peuterspeelzaal

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by -, Apr 14, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Waar moet je op letten als je op zoek gaat naar een peuterspeelzaal

2. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    Ik zou even de sfeer gaan proeven op verschillende peuterspeelzalen. Kijken waar je een goed gevoel bij krijgt.
    Hier in het dorp hebben we maar eentje, dus heb ik geen keuze hoeven maken.

3. Niet meer actief

We hebben alysha ingeschreven op een peuterspeelzaal. Ze mag met 2 jaargaan beginnen dat is al over 9 maanden zeg wat gaat dat snel.
    2 dagdelen gaat ze eerst en met 3 jaar 3 dagdelen.
    De peuterspeelzaal ziet er heel mooi uit en het is een groep van 16 kids met 3 begeleiders. Mooi beveiligde buitenspeelplaats en ruime speelgelegenheid

http://www.kinderopvang-plein.nl/centra/29

4. childangel

Apr 12, 2006
    23
    0
    0
    ja wij hebben ook gekeken naar peuterspeelzaal, maar vind het erg duur hier... Ze mag 2 dagdelen als ze 2 jaar is, kost per maand 79 euro...

dus we kijken wel of we dat gaan doen of niet. Tis net waar ze is, als ik werk heb zit ze toch in de kinderopvang dan is het anders..

Groetjes Marian

5. Niet meer actief

Ook apart voor ons kost het 59 euro voor 2 dagdelen. Scheelt denk ik ook per plek waar je woont

6. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    nee gaat naar je inkomen :)

veiligheid en hygiene staan bij mij voorop en de aantal leidster per aantal kinderen

7. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    kijken naar hoe de school eruit ziet (1e indruk) dan even binnen kijken hoeveel kinderen er per groep zijn, er is geloof ik wel iets van een max van 13-15 kinderen per groep, en ja of het er gezellig aandoet natuurlijk je kind moet het er wel naar zijn zin hebben... :)

peuterspeelzaal gaat (volgens mij ) niet naar je inkomen hoor, er worden verschillende prijzen gehanteed, de een is gewoon goedkoper dan de ander en waar dat aan ligt mag joost weten, maar in elke gemeente waar je ook woont verschillen de prijzen per peuterspeelzaal gewoon en de verschillen kunnen ook liggen in het aantal dagdelen dat de kleine er naar toe gaat.

die van ons gingen vanaf 2,5 jaar 3 dagdelen per week, maar je kon ook kiezen voor 4 of 5 dagdelen per week, dus mischien dat daar ook een verschil inzit.

maar 2 dagdelen voor € 79,00 is wel heel erg duur vindt ik. wij betaalde toen iets van tegen de 50 euro per maand voor 3 dagdelen. en dat ging zeker niet naar inkomen en naar wat ik weet is dat ook nu nog steeds niet zo.

http://www.boink.info/informatie/kosten.htm

bij onderstaande kun je een indicatie opdoen van wat het ongeveer weer bij een ander kost, deze is trouwens wel zie ik gebasseerd op je inkomen, maar dat was bij ons dus niet zo dus ook dat verschilt dus blijkbaar per peuterspeelzaal.
    http://www.peuterspeelzaalakkrum.nl/informatie.html#ouderbijdrage

succes in ieder geval :)

8. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    toen mijn kids eehhhhhh 11 en 10 jaar geleden :) naar de peuterspeelplaats gingen ging het naar je inkomen uit
    dat kan goed zijn dat dat alweer veranderd is :)

vandaar mijn antwoord hihihi

9. verial

verial Lid

May 15, 2006
    65
    0
    0
    ik zou kijken vooral welke leidsters ervoor gaan zorgen Heb zelf op kdv gewerkt sommige leidsters zijn :(

10. soumaya

soumaya Lid

Jun 14, 2006
    15
    0
    0
    Studente
    Ja inderdaad ik heb er ook gewerkt en heb er ook niet echt goede ervaringen mee. Was het er soms echt niet mee eens hoe er met de kinderen werd omgegaan.

Dus dames let goed op waar je je kind brengt...

11. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik werk op een peuterspeelzaal. bij sommige is het idd afhankelijk naar inkomen maar dat is (volgens mij) bij gesubsidieerde speelzalen.
    meestal is het 7 kinderen per leidster maar dat is afhankelijk aan de leeftijd (als je wilt kan ik het opzoeken in mijn cursusboeken.
    ik zou er op letten of er ook luiers en eten bij de prijs inzitten, dat is waar ik werk wel zo net als kadootjes voor verjaardagen en fotoboek bij het afscheid.
    veel succes

12. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    aha idd dat klopt spooky dit was idd een gesubde peuterspeelzaal :)

13. linnepin

linnepin Fanatiek lid

Aug 25, 2006
    1,030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik werk zelf op een peuterspeelzaal en ik schrik van de prijzen die jullie noemen. Onze psz kost 25 euro per maand voor twee dagdelen per week. Dat is in verhouding dan wel erg goedkoop. Ikzelf dacht dat we duur waren, maar dat valt dus mee. Ik sta in m'n eentje op 10 kinderen en dat is op zich wel druk, maar bij mij komen ze pas vanaf 2,5 jaar. We hebben ook een groep waar kinderen al vanaf 2 jaar kunnen komen. Dat is één ochtend in de week en dan blijft er de hele ochtend een ouder (meestal mama) bij. En we hebben een groep voor kinderen van 3,5 jaar. Die komen dan naast de gewone peuterspeelzaal een extra ochtend in de week. Dat is wel leuk, omdat ze dan met wat oudere kinderen in zo'n groep zitten en dan kunnen ze ook wat moeilijkere dingen doen, die die kleintjes nog niet kunnen.
    Waar ik op zou letten: vriendelijkheid van leidster
    Tuurlijk is hygiene belangrijk, maar een schone peuterspeelzaal zonder leuke leidsters is niet echt ideaal. Ik weet dat het bij ons niet perfect schoon is. Er wordt zeker elke week schoongemaakt, maar toch. Maar wij doen zulke leuke dingen met de kinderen, dat het ook niet uitmaakt als er wat zand op de grond ligt.
    Je kunt bij een rondleiding ook vragen of leidsters weleens een cursus doen voor deskundigheidsbevordering. Dat is ook wel belangrijk vind ik.
    Nou succes met het vinden van de goede peuterspeelzaal.
    Groetjes,
    Linda

14. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

May 9, 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Mijn zoontje gaat vandaag voor het eerst naar peuterspeelzaal.....spannend.....voor beide...
    Kost bij ons 47 euro per maand. 2 dagdelen.
    En ben vooral afgegaan op ervaringen van andere moeders en hoe het schooltje eruit zag en hoe een en ander geregeld was.
    Dus ben benieuwd.

Groetjes Yvonne

Share This Page