Hallo, Mijn dochter heeft nu 2 voortanden eruit. De nieuwe tanden zijn er al een stuk door. Gaat dit goed komen of moet ik ermee naar een tandarts??
Denk dat daar nog weinig over te zeggen is? De grote tanden zijn vaak 'te groot', volgens mij. Bij mij dochter begon het ook zo en zit het nu al iets rechter, maar het past gewoon (nog?) niet in het gat, dus ze zitten wel nog iets achter elkaar, met een stukje 'overlap'.
Komt wel goed hoor, en anders beugelen over een paar jaar . Tandarts kan er nu toch nog niets aan doen.
Doet de tandarts niks mee. Bij mijn oudste zitten de tanden er een halve cm achter. Tandarts zegt gewoon afwachten. Of het trekt recht of er moet een beugel komen, maar daar kunnen ze nu nog niet zoveel over zeggen.
De tanden kunnen nog gaan wandelen, als er meer ruimte is. Dit zegt nog niets over het toekomstige gebit, dus echt gewoon afwachten.
Je moet toch sowieso twee keer per jaar naar de tandarts? Dan kan je toch even goed nu even gaan om het te laten nakijken?
Dit is heel normaal, kan de tandarts niets mee. Want ze gaan geen tanden trekken om deze ruimte te geven. Wrs staan ze over een tijdje keurig op z'n plek, als de tanden ernaast ook gaan wisselen.
daar gaat een tandarts idd niks aan doen. komt wel weer goed uit zichzelf of met een beugel.. hier kan dochter niet eens goed met haar mond dicht eten door een tand die uit steekt en krijgt dus volgend jaar een beugel..
Hier kan de tandarts niks mee. Mijn oudste had het ook. Toen de zijvoortanden eruit waren trokken de voortanden recht. Nu staan die zijvoortanden er gek tussen. Behalve waar 1 hoektand eruit is, daar kon die zijvoortand wel naar zijn nieuwe plek.. Nu is bij mijn zoon op de rontgenfoto ook wel duidelijk te zien dat er niet genoeg ruimte is, maar toch gingen deze tanden wel goed zitten..
Bij mijn middelste stond het destijds ook op die manier maar van de één op de andere dag was het normaal. Doet de tandarts niets mee. Ik zou er mijn vrije tijd niet mee belasten om er naar te laten kijken. Komt wel goed en anders beugelen als ze groter zijn. Doen ze tegenwoordig allemaal dus valt ook niet meer op.