zwemles, wat voor zwembroek?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door EdN, 28 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Beetje een stomme vraag, maar mijn zoontje begint deze week met zwemles en nu bedenk ik met opeens dat hij allemaal van die zwemshorts (gewoon met wijde pijpjes) heeft en dat die misschien helemaal niet zo handig zijn met zwemles. Misschien is zo'n strak boxer-modelletje handiger, want gestroomlijnder? Waar zwemmen jullie jongetjes in (tijdens zwemles)?

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Zo'n strakker zwembroekje inderdaad. Die met surfplankjes van de Hema.

3. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Even een tip wat dan weer niks te maken heeft met je exacte vraag:
    Ik heb het hier ooit eens gelezen en het is mij altijd bijgebleven.
    Sommige zwembroekjes hebben zo'n gaasje aan de binnenkant en het is voorgekomen dat de piemel daarin bleef vastzitten. Dat wil je echt niet losknippen...
    Volgens mij kwam het vaker voor.

Daar zou ik dus wel opletten met het kopen van een zwembroekje. Ik kreeg dat verhaal maar niet uit mn hoofd en elke zomer let ik er op dat het zwembroekje geen gaasje met grotere gaten heet, of liever helemaal geen 1.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hier zie je vooral veel van die strakkere shortjes.

En bij zo'n lossere met gaas zou ik er een strakkere zwembroek (onderbroekmodel, zeg maar) onder doen...maar bij een kleuter kan zo'n strakker shortje prima.

5. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Hier hadden ze een zwemvest en zwembroekje gehad bij de eerste les

En het is ook een strak zwembroekje

Vooral bij die kleintjes is dat veel lekkerder
    Bij de Hema h en m zeeman hebben ze genoeg

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Bij mijn zoontje op zwemles zie je beide voorbij komen. Zwemslips zie je (gelukkig) niet. Zou je zoontje laten zwemmen en het broekje wat hij zelf aan wil. Mijn zoontje heeft beide en gebruikt ook beide afwisselend met zwemles, maakt verder geen verschil.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Een strakke, werd aangeraden door de zwemschool

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Bij ons mochten ze geen wijde shorts.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een strakke zwemshort. Zo'n goedkope van de Action met Spiderman erop.....:p
    Aiden vindt zwemles niet zo leuk (wij zijn geen waterratten helaas) en daarom mocht hij het zwembroekje uitkiezen.

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook een strakke; lijkt me zelf handiger en de meeste hebben het idd ook. Ik zou ze trouwens wel nu kopen, want vorig jaar winter greep ik elke keer mis...

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ook een strakke Spiderman zwemshort, handiger ja en vind het persoonlijk ook het leukst staan...

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Ik kon welgeteld bij 1 winkel (Hema) nog zwembroekjes krijgen! En dan slechts 2 exemplaren om uit te kiezen. Verder helemaal nergens meer, zo raar, alsof mensen alleen in de zomer zwemmen. 🤔 Maar goed, we hebben er dus 1!

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja daar liep ik vorig jaar ook tegen aan. Nu maar voor allebei 2 / 3 ingeslagen.

Toch raar, want heel veel kinderen zitten op zwemles en of gaan zwemmen in de herfst / winter.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hema heeft vrijwel altijd wel íets, H&M ook vaak wel. Alleen de keuze is beperkter, maar dat is zomers met skipakken en schaatsen ed ook het geval. ;) En anders een sportzaak, bv. Decathlon. En tegenwoordig internet natuurlijk.

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De oudste heeft in het begin een poos in een wijde zwembroek gezwommen. Toen bleef hij toch wel drijven met kurkjes. Maar toen hij eenmaal het water-wen-badje uit was merkten we dat het toch wel lastiger was. Daarna overgestapt op een strakkere..
    (Dus ik zou niet haasten voor de eerste paar lessen, marktplaats een idee?)

De jongste heeft bij zijn zwemvest een strakke zwembroek gehad. Dus die zal daar ook wel in blijven zwemmen..

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Had ik ook, zijn ene zwembroek was wat versleten en dun geworden, dus ik wou een nieuwe kopen. Zowat onvindbaar, zijn maat niet of de hoofdprijs. Online bestellen wou ik niet, want ik wil zien hoe ze vallen.

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Ik heb een paar weken geleden nog een grotere maat zwembroek gekocht omdat er in de winter nauwelijks wat te koop is.primark met dinosaurus er op.

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Online was zelfs lastig vorig jaar, of idd de hoofdprijs.

Deel Deze Pagina