Zwemles pfff

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mamamadelon, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    en al wat wijzer geworden waarom het zolang duurd
     
  2. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Hier hebben ze 4 groepjes voordat ze A en B gaan halen.
    Zoontje vorige week 1 keer gezwommen en nu al in het 2de groepje. Bij ons beginnen ze meteen in het diepe... ( wel met die oranje vleugeltjes )

    Heeft hij watervrees?
    moeten ze iets kunnen doen voor dat ze over gaan naar het 2de badje?
    Is je zoontje klein/tenger? ( bij mijn dochtertje heeft het 2 jaar geduurd voor A en B te halen. Dit kwam omdat ze klein en tenger is....
     
  3. Samba2013

    Samba2013 Bekend lid

    27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter is geen geweldige zwemmer (zi is nogal bang aangelegd) maar na 4,5 maand gign ze naar badje 2.

    dus een jaar in badje 1 vindt ik wel raar.

    Hier beginnen ze trouwens ook direct in het diepe, ze hebben maar 1 bad eigenlijk, alleen de lessen worden anders als ze overgaan naar een volgend badje.

    en ik las hier bij iemand anders dat haar kind tijdens de zwemles op een strafbankje zat? Nou dat ging er bij mij niet in hoor. Ik betaal genoeg geld voor de zwemls, dus dan wil ik ook dat ze les krijgt!
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Ik weet uit ervaring hoe frustrerend het is als je kindje maar niet door gaat naar het volgende badje. Wel sprak ik tijdens elke kijkles even de leraar en wist ik dus precies wat er aan "mankeerde".

    Wij gaan nu het derde les jaar in , dus we zitten nu rond de 82 les uren (elke week 1 uur) en hij zit nu in het diepe.
    Hij gaat dus heeeeeeel langzaam, maar hij heeft er zoveel plezier in.
    De leraren zijn trots op hem, we genieten met elk klein stapje dat hij vooruit doet en het grootste compliment is wel dat hij nu een perfecte schoolslag uitoefent.

    Dus schiet de leerkracht even aan, vraag waar het knelpunt zit en soms is het gewoon zo dat je kind het gewoon moeilijk vind.
     
  5. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Nou, daar zou ik al lang iemand over aangesproken hebben! Hoe vindt je zoon het zelf? Vindt ie het leuk of vindt ie bepaalde dingen nog wat spannend?


    Hier werken ze ook met een computersysteem. Ik dacht eerst, wat overdreven, maar t is toch wel leuk, kun je de vorderingen volgen en er zit iedere les wel verbetering in (nu 3 lessen gehad ;)).
    Ik heb ook wel slechte verhalen gehoord over ons zwembad, dat je er wel een beetje bovenop moet zitten, anders laten ze je gewoon dokken.. dus ik ben wel van plan het een beetje in de gaten te houden.

    Ze mocht meteen beginnen in badje 2 (van de 5), vanwege doorstroom vanuit ouder&kind zwemmen.
    Ik zie nu 2 :D en 2 :), maar geen idee hoeveel onderdelen ze nog meer voor dit badje moet beheersen (dat staat er niet bij..)
    Er staat ook bij dat er 15 lessen voor dit badje zijn gereserveerd en nog 12 te gaan dus. Maar of dat gemiddeld is of de berekening voor mijn kind specifiek?
    Dus ja, op zich wel goed zo'n systeem, maar nog niet helemaal duidelijk. Ga het eens navragen (tis net nieuw hier geloof ik en nog niet helemaal ingericht denk ik)!
     
  6. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Hier werken ze met een pakket, deze kost iets van 350 euro (voor A en B) en het maakt niet uit hoe lang ze er over doen.

    Dus onze zoon geeft ons waar voor ons geld want hij zwemt er nu al bijna 3 jaar voor :D
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    ik zou zeker even met het zwembad gaan praten, hier werken ze nl niet met badjes. Hier werken ze met boekjes, elk boekje staat voor wat vroeger 1 kleurtje was. Maar omdat de tijd tussen de kleurtjes/boekjes soms wel lang kan zijn, mogen ze in elk boekje een paar stickers verdienen, daar moeten ze iets voor kunnen, bv op de rug drijven. Dan mogen ze in een les stickerzwemmen en als het gelukt is er 1 in het boekje plakken. De kindjes worden tussendoor ook erg gestimuleerd zo.

    Maar als ik lees dat er 10 badjes zijn zou ik zeker even verhaal halen
     
  8. Smile

    Smile Fanatiek lid

    11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik denk aan de volgende twee mogelijkheden:

    Het systeem van het zwembad sluit gewoon niet aan bij je zoon.

    Je zoon is toch nog te jong. De boel de boel laten en over een jaar weer beginnen. Dat doet soms wonderen!
     

Deel Deze Pagina