Grijns, en jij kunt het helemaal weten, met 5! Vier meiden en een knulletje? Leuk! Wij hebben 2 meiden 2 jongens.
Tja, ik moest wel een lange adem hebben, omdat het 2 jaar duurde, maar het was wel weer fijn dat kim al heel snel veel meer zich zelf kon redden in het water!
Kim is heel onzeker. moet bij het eerste badje heel erg wennen, is altijd 6 weken huilen op zijn minst dan moet ze nog vertrouwen krijgen dat ze het wel kan leren, is het eenmaal zover dan leert ze het en mag ze dus naar badje 2, weer hetzelfde ritueel, en hier hebben ze dus 4 badjes voor je af mag zwemmen!. Bij haar is het echt onzekerheid die haar parten speelt!
Dat begrijp ik met 5 mama's Nou ben blij dat er mee kinderen lang over doen! Vandaag heeft hij voor het eerst bijles gehad, is wel lekker met maar drie kinderen in een groepje. Wie weet word het nog wat. Mijn zoontje is klein van stuk en ik heb het idee dat dat erg tegen zit. En hij is gewoon speels, leert zichzelf van alles aan wat ze later weer moeten afleren.
Mijn zoon doet er nu ook al bijna 2 jaar over, hij heeft voornamelijk moeite met de benen voor de rest gaat het prima. Nu heeft ie ook 2 keer in de week zwemmen waarvan 1 keer 1 op 1 zwemmen en nu zit er eindelijk schot in! Hopen dat ie voor de 2 jaar nog mag afzwemmen!
Haha welnee, wedden dat hij zich al die aandacht lekker laat aanleunen Hier is het zaterdag a.s. weer afzwemmen, helaas mag mijn zoon wéér niet meedoen. Hij ligt nog steeds veel te verticaal in het water. Zucht Onze hoop is nu gevestigd op de volgende ronde, in december.
Wat een verschil kan er zijn. Mijn dochter zit nu 1,5 jaar op zwemles en gaat over 2 weken voor haar C als ze de borstcrawl nog even verfijnd. Nu moet ik zeggen dat ik dit nooit gedacht had. Ze ging altijd met pijn in haar buik zwemmen totdat ze de juf kreeg die ze nu heeft. Bij ons mag je niet mee het zwembad in, om een x-aantal weken is er kijkdag. Bij één van die dagen moesten wij zo lachen, wat een luiwammes die van ons, kijk ze eens op haar gemak zwemmen, de rest is veel sneller.... In een gesprek met de juf hebben we ernaar gevraagd, zegt de juf, da's juist goed, zij heeft geduld, maakt haar slagen rustig af en het maakt haar niet uit of ze als laatste aankomt. Glunder glunder mag ik wel zeggen ! Ze is de kleinste van het stel, maar madam gaat wel door voor de 3 zwemvaardigheden en de 3 snorkelcertificaten ! Hoop dat jullie kids een A halen en dat ze daarna een sport vinden die ze wel leuker vinden ! Groetjes Monique
Och, leuk vinden is het probleem gelukkig niet, mijn zoon gaat er altijd met plezier heen. En daar ben ik ook maar blij om.
maar dan moet je ook geen stenen in zijn zwembroek stoppen (is een flauwe grap uit mijn jeugd, toen was er ook een jochie die diep in het water lag) Ilse is sinds 2 weken ook weer op zwemles en nu pikt ze het wel goed op. Vorig jaar rond deze tijd was ze gestart, maar na 8 weken zijn we gestopt. Madame had veel te veel lol in het water en was helemaal niet met de les bezig. Nu heeft ze inmiddels de dicipline om naar de juf te luisteren en wat ik heb gezien, lijkt ze me 1 van de betere kindjes van de groep (Hmm, is dat misschien mijn vertroebelde blik?) Groetjes van Kiki
mijn dochter is nu ook al 2 jaar bezig. toen ze begon had zij echt watervrees. inmiddels ook veranderd van zwembad. dus denk dat het daarom ook langer duurt zij doet alles goed behalve door het gat vaak genoeg komt ze eerst boven water en gaat dan pas door het gat
Het gekke is dat mijn zoon dát dus wel kan... vanaf de eerste keer zonder enig probleem door dat gat. Nu nog leren een fatsoenlijke baan schoolslag te zwemmen
Oh Tink, gelukkig dat je zoon wel met plezier gaat. Ach dat is toch het belangrijkste ? Ik weet het, het is niet het leukste om zo in het zwembad rond te moeten hangen met soms nog kleintjes erbij, maar ja het is voor een goed doel ! (En het zwembad is tenminste warm en droog, bij de voetbalschool sta je een uur buiten en dan soms ook nog in de regen !) Groetjes Monique
Voetbal... nee hoor, geef mij maar zwemles . Lekker kijken en met andere ouders kletsen onder het genot van een kopje koffie. Ik vind het echt niet erg.
Hier nog zo'n dolfijn. Hij heeft het verdorie een half jaar voor gedaan in bad 3 Kwamen er weer nieuwe kindjes mocht hij het voor doen en zwemmen ho maar. De rest ging telkens over maar hij kon steeds niet zwemmen. Maar ja vooruit hij kan nou ook zwemmen.
Onze oudste zit nu driekwart jaar op zwemles maar het is meer spelen dan opletten soms hij gaat inmiddels wel door het gat, en de slagen gaan ook steeds beter. Ik vond Badje 1 het langste duren, daarna ging het wel lekker vlot. Hij mag nog niet afzwemmen hoor, denk dat dat rond de zomer pas zal zijn..maar hij is onderweg
Mijn dochter was ook al bjna 2 jaar bezig,maar nu heeft ze op 25 okt.dr A diploma gehaald! (ze word in dec 7)
stef is nu bezig van april 2008 Het begin duurde en duurde3.. Maar nu gaat hij eindelijk wat vooruit. Stef gaat goed door het gat , duiken kan hij prima onder water zwemmen ook. Maar de combinatie van armen en benen van de borst en rugcrawl daar krijgt hij de slag niet van te pakken. Gewoon zonder zijn armen op zijn rug zwemmen gaat prima, ook de schoolslag gaat prima. Hij vindt het leuk dus daar ben ik al heeeeeeeeeeeel blij mee!