Goedemorgen! Onze zoon wordt in maart 3 jaar en we zijn aan het bedenken wat leuk is om als cadeau aan de oma’s te vragen. Nu zag ik bij de speelgoedwinkel Schleich dieren. Die zijn echt heel erg mooi en zoon was er meteen weg van, vooral van de wilde dieren. Nu zijn ze wel vrij prijzig dus vandaar mijn vragen: Wie heeft er ervaring met Schleich dieren? Zijn ze echt leuker/beter/mooier dan zo’n random zak plastic diertjes (mooier wel, maar ziet een peuter dat ook?). Als jullie kind ze heeft, wordt er veel mee gespeeld?
Wij hebben enorm veel dieren, mijn oudste en jongste in het bijzonder waren en zijn grote fans. Hierbij dus ook een hoop van Schleich. Ze zijn (veel) mooier, maar qua spelen zie ik niet dat mijn kinderen verschil maken tussen de dure Schleich dieren en de goedkope uit een zak. Het enige is wel dat de goedkope uit zo'n zak altijd ongeveer dezelfde (soort) dieren zijn en na een paar zakken heb je alles wel zo'n beetje. Mijn dierenfanaten hebben specifieke wensen, willen dieren die ze nog niet hebben of een soort die niet standaard in zo'n zak zit , en dan is Schleich een hele mooie optie met veel keuze. Ander voordeel dat je van Schleich ook baby's erbij kunt kopen, wat mijn jongste vooral erg leuk vindt (mama met een kindje).
Mijn zoon speelt bij opa en oma altijd met de dino's van de Hema. Die zijn veel goedkoper, en natuurlijk wat minder mooi dan Schleich dieren, maar om mee te spelen prima. Ik vind die dieren echt veel te duur om mee te spelen, een kind ziet de details toch niet, en ze belanden hier regelmatig met een boog op de grond, of van de trap af. Dat zou ik met Schleich dieren toch wel zonde vinden. Dat soort dieren an sich zijn hier wel heel erg populair, mijn bijna 3 jarige speelt er erg graag mee
Wij hebben een paar schleich dino’s ze zijn mooi, maar de kinderen spelen net zo lief met de dino’s en dieren van een paar euro van de hema of de action. Voor een verjaardag vind ik het wel een leuk ding om te vragen. Ze zijn namelijk wel heel mooi, mooiere details enzo en steviger.
Die Schleich dieren worden hier ook in het rond gesmeten, maar dat kunnen ze (vooralsnog) prima aan. Dl gaat voor de wat grotere, liefst met bekken die open en dicht kunnen. Die heb ik nog niet gezien bij de hema. En Schleich schijnt geen schadelijke weekmakers te gebruiken, ze ruiken ook niet naar pvc oid. Zelf vind ik ze niet duur, ze krijgt er gewoon af en toe een en spaart er zelf voor. Ze zijn zo mooi dat ze lang kunnen blijven staan, die goedkopere beestjes zijn waarschijnlijk over een paart jaar al weggegooid.
Ik zou beginnen met een gewone zak. Mocht hij er als nog wild van zijn en veel er mee speelt de duurdere kopen. Onze zoon zou ze ook mooi vinden maar zou al snel ergens liggen.
Bedankt voor de reacties. Ik ben vandaag met zoon naar de speelgoedwinkel geweest en hij vond de dieren geweldig. Maar toch twijfel ik nog. Zoals ze in de winkel opgesteld stonden zag het er erg mooi uit. Hij wist alle dieren te noemen en zei ook dat hij ze mooi vond. Maar thuis komen ze waarschijnlijk in een bak terecht en vindt hij ze dan nog leuk? Echt rollenspel doet hij nog niet (begint nu een beetje te komen) dus wat gaat hij ermee doen behalve ernaar kijken? Wat @Uuz zegt vind ik zelf wel heel belangrijk (materiaalkeuze, degelijkheid) en ik vind het ook iets leuks om te sparen. Af en toe tussendoor een diertje kopen, of als schoencadeautje. Ander klein speelgoed krijgen ze toch al genoeg. Aan de andere kant vraag ik me af of het niet net zo zal gaan als bij @owly. Ik denk dat we een paar mooie aan de opa’s en oma’s gaan vragen voor zijn verjaardag en dan aankijken of hij er ook echt mee speelt. Is dat niet zo staan ze nog altijd mooi op zijn kamer en doet hij er wel veel mee kunnen we ze gaan sparen.
Wij hebben ze gewoon op een randje/kastje/vensterbank staan, staat leuk. Ze worden regelmatig gepakt (als dl gaat picknicken met de knuffels mogen ze meedoen, maar ook als ze bv een olifant wil natekenen).
Mijn dochter van 8 spaart al jaren schleich en speelt er elke dag mee, vooral met paarden. Het voordeel is wel dat je ze weer makkelijk voor een aardige prijs kan verkopen op bv. marktplaats.
Waarom is dat zonde? Die Schleich dieren gaat geen stukje verf vanaf hoor. Wij hebben er ruim 150 inmiddels, deel is al 10 jaar oud en nog als nieuw! Inmiddels speelt broertje van bijna 3 er veel meer en is grote zus een collectie Schleich dino's aan het opbouwen. Goedkope diertjes zijn hier voor in de zandbak.
Ik vind Schleich echt prachtig maar echt veel te duur. Wij hebben jaren geleden al van die tonnetjes met dieren bij de Hema gekocht (plastic), die dieren gaan mee in bad, in de zandbak, naar het strand, op het gras etc. Zijn prima te wassen in een bak sop (ook leuk!). Zijn nog steeds allemaal goed en heel, niet verkleurd o.i.d. Voor onze kinderen helemaal prima!
Hier wat dino’s en andere beesten van de Hema, en dat bevalt prima. Schleich zal vast beter zij van kwaliteit, maar die van de Hema vliegen ook wel eens rond en dat zie je er echt niet aan. Hier gaan ze mee de zandbak in, naar ‘t strand, speeltuin, in bad etc etc. Het zou me niet veel uitmaken als er per ongeluk eentje kwijt raakt, bij die van Schleich denk ik dan toch meer aan het geld dat het gekost heeft en zouden ze bv thuis moeten blijven.
Speelgoed blijft hier idd thuis, dat zeulen we niet mee. Strandspullen raken nooit zoek, dl let er scherp op , mede omdat er ook altijd andere kinderen mee gaan spelen. Zou niet weten hoe ik dat kwijt moest raken haha
Mijn dochter van 8 spaart al een aantal jaar de paarden en de bijpassende onderdelen. Ze speelt dagelijks ermee en die speelfiguren kunnen heel wat hebben.
Wij hebben veel dieren van Schleich. Ik vind ze mooier dan bijvoorbeeld van de Hema of Action. Zwaarder ook en blijven beter staan. Ik heb ook een zak van de speelgoedwinkel maar die paarden en geitjes vallen altijd om. Ik heb ze al vanaf dat de oudste 2 jaar is. Geen verkleuring, geen verf eraf niks. En er wordt mee gegooid, ze gaan in bad, etc. Tuurlijk ze zijn wat duurder, maar ik koop er ook geen 10 tegelijk. Af en toe zo'n beestje mogen ze dan uitzoeken van een paar euro. Mijn zoontje speelt er nu niet meer mee overigens, hij is 5. Mijn dochter van 2,5 wel heel veel en soms gaan ze dan toch samen spelen. Ze staan bij ons in de vensterbank opgesteld haha. Ziet er best grappig uit.
Ik had een aantal Schleich dieren gekocht (duur), en dochter deed er hélemaal niks mee. Ik zou daarom eerst een set van de HEMA kopen om te zien of hij er uberhaupt graag mee speelt.
Wij hebben een hele Ikea bak vol dieren (2 jarige is een serieuze dierenliefhebber..) en een stuk of 12 daarvan zijn van Schleich. Deze haalt hij er altijd uit, moeten mee in bad en mee naar bed. Ik denk omdat ze zo echt lijken. Je kan mijn jongste geen groter plezier doen dan een dier van Schleich
Het verlanglijstje naar de oma’s is inmiddels ingeleverd. Voor de ene oma wordt het een dokterskoffer want die wil hij heel graag hebben en voor de andere oma en overgrootmoeder worden het Schleichdieren. Materiaal en degelijkheid vinden we toch wel belangrijk en we hebben liever kwaliteit dan kwantiteit. Ik heb ook het idee dat hij er langer naar om kijkt als hij ze echt mooi vindt. Bedankt voor de reacties!
Een van mijn kinderen is dol op dieren van Schleich. Ze hebben echt veel soorten dieren, ze kunnen goed blijven staan en zijn mooi uitgewerkt. Mijn zoon is bijna 9 en koopt ze nog steeds soms zelfs van zijn zakgeld.