Mijn oudste is al een paar dagen niet helemaal lekker, hij deed ook al wat moeilijk met tanden poetsen. Gillen dat het zeer deed, en wat moeilijk doen. Moeilijk doen met eten, want er deed iets zeer. We hadden al gekeken, maar we konden niks ontdekken. Hij heeft steeds een temperatuur van 38 graden, is snotverkouden, klaagt steeds over buikpijn, eet niet goed etc. De afgelopen paar dagen zag ik al steeds rare bultjes op zijn handen, en een paar in zijn gezicht, die dan weer weggingen en terugkwamen, en nu op zijn voeten een soort rode 'uitslag'. Het is alleen geen uitslag alleen meer een soort van rode stipjes. Op zijn vinger zit nu een duidelijk soort puistje. Omdat hij nu met tanden poetsen het echt uitgilde heb ik echt even goed in zijn mond gekeken met een zaklamp, hoofd achterover, mond wagenwijd open en daar zag ik blaasjes, die er nog zaten en al open waren. En ook een soort aft/blaasje. Ook vind ik zijn tong er vreemd uitzien, wit met allemaal roze spikkels. Ik vind het er niet goed uit zien, niet zoals het hoort volgens mij. Ik voeg foto's toe van zijn mond, hand en voet. Heeft iemand een vermoeden wat dit is? Hij heeft als kleintje van 8 maanden hand mond en voetziekte gehad, maar dit uitte zich alleen met enorm veel speldenknopjes achtige puistjes op zijn handjes en voetjes. Dit is weer net anders. Kan het ook evt. roodvonk zijn? Die tong lijkt daar weer op. Alvast bedankt! Ik ga sowieso morgen even naar de dokter, als die er is, die is er nogal vaak niet pfff
En zijn vinger en voetje. In het echt ziet het er wat anders uit. Blaasjes in zijn mond zijn open en er zit nog wat in zijn gehemelte. Op zijn voet zie je echt allemaal rode stipjes.
Hai, ja het is hand voet en mondziekte, en dat komt voort uit twee virussen dus daarom kan je het twee keer krijgen. Onze dochter heeft het ook 2 x gehad. Ze had ook de blaasjes in haar mond en tegen de tijd dat wij keken zag het er ook zo uit. Ze waren al geweest zeg maar. Beiden kinderen hebben het hier gehad en hadden het mild. Een ander kindje op de psz zat ook vol met de rode stipjes, echt veel had ze er. Wel zielig he? Ze zijn er echt even niet lekker van. Hierna zal hij het niet meer krijgen. Veel beterschap,
Ziet eruit zoals onze jongste het laatst had. Dus zou heel goed hand, mond en voetziekte kunnen zijn. Heers ook op dit moment.
Denk ook hmv. En nu even met tandenpoetsen kijk of hij nu alleen even goed zijn mond kan spoelen en alleen de tippen van zijn tanden dus tand voor tand poetsen en laat het hem even zelf doen pijn is pijn en een paar dagen wat minder poetsen is voor een keer niet zo erg pijn is vervelender. Beterschap.
Zou toch even de ha naar laten kijken, ik vind het en dan met name het witte beslag op de tong ook verdacht veel op roodvonk lijken. Maar wij zijn geen artsen dus even check check denk ik maar zo
We zijn geweest en het is idd Hmv. Op zijn handjes is het nu ook erger geworden. Ik hoop dat het nu de laatste keer is voor hem. Ben benieuwd wanneer de jongste er last van krijgt, want dat zit er zeker aan te komen... Bedankt voor jullie antwoorden!
Hahhahhahahhaha mommy12 toch hmv krijg je van vieze wc's en ontlasting. dus goed toiletten schoon houden nu. her wordt verspreid door de lucht. En in contact met andere doe het hebben.
Die foto's zien der pijnlijk uit. Arm mannetje Heel vervelend dit. Ik ga hierop ook letten. Nooit zoiets geweten
Hmv KUN je krijgen van ontlasting, maar het kan ook door de lucht verspreid worden door hoesten en het vocht uit de blaasjes. Bron: https://www.thuisarts.nl/hand-voet-en-mondziekte/mijn-kind-heeft-hand-voet-en-mondziekte @Mommy: Haha maakt niet uit, ik wist ook eerst niet wat het was. Maar mijn oudste heeft het als kleintje een keer gehad, alleen dat zag er anders uit. Dus vandaar dat ik twijfelde. Het heerst vaak op peuterscholen, ik denk ook dat hij het daar heeft opgepikt. Op de peuterschool van mijn nichtje heerst het ook.
Oh jeetje wat zielig. Ik vraag me af of mijn zoontje dit ook heeft die heeft ineens tussen zijn grote teen die blaasjes en op zijn midden teentje van die blaasjes en het is vuurrood. Op zijn hand niks maar zijn mond geen idee hij eet wel heel slecht. Moet ik ermee naar de arts of geneest het vanzelf ?
Nee je kan er niets mee, het is een virus. Gaat na een paar dagen vanzelf over. Gewoon knijpfruit en zachte dingen geven een paar dagen. Je kan met een lampje in zijn mond kijken of je blaasjes ziet. Beterschap,
Mijn jongste heeft het nu ook Het is echt zo besmettelijk. Je hoeft er idd niet mee naar de dokter. Het is alleen gevaarlijk voor pasgeboren baby's. Ze mogen zelfs gewoon naar de peuterschool ermee als ze zich goed voelen.