sweetlakecity, ja daar dacht ik ook aan, ik probeer er toch een bepaalde tijd tussen te laten om zeker te zijn dat het vorige er niet uit komt. Hij ligt net in bed en begon al weer wat blos op z'n wangen te krijgen, hopelijk is ie er na een goede nachtrust vanaf. Begin nu zelf wel wat vreemd te voelen in m'n buik, dus ik ook op tijd in bed vanavond en hopen dat het bij mij nu niet ook komt...
Ben huis niet uit geweest omdat ik bang was dat autorijden het misschien zou verergeren. Ik ga zelf ook niet graag weg als ik me niet lekker voel dus heb dat bij hem nu ook niet gedaan.
Domperidon helpt idd goed. Ook voor jezelf, hoop dat je het niet krijgt. Buikgriep is nogal besmettelijk.. blegh.
ja persoonlijk houd ik niet zo van onderdrukken, ik zou ook nooit diaree remmers ofzo gebruiken, wat eruit moet dat moet eruit (vaak lucht dat ook enorm op) bij normale kinderziektes vind ik dat ook wat overdreven, hoe niet leuk het ook is, het hoort er soms gewoon een beetje bij (zou wat anders zijn als ie al 3-4 dagen alles eruit gooit maar zomaar dat geven vind ik echt niet goed)
met verse munt bladeren een thee maken helpt ook. heet water op bladeren,laten trekken misschien wat suiker of honing er in en misschien n paar drupples citroen. is effectief tegen buikpijn,diarre, misselijkheid. niet teveel van drinken natuurlijk.kun je verstopt van raken.
ik zou niet onderdrukken tenzij in overleg met een arts. Het hoort er nu eenmaal bij is heel vervelend, maar het is vaak gewoon een kwestie van uitzieken. Ik zou echt even wachten met eten geven. Maar goed dat heb je nu al gedaan. Wachten met nog meer eten geven dan. Zijn maag en darmen moeten rust krijgen. Kleine beetjes drinken. ( gewoon maar slokjes alleen aanbieden, maar wel vaak ) En op de hygiene letten... als het i.d. een buikvirus is is het heel erg besmettelijk ! Sterkte en beterschap.