Mijn dochter van 2 trekt haar luier zelf uit, soms vóór meestal na de nacht ,in de ochtend. vooral als daar poep in zit en gaat dan haar ledikantje ermee vies maken. Om die reden leggen we haar niet meer in bed in de middag. Want als ze te wakker is en niet in slaap kan komen dan gaat ze ook alles vies maken.En ze kleed zich ook helemaal uit en staat dan in dr blote kont. Zelf is nog niet zindelijk. Sinds we ermee oefenen doet ze dus deze vreemde dingen.wie herkent dit en hoe lang duurt deze fase? In een peuterbed doen we haar ook niet omdat ze heel ondeugend is en (bijv. Alle kleding uit de kast trekt of dekens over het hoofd van haar broertje gooit of met de wcpot gaat spelen of gaat klimmen op de trap/gang,= gevaarlijk!!)
Ik heb er geen ervaring mee omdat mijn zoontje in een slaapzak slaapt. Ik doe hem binnenste buiten aan, zodat hij de slaapzak niet open kan maken. Misschien een tip voor jou kleine meid? Hij slaapt nog in de ledikant omdat ik nog niet het gevoel heb, dat hij in een normaal bed kan slapen.
Bovenstaande tips van de slaapzak en de babyfoon en een keer goed boos worden? Ik herken het niet namelijk en vind het ook niet echt normaal peutergedrag geloof ik. En wat betreft de andere stoute dingen die ze doet, wat doe je als ze dat doet? Hoe reageer jij?
Dat smeren met poep deed mijn oudste ook... hij was wel iets ouder, bijna 3, dacht ik. Hij deed het alleen bij zij middagdutje. Uit verveling, denk ik. Hier was het een seintje dat het dutje er dus helaas niet meer in zat.
O waardeloos zeg! Als ze ritsen ook openkrijgt, je kunt een slaapzak houdini-proof maken door een klein lusje te naaien aan het uiteinde van de rits, en dan zo'n ringetje voor sleutels door dat lusje en het lipje van de rits te halen. Dat krijgt een tweejarige gegarandeerd niet open.
Er zijn wel meer peuters die dit doen. Geen ervaring met mijn eigen kinderen maar ik weet vanuit mijn opleiding dat het niet vreemd is. Je zegt jullie oefenen met zindelijkheid. Hoe zijn jullie aan het oefenen? Misschien kan je het op een andere manier proberen? Ze zal dit uiteraard niet blijven doen, maar tot die tijd de adviezen van de slaapzak/onesie eens proberen?
Oh bah! Ja ik zou ook zeggen.. broekje luier, onesie en slaapzak achterstevoren! Babyfoon erbij en ingrijpen!
Heel erg vies. Dat zou ik je kind ook duidelijk maken. Poep is vies en hoort op de wc. Slaapzak inderdaad achterste voren.