Zwemles via Zwem ABC of Superspetters?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amberxx, 17 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nou precies, maar geloof mij, zelfs langs de zijlijn staan ze nog te ouwehoeren over dat alles zo lang duurt. Veel ouders willen heel graag dat de kinderen sporten maar willen er ondertussen geen moeite voor doen. Veronderstel dat je even een uurtje of 2 per week met je kind op de club zit ;)

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Ik ben ervan overtuigd dat er ook gewoon tijd nodig is om bepaalde vaardigheden/technieken aan te leren en vooral in te slijpen en dat de hersenen ook gewoon tijd nodig hebben om dat te verwerken en vast te leggen. Om die reden ben ik ook niet voor turbo cursussen enzo. Je kan bij ons bij één zwembad in 1 zomer het A diploma halen, maar dan moeten ze 4x per week een uur zwemmen. Dan zullen ze per saldo wellicht evenveel uren gemaakt hebben als andere kinderen met een jaar lang 1x per week, maar ik denk dat het bij die laatste categorie 'steviger' zit.

Overigens zit onze dochter naast zwemles ook gewoon op gym, ik zie niet zo goed waarom dat niet kan. Een goede motorische basis werkt alleen maar positief voor het halen van je zwemdiploma.

Vroeger zat de hele klas op gym en op zwemles. Tegenwoordig is het allemaal al snel teveel.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik ken Superspetters niet, alleen het zwem ABC. Wel is een ander bad hier in de buurt overgestapt maar Envoz (voor mij een extra reden om bij het andere bad te gaan, met het ABC). Ze lessen hier 45 minuten per week. Vind ik prima, hoewel 60 minuten ook prima is (dat deed de oudste voor C, in het andere bad, toen ze nog geen Envoz hadden). Ze moeten van mij A, B en C halen, dat weten ze ook. Hier zijn ze met net vier op zwemles gegaan, ze horen dus bij de jongere kinderen, maar er zijn ook kinderen die super snel gaan en nog vier zijn als ze lessen en/of afzwemmen voor C, dus ze zijn niet altijd er jongste. Naast zwemen zaten/zitten ze allebei op dansen en de jongste ook nog op paardrijden (en de oudste inmiddels ook, maar die heeft geen zwemles meer).

Deel Deze Pagina