zwemles en beginnende waterpokken...

Discussie in 'De lounge' gestart door ninien, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wat zouden jullie doen?
    de titel zegt het al mijn dochter heeft beginnende waterpokken, ze heeft er nu 5 of 6, en moet vanmiddag naar zwemles.

ze is er niet ziek van de blaasjes zijn nog niet open.
    Ik twijfel erover om toch te gaan

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Je brengt zo de andere kinderen in gevaar en dat zou ik niet willen.

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Zwemles overslaan tot de waterpokken weer over zijn.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Niet gaan idd

5. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    #5 Panda1, 25 okt 2013
    Laatst bewerkt: 25 okt 2013
    Overal waar je bent kunt je besmet worden met warerpokken . Zelfs voor de uitbraak. Bijna ieder kind krijgt het. Ik zou mij niet tegen laten houden door de besmettelijkheid. Zeker in zo'n openbare ruimte als het zwembad. Mensen die absoluut niet ziek mogen worden zouden ook niet zo' n gelegenheid moeten bezoeken. Er zijn immers meer besmettelijke ziektes. Maar........ik vind dat je met open plekken in vies water gaat zitten wel een reden het over te slaan
    Want als de blaren open en geïnfecteerd raken ben je verder van huis.

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    kind met waterpokken is al besmettelijk voor dat er uberhaupt huiduitslag ontstaat... dus ik zou niet gaan

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou gewoon gaan; als de blaasjes tenminste echt nog niet open zijn.

8. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik zou het niet doen, als je dochter ze openkrabt en er dan allerlei viezigheid in komt etc.; bovendien lijkt het me voor je dochter ook niet prettig om de waterpokken te hebben (ik had er als kind dusdanig last van dat ik zelfs mijn kleren niet kon verdragen), en het lijkt me dat het niet bij een 5-tal blaasjes gaat blijven, dit is slechts het begin.

9. nou eigenlijk hoop ik wel dat het bij 5 blaasjes blijft ;)

maar ik denk inderdaad dat ik maar niet ga, jammer wat ze is er niet ziek van, en had er zo veel zin in!

10. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook al zijn de blaasjes nog niet open, het kan zijn dat ze toch al een kleine mm open zijn wat je niet kunt zien dan kun je een infectie oplopen. Dus niet gaan

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niet gaan

12. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gelijk beginnen te smeren met Kids-Clin en een zemelenbadje dat werkt echt perfect, mijn zoon heeft er zo minimaal last van gehad.

13. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Het vieze chloorwater van het zwembad lijkt me niet echt bevorderlijk voor een toch al kwetsbare huid. Ik zou een keertje overslaan!

14. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bent besmettelijk 2 dagen voor je überhaupt iets ziet. Het is opzich voor kinderen niet verkeerd om waterpokken te krijgen en daardoor beschermt te zijn tegen dit virus, aangezien je als volwassene hier veel meer last van hebt. Vanuit het rivm adviseren ze ook niet om daarvoor thuis te blijven. Ze adviseren wel om er melding van te maken op plekken waar je komt zoals kdv, huisarts. Voor kleine baby's kunnen waterpokken wel gevaarlijk zijn en ook voor volwassenen en zwangere vrouwen die dit virus nog niet hebben gehad kan het gevaarlijk zijn.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik zou het niet doen, en ik hoop toch voor je dat ze er iets meer krijgt, ik horde namelijk dat als ze er minder dan 10 hebben het virus niet goed doorzet en dat ze het dus nog een keer kunnen krijgen.

Maar kom gezellig hier op bezoek met je dochter, de mijne heeft ze nog niet gehad, en heb het liever nu dan later.:D

16. tuc

tuc Niet meer actief

Sowieso is chloor niet fijn bij de waterpokken...maar vind het ook niet zo netjes tov de andere kinderen...er kan zo vocht in het water terecht komen en zo veel kinderen besmetten

17. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    lekker thuisblijven.

wij hebben vorig jaar de watterpokken hier gehad.
    het leek in het begin mee te vallen maar het lichaamhad even tijd nodig haha.

mijn zoontje had er eerste ook 5 2 dagen later was er op zijn rug en buik geen vrij plekje meer over hij was 1 waterpok.

hij werd dan ook gek van de jeuk vooral snachts.
    wat ik dan deed was onder een lauwe douche douden en dan kids clean erop smeren.

dat deden we zo'n 8 keer per dag. was echt heel zielig. mn dochter heeft er minder last van gehad gelukkig.

ik zou niet naar het zwembad gaan er kunnen zwangere vrouwen zijn die het niet gehad hebben, je hoeft anderen niet willens en wetens te besmetten

18. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zou niet gaan, vind het asociaal dat mensen zeggen gewoon overal heen gaan want je brengt oudere en zwangeren wel mogelijk in gevaar hiermee

19. ik had er vroeger 2 op mijn hoofd, en ik was 3 weken oud.
    later nooit meer gehad.
    Ik hoop dan ook dat ik geen gordelroos of zo krijg nu ;)

mijn dochter heeft ook al 3 uitbraken meegemaakt en nooit gehad.
    Maar nu had haar vriendinnetje het ook, en die 2 zijn altijd samen...
    Dus ik had het wel verwacht

20. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Ik zou thuis blijven, niet zo zeer omdat het besmettelijk zou zijn. Maar waterpokken en chloor zijn niet zulke fijne combinaties, waarschijnlijk heeft ze gauw meer plekjes, was bij mijn dochter ook. De eerste dag dacht ik ow dat valt nog wel mee, uiteindelijk had ze er genoeg. Gelukkig nooit ziek van geweest of last van jeuk gehad.
    En anders even het zwembad bellen, of ze mag komen.

Deel Deze Pagina