Zwemles wanneer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Rizzoli, 11 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Hier heb je een zwemvereniging die ook zwemlessen aanbiedt naast reguliere organisatie

zwemvereniging heeft 2 lessen
    1 waarbij je als ouder eerst mee blijft zwemmen en daarna overgaat in alleen zwemmen
    En dan les waarbij er aan de diplomas wordt gewerkt dus je kind zwemt dan alleen.

2. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Ik snap wat je bedoelt. Ergens denk ik ook wel dat ze het niet vroeg genoeg kunnen (voor de veiligheid), maar motorisch is het nog veel gevraagd voor ze. Dus veel met hen bezig zijn in het water en watervrij maken. Mijn kind had in elk geval de zwemslag niet kunnen leren op 4-jarige leeftijd; hij is geen voorloper op motorisch gebied.

https://www.rtlnieuws.nl/buurtfacts/onderwijs/artikel/66546/zwemles-voor-4-jarige-kinderen-gebruikelijk-maar-heeft-weinig

Ik vind het ook erg belangrijk om vooral te blijven zwemmen na het diploma. Mijn kinderen moeten na het A-diploma ook op de zwemclub, in elk geval tot ze B ook hebben. Juist voor die kilometers en het borgen van hun vaardigheden. En gelukkig is het erg leuk op de zwemclub ;)

3. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    @Roanna

In mijn ogen gaat het dus niet alleen om dat ze netjes een schoolslag kunnen. Maar dat ze op jonge leeftijd gewend raken aan water en dat ze leren hoe ze zich kunnen redden in het water. Kijk naar het kind van Yolanthe en André Hazes. Die konden al zwemmen bij de leeftijd van 3. En hun zijn echt niet de uitzondering op de regel. In Amerika beginnen ze allemaal heel vroeg. En kunnen ze tegen de tijd dat ze 4 zijn echt wel zwemmen.

En ik denk dat dit heel belangrijk is dat kinderen op jonge leeftijd zich kunnen redden in het water

4. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Ja, dat is precies wat ik bedoel; volgens mij zijn we het dus juist eens ;) Dus meer peutersurvivalzwemmen. Dat vind ik ook wel positief; wordt ook aangeboden in NL. Zelf vind ik het wel heel mooi, maar praktisch gezien niet haalbaar voor ons. Wij houden het dus maar op goed onze kinderen in de gaten houden tot ze een zwemdiploma hebben.
    En qua conditie en lagere afstanden vind ik het zwemABC juist wel heel positief. Dat heb je ook nodig als je ongewild in het water terecht komt. Dat kunnen die kleintjes nog niet.
    Als je, zoals ts, een kind hebt wat niet met plezier gaat, dan zou ik trouwens niet aan survivalzwemmen beginnen. Dan roept het alleen maar meer weerstand op en werkt het denk ik averechts.

Maar dat ze in Amerika allemaal vroeg beginnen is niet het geval. Ik ken (vanuit mijn directe kring) mensen die in Amerika wonen, en daar beginnen ze zeker niet voor 6 jaar. Dus het is daar ook wel verschillend.

Deel Deze Pagina