Zwemles vraagje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door lovewinnie, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @bluesky: nouja ook begrijpelijk op zich.. Maar dat zal het zijn dan ja.
     
  2. miranda040172

    miranda040172 VIP lid

    19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Bij mij in de plaats geven ze in 2 zwembaden verschillende zwemlessen en qua prijs ook.
    Ene 1x per week 27 euro (per maand) en andere met inschrijfgeld/maandles 30 euro eenmalig.

    Die eerste is toevallig de klant van mijn vriend. Hij wilt dat onze zoon bij hem laat zwemmen. We gaan hem begin maart laten inschrijven...daar gaat mijn uitslaapochtend op zaterdag haha!
    Ik weet nog niet op welke dag hij gaat zwemmen op woensdagmiddag of zaterdag. Ik denk beter op woensdagmiddag, want hij verveelt zich meestal op woensdagmiddag. We zullen nog wel zien!
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Mja hier is op zaterdag geen wachtlijst. Toen ik hoorde welk tijdstip de zwemmers begint snapte ik dat wel.
    Zaterdagmiddag om half 3.... Dat is toch geen tijd? :)
     
  4. mama van ruben

    mama van ruben Fanatiek lid

    2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag gebeld, zoonlief kan op 9 januari beginnen. We hebben 'm eind juni opgegeven, dus halfjaartje wachttijd. In eerste instantie kreeg ik te horen dat hij na de herfstvakantie aan de beurt zou zijn (toen belde ik hoever het er mee stond), maar die A-grope hebben ze laten vervallen om een extra C-groep te maken.
    Inschrijfgeld kostte €20, maar dan mag hij met die kaart zijn hele lesperiode (en het afgelopen half jaar) gratis vrij zwemmen. Voor 1x per week uur les kost hier €32,70 per maand, komt bij de eerste keer betalen €20 voor diploma bij.
    Gemiddeld zijn kinderen hier een jaar bezig voor A. B en C volgen vrij rap.
     
  5. augustus

    augustus Niet meer actief

    wij gaan 42 euro betalen voor 10 lessen. 9 euro inschrijfgeld. Hopelijk start ze na de zomervakantie in 2012. Dan is ze 4 jaar en 9 maanden.
     
  6. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Stijn mag na de kerstvakantie beginnen, is dan net 5... Wij hebben een pakket gekocht bij het zwembad.. Kost 314 euro en dan heeft hij zijn a diploma.. Ze hadden ook het abc pakket voor 400 en nog wat euro maar die hebben ze helaas afgeschaft..
    Ben benieuwd hoe lang Stijn er over gaat doen.. Hij mag de watervrije groep hier al overslaan maar dat komt omdat hij al 1,5 jaar op peuterzwemmen zit..
     
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Heb je ook hier al gekeken?

    Tilburgse Watervrienden - Zwemtijden

    zwemverenigingen zijn vaak een stuk goedkoper dan bij het bad zelf- dus als je financieel wat moeilijker zit, is dat ook een prima oplossing...
     
  8. miranda040172

    miranda040172 VIP lid

    19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Dit is toch geen tijd!!!!
     
  9. Diadeem

    Diadeem Fanatiek lid

    2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Vreselijk hoe verzinnen ze het.

    Hier met de oudste bij gewoon zwembad gelest, koste 28 euro voor 4 lessen van 3 kwartier. Toen hij zijn A had was ik 600 euro kwijt ondertussen. Zijn B en C heeft hij bij een vereninging gehaald. Met de middelste ben ik nu bezig bij dezelde vereniging en dat kost 10,20 per maand, daar zwemt ze 1 keer in de week 40 minuten. Ze heeft inmiddels haar A gehaald en dat heeft mij inclusief inschrijfgeld 260 dus nogal een verschil.
     
  10. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik zag dit topic en dacht ik ga ook eens kijken wat het hier kost. Maar ik zie nogal een verschillen. Hier betaal je ruim 10 euro per les. Dat zijn toch geen prijzen ?? Wat een geld.....
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, het kost véél geld.. maar of je een half uur lest of een uur.. dat scheelt al een hoop tijd en dus ook geld...

    en uiteindelijk doen de meeste kinderen er toch ongeveer evenveel uur over. Dus wat dat betreft.

    Maar zoals gezegd: Zwemles kost een hoop geld. Maar ach, vergelijk het met een rijles ;) dan valt het ineens weer mee :p
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Daarnaast ook nog iets om rekening mee te houden is de grootte van de groep, dat maakt vaak ook wat uit in de prijs.
     
  13. mveenzoon

    mveenzoon Actief lid

    11 jan 2010
    178
    0
    0
    Hier mag je vanaf 4 jaar op zwemles
    zoon begon op leeftijd van 5 jaar

    we betalen 32 euro per maand 1xper week een uur zwemles
    en elke dag vrij entree voor hem om te zwemmen en ouders met 25%korting

    hier dus niet duur
     
  14. Laetitia

    Laetitia Niet meer actief

    Hier willen we onze dochter over een paar maanden met zwemles laten beginnen. Ze mogen op deze zwemschool met zwemles beginnen als ze 4,5 zijn OF met 4 jaar als ze van baby/peuterzwemmen af komen.
    Maar dat is ook per zwemschool verschillend. Hier betalen we 50 euro per maand en dan krijgt ze op wekelijkse basis 50 min. les + 10 min. vrijzwemmen.
    Je betaalt dan ook nog een klein bedrag voor het afzwemmen. (en er bestaat een toeslag voor bepaalde dagen/tijden, maar dat is dan als ze in het weekend op "populaire" tijden willen zwemmen)
     
  15. misstiana

    misstiana Fanatiek lid

    13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Mijn dochter was 4 jaar en drie maande toen ze is begonnen. hier gekozen voor een snelcursus, zodat we niet twee keer in de week driekwartier aan de kant hoefde te zitten. Ze had snel haar A diploma, binnen drie maanden en over een paar weken gaat ze afzwemmen voor C.
    Het is per kind verschillend. MIjn dochter doet goed moe, had er plezier in, en dat scheelde een hoop...
     
  16. miranda040172

    miranda040172 VIP lid

    19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    wat goed zeg, ik zie mijn zoon niet snel gebeuren om zijn a diploma gaan halen, ik wacht nog even mee.
     
  17. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Bij ons is 2x per week juist de snelcursus, anders is t maar 1x per week.
    Hoevaak zwom zij dan?
     
  18. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.256
    113
    Hier worden de kindjes vanaf 5 jaar opgeroepen (je mag ze wel eerder opgeven hoor)

    Kosten zijn 32,50 per maand voor 2 x per week 30 minuten les.
    Ze hebben ten alle tijden vrije intree voor het zwembad en op woensdag wordt er vanaf 16 uur gratis extra les gegeven. Op deze les moeten de ouders mee het water in en krijgen ze hulp van de leraren.

    Sinds januari hebben ze hier pakketen kosten
    250 euro voor A diploma (met diploma garantie)
    100 euro voor B diploma (met diploma garantie)

    Omdat onze zoon zwemmen heel leuk vind maar het maar langzaam aangeleerd krijgt heb ik gevraagd of ik alsnog zo'n pakket kon krijgen.
    Helaas kon dit niet omdat hij dus al 4 maanden bezig is.

    Gisteren naar de extra les geweest en toen vertelde de leraar dat ze overlegt hebben en we maar tot 9 maanden les hoefden te betalen, vanaf daarna is het voor hem gratis (op die manier toch een soortje van pakket)
     
  19. YenD

    YenD VIP lid

    31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    mijn zoon begon toen hij net 5 was.
    zijn nu bijna 2 jaar bezig en hij zwemt sinds 2 maanden 2x in de week.
    moet zeggen dat ik er aardig klaar mee ben en als ik dit had geweten had ik nog minstens een jaar gewacht.

    hij heeft de kracht niet en wilt veel liever spelen dan opletten.

    ik denk dat je het beste naar je kind kan kijken, als je denkt dat ze er echt aan toe is en genoeg kracht heeft om te zwemmen moet je haar lekker opgeven!
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb Eva ingeschreven voor het A diploma, ze kan waarschijnlijk in april terecht maar ik denk dat we tot de volgende ronde wachten, in oktober. Dan is ze ook al bijna 5, is wel het goede moment voor haar denk/hoop ik. Kost hier 5,50 per keer (een half uur). Vind het wel meevallen. Ga ook met Lisa peuterzwemmen :), kost 4,50 per keer.
     

Deel Deze Pagina