zwemles met wetsuit?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door puzzelstukje, 24 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hoi allemaal,

Ik weet niet goed of dit hier hoort of meer bij schoolkinderen, maar heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn dochter is nu 4 en gaat bijna op zwemles (dan is ze al 5). Ze is heel dun en heeft het heel snel erg koud. Ze wordt dan helemaal blauw en kan zich niet meer concentreren op het zwemmen zelf. En wanneer ze nu op les moet zie ik de bui al hangen...

Nu hoorde ik in de wandelgangen dat dit ook kan. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is er misschien nog een andere oplossing?

Ik hoop op wat ervaringen!

2. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Mijn zoon zit op een snelcursus waarbij ze 2 uur zwemmen in een warmer bad dan bij de gewone lessen. Water is volgens mij 32 graden. De gewone lessen hebben ze daar wel in het gewone ondiepe en diepe bad,maar de snelcursus dus in extra warm water. Mijn zoon kan het goed volhouden zo.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook zwemles in een warm bad.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier peuterzwemmen in 32 graden, in een snikheet doelgroepenbad-zaaltje. Als ze er uit komt, staat ze ook nog te klappertanden.

5. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Hier ook zwemles in bad van 37 graden therapeutisch zwembad ideaal

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    In het lokale zwembad is het water ook zo koud, er zwemmen daar meerdere kinderen met een wetsuit. Sommige kinderen houden niet eens een hele les vol door de kou. Afgezien daarvan geven ze ook gewoon niet goed les, dus voor mij redenen om mijn kinderen in een plaats verderop te laten lessen. Lekker warm water en ze hadden een stuk eerder hun diploma dan de meeste kinderen die in onze woonplaats zwommen.

7. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Hier hebben we een buitenbad en is een wetsuit redelijk gebruikelijk heb ik begrepen. Ik moet nog op zoek, dochter begint in het voorjaar. Maar voor een binnenbad lijkt het me niet nodig. Ik heb ook geinformeerd bij een binnenbad en daar waren twee dagen waarop het water warmer was.
    Uiteindelijk heb ik besloten toch dichtbij op zwemles te gaan en te wachten tot ze zes is (minimale leeftijd in het buitenbad) en iets groter en hopelijk sterker. Mijn dochter is erg klein en tenger.

8. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Mijn zoon had het ook vreselijk koud vorig jaar winter. Ik heb toen ook een wetsuit gekocht en het hielp hem goed. Dit jaar heeft hij em niet nodig gehad.
    Dus ik zou het zeker doen.

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Bedankt voor de reacties!

Ik woon in een klein dorp zonder zwembad. Ik moet al een half uur rijden om naar haar zwemles te gaan. Ik zal eens googlen op een zwembad met warmer water. Heb er hier in de buurt nog nooit van gehoord.

Ik ken mijn dochter en ik weet dat ze zich echt niet kan concentreren wanneer ze het zo koud heeft. Ze is ook heel erg bang... Dus ik ben heel benieuwd wat het ons gaat brengen. Ik ga het aankijken en wanneer het niet lukt ga ik toch alternatieven zoeken. Niet te lang lopen tobben.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik zou ook eerst bij het zwembad informeren of een wetsuit mag, want volgens mij mag het niet in alle zwembaden.

Ga je al wel eens zwemmen met je dochter?

Hier is er ook een zwembad waar de jongste altijd heel snel blauw wordt, daar is de omgevingstemperatuur laag, in andere baden heeft ze er veel minder last van.

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja, we gaan vaak zwemmen met haar, juist in dit zwembad, het is een subtropisch zwembad. Expres uitgekozen, maar het wedstrijdbad waar zij dus les krijgt is kouder. Een zwembad hier dichter in de buurt is helemaal koud, daar klaagt iedereen over. En de zwemlessen schijnen veel minder goed te zijn.

We hebben op vrijdagmiddag weleens een lesje gedaan om minder angstig te worden, spelletjes spelen onder begeleiding van een badjuffrouw. Dat ging echt niet goed... Ze was al blauw voordat ze het water inging;)

12. fafa

fafa Niet meer actief

Hier in het zwembad mag het niet (of wordt het in ieder geval sterk afgeraden). Een wetsuit geeft namelijk niet alleen warmte maar ook drijfvermogen. Zo "speel je" in feite "vals", als het op het zelf leren drijven aankomt, en leten ze dat dus niet zo goed als een kind zonder suit.

Zeker vantevoren informeren dus. Al zou ik het zelf helemaal afraden. (Al heb ik dan ook geen oplossing voor de kou voor je)

Deel Deze Pagina