Groen slijm overgeven

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Anniej, Apr 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anniej

Anniej Actief lid

Dec 19, 2007
    265
    1
    16
    Mijn zoontje van bijna 3 is al een paar weken verkouden en sinds van de week ook erg aan het hoesten. Hij heeft gisterochtend 2 keer overgegeven.
    De eerste keer was het helemaal groenig. De tweede keer was het meer waterig (hij had net gedronken) en beetje slijm.
    De rest van de dag was hij gewoon weer lief aan het spelen.

Vandaag gingen we naar het strand, maar hij was helemaal niet fit. Nog steeds erg verkouden, snot loopt zn neus echt uit steeds, en beetje hangerig, zag witjes en zielige oogjes. Mn schoonzus zei zelfs van: heerst de waterpokken bij jullie in de buurt? Hij ziet er echt uit alsof hij een kinderziekte onder de leden heeft...
    Nu heerst dat idd erg! Zou dat kunnen denken jullie?

Ik had net even gegoogled op groen slijm overgeven, en kzag ook staan een bacteriele infectie aan z´n luchtwegen of zelfs kinkhoest. Maar ik wil niet gelijk het ergste denken, dus ik denk: ik ga het hier even aan andere mama´s vragen!

Hebben jullie hier ervaring mee? Als hij morgen nog niet fit is, ga ik misschien gewoon maar eens langs de dokter.

Khoor het wel!

2. tanja8

tanja8 Niet meer actief

onze meid heeft het ook wel een als ze heel erg verkouden is. Dat ze sochtends gewoon soort van snot overgeeft. Denk omdat ze gewoon het één en ander inslikt s nachts en ochtends even dr uit moet.

Sterkte ermee! vervelend dat het al zoon tijd duurt. Anders toch ff langs de huisarts voor je geruststelling. Wie weet kan hij er wat voor krijgen.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm van de meeste luchtweginfecties krijg je ook groen slijm..

dus wat dat betreft is een rondje dokter wellicht geen slecht idee
    zelf sinds paar jaar off. longpatient en toen ik ooit vroeg hoe ik nou het verschil zag tussen een verkoudheid, astma en een longontsteking kreeg ik te horen dat de kleur slijm het verschil maakt.
    groen slijm is namelijk met bacterieen of een ontsteking.

hoop huisartsen geven niet voor elke luchtweginfectie meteen antibiotica overigens.
    vaak gaat het vanzelf net zo snel over als met antibiotica
    maar ze kunnen wel even luisteren naar de longetjes en dergelijke.. en op basis daarvan besluiten of AB op zijn plek is.

4. Anniej

Anniej Actief lid

Dec 19, 2007
    265
    1
    16
    Ja, ik dacht zelf eerst ook dat het door de verkoudheid kwam.
    Maar twas wel erg groen achteraf...en vooral omdat hij vandaag weer niet fit was!

Kheb idd wel vaker gehoord dat de kleur slijm het verschil maakt. Is dat ook bij slijm overgeven? Of alleen de kleur van het snot zeg maar? Of is dat hetzelfde?

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja in mijn geval is het meestal hetzelfde *grin*

ik hoest het slijm op en dan moet het er op een zeker moment wel uit.. bah ranzig verhaal
    zelfs als ik het zelf lees vind ik het vies :)

maar het kan best komenv an de verkoudheid.. dat hij het eerst ophoest (en evt. doorslikt) en daarna het er alsnog uit wil.

vind het wel sneu als die ukkies zich zo "zielig" voelen.. van jezelf weet je altijd wel wat er is.. maar die kleintjes voelen puur wat ze op dat moment voelen en niets meer of minder.

6. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

Dec 26, 2010
    884
    0
    0
    Rook het zuur? Zo ja, dan was het gal.

Share This Page