Wordt het allemaal echt makkelijker als ze naar school gaan?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door maja82, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik ben denk ik een beetje op zoek naar wat bemoedigende woorden ofzo:)
    De oudste gaat naar school en de jongste is net 3 geworden. Ik 'moet' dus nog een heel jaar met hem thuis. Hij is ver voor zijn leeftijd en vraagt ontzettend veel aandacht, is ook nog eens een echte stuiterbal en verveelt zich snel.
    Hij gaat naar de psz, dit zijn 2 dagdelen. De juf vindt dat hij erg veel kan voor zijn leeftijd. Hartstikke leuk hoor, maar ook lastig.
    Mijn zoontje zegt dagelijks: 'ga ik ook naar school vandaag?' en 'ik wil niet 3 zijn maar 4, dan mag ik ook naar school en naar voetbal'.
    En vervolgens een driftbui omdat hij dus nog niet naar school kan;)

Hoe dan ook: ik vind het loeizwaar met hem. Ik ook ben ook niet zo'n 'kleine kinderen knutsel moeder' en vind het ook echt leuker worden naar mate ze ouder worden.
    Ik kan dus echt niet wachten tot de jongste naar school gaat. De vlag gaat hier dan uit:D:)

Waar ik nu benieuwd naar ben is of het ook echt makkelijker wordt of dat ik straks ernstig teleurgesteld ben als het eenmaal zover is haha.
    Ik besef me zeker dat het halen en brengen naar sport, zwemles etc. meer wordt maar dat vind ik geen probleem. Het gaat echt om de hele dagen een hyperactieve, opstandige peuter vermaken..

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Yep :D het wordt echt makkelijker als ze naar school gaan. Ze zijn dan ook lekker moe als ze thuiskomen :D

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ja! Op school komt er zo veel op ze af, zeker de eerste periode...kapot zijn ze....:D
    Ik begrijp je wanhoop hoor, hier meneertje die echt toe is aan de peuterspeelzaal. Maar er is nog geen plek :(
    Ik hoop dat dit binnenkort gaat gebeuren want thuis is ie bijna niet meer te vermaken. En elke dag naar de kinderboerderij...Nee dank

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Zo fijn dit:D

Op zich weet ik idd dat bepaalde dingen makkelijker worden, tenslotte gaat de oudste al naar school.
    Maar gewoon, je hele leven.. Twee schoolgaande kinderen.. Lijkt me zo heerlijk!
    Komt ook omdat ik de jongste nauwelijks aankan hoor, wat dat betreft was mijn dochter toch ietsje makkelijker. Ze sliep tenminste nog gewoon overdag tot een maand voordat ze naar school ging..
    Mijn zoontje heeft zo ontzettend veel energie. Lijkt sprekend op zijn vader. En ik zit er mee:cool:

Enne.. een jaar is zo voorbij.. Toch?:)

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haha, ik ken inmiddels ook alle kippen, konijnen en geiten bij naam:D

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Oh, ik geloof heilig dat dat scheelt. De oudste 2 hier naar school en de jongste van 3 nog thuis. En ook al best toe aan school, dus tsja...
    Misschien kan je peuterzwemmen en/of peutergymmen inplannen op een van de ochtenden. Ben je weer met hem onder de pannen :)
    En misschien nog een oma en opa die elke week een ochtendje kunnen oppassen.
    Inplannen dat je bij vriendinnen op de koffie gaat, liefst vriendinnen met kleine kids zodat ze samen kunnen spelen ;)
    Ow ja, en spelen in het binnenspeeltuintje bij de van het tuincentrum doet het ook goed. Kan je best elke week doen. De kleine spelen en jij met een tijdschrift en kopje thee relaxen.

7. adi

adi Niet meer actief

Nou... Mijn kinderen worden ( tegen alle verwachtingen in) niet moe als ze thuis komen, maar juist hyperactief.
    Ze willen alle drie tegelijk hun verhaal kwijt, lopen te springen/rennen/fietsen tot aan het etenstijd. Komen niet aan eten toe omdat ze constant doorpraten en zijn heel opstandig tijdens het avondritueel omdat ze dan doodmoe zijn.
    Dus hier is het alles behalve rustiger in huis ( ook omdat ik gewoon werk als zij op school zitten, dus merk niks van het leeg huis overdag)

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Herkenbaar voor mijn jongste! Niet automatisch dus...

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het wordt zeker makkelijker maar er komt na een aantal jaren ook weer veel bij.
    Zwemles en sporten.
    Hier zijn de oudste 2 kinderen 7 en 9 jaar en die sporten allebei flink.
    Nu is het vaak wel een geregel omdat we ook een kleintje van 1 jaar hebben en mijn man zit vaak in het buitenland maar er is altijd wel een mouw aan te passen.

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dat heel druk zijn als ze uit school komen was hier ook de eerste 3 tot 6 maanden zo. Daarbij ook nog eens volledig overprikkeld en moe dus niet te genieten en mega brutaal. Maar dat werd naarmate ze gewend was aan school echt beter.
    Kan me idd voorstellen dat als je overdag werkt je weinig merkt van dat de kinderen naar school gaan.
    Maar ik ben (nu nog) thuis en de kans is vrij groot dat ik over een poosje een baan krijg waarbij ik 16uur ga werken verdeeld over 2 dagen, vanaf ongeveer 13u 's middags tot 's avonds. Dus dan ben ik overdag vrij veel thuis en lijkt het me heerlijk rustig als de jongste ook naar school is:D

Ik ga nu eerst even met mijn terrorpeuter op pad, de hond even uitlaten en daarna maar weer eens naar de kinderboerderij;)

Het rijtje van Syane ga ik ook zeker onthouden, thanks!

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dochter is 3 jaar en 4 maanden en er ook zo aan toe. Ze zou het liefst vandaag willen. School heeft aangeboden dat ze in januari (mei jarig) mag komen en dat nemen we nu in overweging.
    Van mij hoeft het niet.. ik vind het wel gezellig thuis maar ik vermoed dat zij er misschien wel veel gelukkig van wordt. Maar we kijken het nog even aan. En straks nog met een baby erbij... wie weet vind ik het dan ook wel een relaxt idee!:D

12. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Onze dochter gaat over 8 weken naar school!:)
    En ik tel al een half jaar af. Ze kan zich niet goed vermaken,de speeltuin/kinderboerderij komen m'n neus uit en knutselen vind ze stom. Nu slenter ik maar met haar en de hond door het park zodra zij kan fietsen.
    Ik ga ook de vlag uithangen als ze naar school gaat hoor,misschien geef ik ook wel een feest:D

Als ik nu weleens baby foto's zie dan smelt ik weer hoor maar ik vind de leeftijd van 3 naar 4 echt verschrikkelijk.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik zou graag bemoedigende woorden willen spreken...en gedeeltelijk kan dat ook, want als ze naar school gaan zijn ze minder thuis, dus dat scheelt natuurlijk wel. ;)

Maar verder vind ik het eigenlijk alleen maar 'ingewikkelder' worden. Mijn dochter komt op school in aanraking met dingen die ze niet kent (bepaalde 'sociale' omgangsvormen, bedoel ik dan met name) en ze is heel erg zoekende hoe ze daar mee om moet gaan. Gaat van alles uitproberen wat totaal niet bij haar past en waar ze dus ook lastig mee om kan gaan ed. En daardoor en door de vermoeidheid, wordt ze ook flink actief, kan lastig stoppen, gaat gekke dingen doen, enz.

En daarnaast inderdaad alle dingen naast school...en dan heeft ze nog niet eens speelafspraakjes ed gehad...

14. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Buiten dat het idd wel makkelijker word als ze naar school gaan, wil ik je - naast de gegeven informatie- vooral bemoedigende woorden geven voor de periode tot je jongste naar school gaat. Zonder de betweterige übermoeder uit te willen hangen hoop ik dat je de komende periode toch vooral nog zult genieten van het samenzijn met je jongste. Mijn jongste gaat over vier weken naar school en ik heb een topjaar gehad met hem het afgelopen jaar. Beter dan de periode tussen 3 en 4 dan die met de oudste en ook beter dan de periode van 2 tot 3 met de jongste.
    En ik heb ook echt niet veel met hem geknutseld hoor, maar wel heel veel andere leuke dingen gedaan.
    Ze worden zo snel groot, dus geniet ook van de komende tijd.
    Mijn tip? Pinterest!! ;):)

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ja wat betreft de punten die jij noemt wordt het rustiger. Het leren doet hij nu op school en dat geeft meer rust thuis. Maar als ze uit school komen moet hij wel een hoop verwerkt worden. De een wordt mis en dus niet te genieten, de ander juist mega hyper. Ik vind de tijden dat ze thuis waren na school dus zeker pittiger.

16. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk dat ze op school zitten maar je moet de hele dag wel op de klok letten. 's Morgens opschieten, tussen de middag snel eten en om 15.15 uur alweer ophalen. Daarna nog zwemles/sport en spelen bij vriendjes of ze komen bij jou spelen. Ik kan wel meer in huis doen, gewoon even snel zuigen enz. zonder dat ze je steeds achterna lopen enz. Ik zorg wel dat alle huishoudelijke klusjes gedaan zijn onder schooltijd zodat ik alle aandacht heb als ze thuis zijn.

17. knap

knap Niet meer actief

Het word wel iets makkelijker denk ik.

Iets meer ritme. Ze heeft wat te doen bijna elke dag. Aan de andere kant dan is de vrijheid weg.

Mijn meisje is nu 3 jaar en 7 maanden en moet ook eerlijk zeggen dat ik die maanden een beetje begin af te tellen.

De tweede is mij in alles toch wat zwaarder gevallen. Niet zij zelf hoor hihi.

Maar ze is geboren negen jaar naar haar broer en dat heeft er in gehakt. Moest helemaal op nieuwe beginnen weer een kind dat compleet afhankelijk van jou is. Begon net wat meer vrijheden terug te krijgen met de oudste!..( bedoel dit niet slecht)

Nu gaat ze dus ook bijna weer naar school en kan ik niet wachten tot ze naar school gaat. Maar wie weet denk ik daar anders over als ze naar school gaat.

Wel denk en verwacht ik dat het dan ook gewoon iets makkelijker word weer omdat je niet meer elke dag hoeft te zorgen voor een actiefitijd enzo.

Voor nu bedenk ik mij van ik geniet nog van de laatste maanden daarna komt nooit meer dat kleinekinderen gevoel terug denk ik. Voor mij word het echt een afsluiting van kleine kinderen.

En kan ik ervan genieten wat ze nog allemaal gaat beleven als ze naar school gaat.

Hier gaat ze drie dagen in de week naar het kdv. En merk dat ze daar ook de uitdagingen begint te missen. Veel jongere kinderen enzo.

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dat op de klok letten ben ik inmiddels gewend, maar dat zal ook iets makkelijker worden hoop ik want ik moet nu 4x per dag een dwarse peuter op tijd in de auto of fiets zien te krijgen:D

Genieten doe ik tussendoor ook, ik besef me dat deze tijd nooit meer terugkomt en mijn kleine man zijn mama steeds minder nodig heeft.
    Vandaag heeft hij voor het eerste sinds weken een 'goede dag' en is het gewoon gezellig. Heerlijk vind ik dat. Moet wel zeggen dat hij vanochtend ook naar de psz is geweest dus al wat uitdaging heeft gehad en zijn energie enigszins wat kwijt is.
    Straks zijn zus maar weer ophalen en lekker samen even een ijsje eten en in de tuin met water spelen.

Nu kan je ook nog lekker naar buiten, wat dat betreft zie ik ook gewoon een beetje tegen de winterperiode op.. Nouja, zal wel goedkomen. Het is tenslotte nog 'maar' een jaartje;)

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Hier ook. Ik dacht dat hij knocked out op de bank ofzo in slaap zou vallen.. Maar nee hoor.

20. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Nope, niet hier. Ze stuitert de hele dag nog of is knetter chagrijnig. En ze is ook nog eens brutaler geworden.
    De momenten dat ze naar school is zijn even rustpuntjes. Hoewel ik het ook weer heel fijn vind als ze er is, is het zeker niet makkelijker geworden.

Deel Deze Pagina