Als dochterlief jarig is, wil ik een mini krentenbolletje inpakken in een vrolijke servet, met een kaartje eraan namens onze dochter. Is dit voldoende, of zouden jullie er ook nog een speelgoedje bij doen? Bij de Action kost dat bijna niets, dus het gaat me niet om de kosten. Maar twijfel gewoon of het nodig is... Wat doen jullie?
Wij kiezen er juist voor om alleen kadootje te doen, daar hebben ze tenminste iets aan. Elke keer als ik een appel in zoons bakje tegenkom zit ik me af te vragen wat ik ermee moet. Thuis hebben we meer dan genoeg appels zeg maar... Maar een bellenblaas of rateldingetje of iets anders kleins vinden wij allemaal altijd wel leuk/handig.
Op het KDV van mijn dochter hebben ze altijd een eetmomentje als er iemand jarig is. Dan eten ze de traktatie gezamenlijk op. Maar misschien dat ik er dan nog een bellenblaas of badeendje bij doe.
Hier gaan juist al die cadeautjes heel snel de prullenbak in of ik geef het weg. Er wordt gewoon niet naar omgekeken. Met verjaardagen/afscheid oid knutselen wij iets en dan stop ik er een doosje rozijntjes in of een zakje met fruit. Dat vind mijn zoon leuk. Tm zijn derde verjaardag kon zijn eigen traktatie hem ook nog niet zo boeien, maar vanaf zijn vierde wel. Ik denk dat jouw idee van het krentebolletje prima is. Wat mij betreft zou daar niets bij hoeven. Maar er zijn ongetwijfeld kinderen die zo'n speeltje wel leuk vinden om te krijgen. Maar je moet het iig niet gaan trakteren omdat je denkt dat alleen een broodje niet voldoende is. Want dat is het echt wel.
Er zijn kindjes die krentenbolletjes niet mogen hebben i.v.m. allergiën. Vandaar dat ik er altijd zo'n speeltje bij doe van de action om toch een beetje tegemoet te komen. (alhoewel die natuurlijk wel iets anders krijgen van de leiding)
Oh nee, alsjeblieft geen cadeautjes. Wat heb ik daar een hekel aan zeg. Nóg meer zooi in huis, pfffff. We hebben al genoeg prulletjes, kleine boekjes, bellenblaas etc. Gewoon een traktatie vind ik mooi zat.
Idd die kleine speeltjes probeer ik hier ook altijd te laten verdwijnen. De hoeveelheid bellenblazen en klaphandjes hij al heeft gehad. Pffff om gek van te worden. Hier alleen iets te eten en dan iets leuks bij geknutseld. 1e jaar een banaantje? 2e jaar een doosje rozijnen en vorig week een klein danoontje.
Ik ben ook echt niet van de cadeautjes. Ik irriteer me er eigenlijk mateloos aan Ik maak iets wat inderdaad tijdens het eetmoment opgegeten kan worden. Ik vraag van te voren naar allergieën en bied het betreffende kindje een alternatief aan. Vorig jaar puntzakjes 'patat' met reepjes komkommer, wortel, kaas. Dit jaar een zelf gebakken koekje versierd met een smiley.
Als moeder van een super allergisch zoontje word ik erg blij van prullaria. Kan hij gewoon mee doen met de rest. Anders krijgt de rest iets lekkers, hij iets apart van juf. Voelt alsof ie dan 'buiten gesloten" wordt.
Eerste jaar had ik pakje drinken, dikkie dik koekje en een waterpistooltje (en voor de baby's een badboekje) Dit jaar weer drinken, dora koek, gummy beertjes (en volgens mij nog iets) en als cadeautje een licht gevende traploper gedoe ding. Ik vind het allemaal even leuk. Maar ik kies liever wel voor iets wat ze niet vaak krijgt (bellenblaas).. Volgend jaar wil ik er wel meer tijd insteken