Dochter (5) 'baas' voor 1 dag ;-)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gizzie1983, 31 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ik las het ooit in een tijdschrift, en a.s. zondag gaan we het voor het eerst uitproberen: onze dochter mag voor 1 dag de 'baas' zijn. Ik ben erg benieuwd hoe de dag gaat verlopen en welke keuzes ze gaat maken.

Wie heeft dit al eens gedaan? :)

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Dus als ze heel de dag bijv alleen maar snoep wil eten mag dat dan?
    Of zijn er wel grenzen?

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Leuk! Zoiets zou ik ook wel een keer willen doen, maar vind onze zoon van 3,5 er nu nog net wat te jong voor, hij kan nog niet overzien dat het maar voor 1 dag is en ben bang dat ik de week daarna constant conflicten met hem ga krijgen.
    Ben benieuwd hoe ze het vind!

4. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Wat een leuk idee!
    Lijkt het je alleen niet handiger om het op een zaterdag te doen? Straks wilt ze pas om 11uur gaan slapen en dan zit je de volgende dag met school.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik neem aan dat er wel grenzen bij gesteld worden? Hier zou dl bv mogen kiezen wat we smiddags gaan doen, welke muziek er opstaat, wat we eten enzo.

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik doe dat niet.
    Volgens mij zit ik dan om 6 uur in de auto richting de efteling met minstens 5 zakken snoep en al haar vriendinnetjes erbij. Bedenkt ze om 10u dat ze wel patatjes wilt eten en daarna naar het zwembad. Dan weer schaatsen, naar de bioscoop, het theater etc etc. Ik geloof niet dat dit een goed plan is (in ons geval dan)

VBJ82 en Jackie87 vinden dit leuk.
  7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik vrees dat ik dan heel m'n loon kwijt ben aan die dag.
    Eerst naar de speelgoedwinkel. Dan spelletjes downloaden voor de Nintendo. Dan parachutespringen want dit wil hij zo graag eens doen maar hoe dan? Daar moet je 120cm voor zijn maar hij wil dit zo graag en hij is de baas! Njah oké dan maar een helikoptervlucht. Als eten pannenkoekenhuisje,
    ..

Buiten dat pannenkoekenhuisje zie ik het niet echt zitten. :roflmao:

Pinkblossom en Gizzie1983 vinden dit leuk.
  8. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Leuk idee!
    Ik denk dat onze dochter van 4 gewoon de meeste dingen hetzelfde zal doen als we nu ook doen. Idd vooral de keuzes in eten, activiteiten (en naar de Intratuin vind ze ook leuk haha)
    Volgend jaar als ze kan klok kijken ook naar eens doen.
    En een financiële limiet is natuurlijk al iets om gekke dingen te voorkomen.

Gizzie1983 vindt dit leuk.
  9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Ik vind het een leuk idee! En je kan toch afspreken dat ze ‘de baas’ is zoals een mama en papa dat zijn. Dus geen extravagante dingen als de speelgoedwinkel leegkopen, maar beslissen wat jullie eten en hoe laat ze naar bed mag en wat voor spelletjes je in en om het huis kan doen. En als ze dan iets meer ‘buitensporigs’ wil zoals toetje voor het avondeten of iets anders dat alleen kinderen kunnen bedenken (en waar ik nu niet op kom) lijkt mij dat alleen maar grappig! Ik ben benieuwd hoe je dag dan eruit gaat zien :D

Oh en een tijdstip waarop de dag eindigt, lijkt me ook wel handig ;)

10. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik heb eens een artikel gelezen van een moeder die een week (?) Alleen maar ja zei als haar kinderen iets vroegen. Uiteindelijk bleek dat ze best heel redelijke vragen kreeg. De kinderen wisten niet dat ze alleen ja zou zeggen. Dus ze vroegen niet om een PlayStation ed hahaha. Doel was dat mama niet de hele dag om alles nee wilde zeggen.

Dat experiment zou ik ook nog wel eens thuis willen doen

Tessss, Vitamientjuh, MaMa en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Haha, er zijn natuurlijk wel een paar grenzen... ;). De dag eindigt om 19.00 uur. En ze mag zondag de baas zijn tijdens onze 'pyjamadag', dus we blijven dan sowieso thuis (ze is een huismus dus blijer kan ik haar niet maken). Maar binnen die kaders mag zij bepalen wat we gaan doen! Ze is een gevoelig en verantwoordelijk meisje, dus echte uitspattingen verwacht ik niet.

Juist omdat ze keuzes maken erg lastig vindt, lijkt me dit een leuk experiment. Laat maar eens zien welke keuzes je maakt. En voor 1 dag zeggen papa en mama geen 'nee' ;).

Ik verwacht dat ik oneindig veel potjes memory ga spelen, strijkkralen, tekenen en kleien, zij de halve dag haar Elsajurk aan doet met die vervelende hakschoentjes ;), dat er best veel gesnoept gaat worden en dat we 's avonds friet of pizza eten, haha.

Ik laat weten hoe het is gegaan!

kleinepien, mamabri, Vitamientjuh en 21 anderen vinden dit leuk.
  12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Super leuk! Veel plezier!

Hopsatee en Gizzie1983 vinden dit leuk.
  13. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Dank je!

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben ook heel benieuwd hoe dit gaat lopen! En ik wil dit ook best eens proberen, gezien ook het topic dat ik zo ga openen :)

15. noellegi

noellegi Actief lid

5 dec 2017
    117
    106
    43
    Vrouw
    Leuk idee!

Mijn man heeft dat van de zomer gedaan. Ik was een weekend weg en hij had ‘even geen zin om op te voeden’ zoals hij het noemde. Dus ik kreeg om 6 uur in de ochtend een foto van een pannenkoeken ontbijt en 4 uur later de kinderen in verkleedkleding in de efteling. Ze mochten eten wat ze wilden, ze mochten kiezen waar ze heen wilden en een cadeau uitzoeken in de efteling. De kinderen vonden het geweldig en lagen om 7 uur uitgeteld op bed. Dochter heeft het er nog over zo leuk vond ze het.

Tessss, Vitamientjuh, Athina en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.293
    10.263
    113
    Wat leuk!!! Wanneer hij wat ouder is gaan we dat ook doen (nu bijna 4 )

Ben heel erg benieuwd hoe het gaat en welke keuzes ze maakt! :)

17. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik doe dat regelmatig voor een paar uurtjes op een dag. BV gaan wandelen en dat het kind bepaald welke kant uit. Hier ging dochter op de stoep vogels vangen, springend in de lucht. Ik moest meedoen. En later ging ze plat op de grond naar de lucht kijken en uiteraard moest ik naast haar komen liggen. Superleuk hoor. Gewoon doen. Hele dag is niet eens nodig denk ik. Gewoon vaker een paar uurtjes. Geeft ze een heel goed gevoel. Daarna gaat het hele “moet” gebeuren ook zonder tegengas.

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

@Gizzie1983 Wat leuk!!!

Hier zou t chaos worden haha.

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik ben benieuwd! Wel alvast veel plezier.
    Ondanks dat ik het idee in eerste instantie echt niet zag zitten denk ik er wel over na om het misschien eens met duidelijke kaders te proberen.

20. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hahaha, niet te doen met 4!

Boommm vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina