Zoon 4jr plast/poept alleen als papa of mama er zijn

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Fleurop, 24 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    ... En dat is behoorlijk vervelend. Want hij houdt op school soms de hele dag zijn plas op (of ongelukje), maar ook als opa's en oma's oppassen.
    Hij is al bijna een jaar zindelijk.. Dus het zit echt in zijn koppie. Bij ons gaat het super goed, ook openbare plekken geen probleem. Als er bezoek is of een zijn ergens anders dan vindt hij het wel spannend en wil dat een van ons mee gaat.

We hebben al zoveel geprobeerd!! De negatieve dingen zijn niet goed, dat weet ik, maar als je al zo lang bezig bent probeer je alles
    - negeren, geen aandacht voor
    - boos zijn
    -leuke dingen in vooruitzicht
    -cadeautjes of lekkere dingen beloven
    -lekkere dingen ontzeggen
    -zichzelf laten verschonen
    -uitleggen hoe lichaam werkt
    -knuffel om mee te nemen naar wc
    -verhaaltjes vertellen over plassen/poepen
    -stickers
    -aanbieden dat iemand met hem mee gaat op school, kindje oid
    -zeggen dat hij op school altijd mag en niet eerst aan juf hoeft te vragen

We zoeken de gouden tip of anders ervaringsverhalen!!!

Moet erbij zeggen dat hij veel kenmerken heeft van een hoog sensitief kind.. Ook komen we er niet achter waarom hij niet wil.

2. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn zoon heeft hetzelfde. Hij heeft ass. In tijden van drukte/overprikkeling heeft hij er meer last van. Tis een soort veiligheid die hij dan voelt denk ik. Lastig is het iig wel

3. maliro

maliro Niet meer actief

Toen hij op regulier onderwijs zat ging hij op vaste momenten. Na drinken, na pauze etc. Juf had voor hem een structuurkaart geprint en hij kreeg een sticker als hij ging, ongeacht of hij plastte of niet

4. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Tja het is echt lastig . bij opa en oma zijn we iig nu aan het oefenen om hem alleen te laten gaan (papa of mama op de gang, steeds stukje verder weg)...
    Op school komt het hoop ik vanzelf...

Deel Deze Pagina