Mijn zoon is met 4,5 begonnen met zwemles en hij is motorisch niet zo sterk, het is ook een ielig mannetje. Bij mijn jongste wacht ik in ieder geval tot hij 5 jaar is, misschien nog wel iets langer.
Misschien een andere zwemschool, waar op een andere manier les gegeven wordt? Of vragen of er toch een leraar is die het op een andere manier uit kan leggen? Onze dochter "snapte" er eerst ook niet veel van, als de juf erbij stond en het riedeltje zei ging het goed, maar zodra de juf ermee stopte, kon je direct zien dat ze de slag niet meer te pakken had (ze zonk min of meer ). De juf werd er op een gegeven moment zelf ook een beetje "moedeloos" van, omdat ze het wel kon. Heb toen gevraagd of er misschien een leraar was die het haar op een andere manier kon uitleggen. Die werd er meteen bijgeroepen, eerst zaten ze samen op de kant met de benen in het water te oefenen, daarna gingen ze samen het water in en na 15 min. oefenen had ze de slag in ene te pakken (ik geloof "Buig en Klap!" en dan klapte de juf ook in haar handen). Moest erg lachen om dochter na die les "mam, de juf had het meteen zo moeten zeggen, ik ben toch ook geen kikker!" (Het riedeltje was daarvoor "kikkertje-sluit")
Onze dochter is nu ook 1,5 jaar bezig. Inmiddels is haar hele groep afgezwommen en zit zij weer bij een andere groep. Hier gaat het om het duiken.... Ik laat het helemaal los en ga gewoon af en toe met haar oefenen.
Voor A hoeven ze toch niet te duiken? Hier niet iig. In de regels voor A staat wel dat t de voorkeur heeft, maar hier leren ze dat bij A helemaal niet.
Klopt - maar echt een duik maken hoeft pas B - het is gemakkelijker als ze duiken.. maar springen, onder water blijven en dan door het gat gaan mag ook. Bij ons wordt een duik dus wekelijks geoefend, vanaf het begin eigenlijk al, maar het is geen punt als ze niet duiken. Als ze maar op de één of andere manier in 1 x door dat gat gaan. Ik ga er dus vanuit dat het kindje van Bosi niet door het gat gaat.. en dat het niet (alleen) ligt aan het niet duiken.
Bij mijn dochter was trouwens t verhaal dat ze nog niet genoeg kracht zette, technisch was t prima, een paar weken geleden. Daarom mocht ze eind mrt niet afzwemmen. Vraag ik m van de week of t al beter gaat. Ja, veel beter, zegt hij. Ze zet echt veel meer kracht! Waaaaat? Jaja, 2 weken later opeens wel. Voel me echt aan t lijntje gehouden Tss, maar goed.
Arevinol, oh ja ze moest nu 3 maanden wachten op het afzwemmen... ik weet het ook niet, hoor, klinkt inderdaad raar.
Hier is op dit moment ook van alles aan de hand waardoor ik niet weet of ik de jongste straks bij dezelfde school laat zwemmen.
Nou ja, kan er nu toch niets meer aan doen, dus heb verder ook geen scene getrapt. Ze zijn hier idd ook bezig met een nieuw systeem invoeren. Maar ja, dat staat er verder wel los van.