Hoe doen jullie kids het op zwemles? Mijn dochter is 6,5 jaar en zit al 2 jaar op zwemles voor haar diploma A. Ik vind dit heel lang duren, gelukkig heeft ze er zelf nog wel plezier in! Ben gewoon benieuwd hoelang jullie kids erover doen. Gina
Mijn oudste dochter zit ook sinds 2 weken op zwemles. Ik heb ergens het idee dat ze er ook best lang over zal doen, aangezien mevrouw nogal graag veel praat en minder goed luisterd haha De allereerste les mocht ik erbij blijven en kijken, maar ze zwemt net zoals hondjes doen en toen de zwemjuf haar wou helpen/uitleggen kreeg die te horen dat ze de andere kids maar moest gaan helpen want zij kon t al niet dus haha. Er zitten overigens meerdere kindjes op die al 3 jaar bezig zijn voor hun a-diploma, het ook heel goed kunnen, maar bij het onderdeel onder zeil door zwemmen durven ze niet meer. Succes en hoop dat je dochter haar diploma snel zal halen
Mijn meiden zitten sinds november 2005 op zwemles. Ze zitten inmiddels in de derde groep...hierna komt de afzwemgroep! Ze zwemmen 1 dag in de week 40minuten [op zaterdag]. Ons werd aangeraden om de kinderen vanaf 5/5½ jaar op zwemles te doen. Meestal gaat het dan een stuk sneller....dus fijner voor je beurs.
Mijn dochter is begonnen met 4,5 jaar. Mijn zoontje laat ik beginnen met 5,5 jaar. Mijn dochter zwemt ook maar 1x per week een half uur.
ik werk zelf bij het zwembad achter de bar niet als zweminstructrice maar spreek menig ouders en de gemiddelde tijd voor diploma a is 1 jaar en voor b is dit 3 maand
Ik sluit me aan bij Diddl, als je te vroeg begint zijn veel kinderen er gewoon nog niet klaar voor en dat kost je een boel geld! Hier zijn idioot enorme wachtlijsten in de stad dus ik heb gewacht tot schoolzwemmen in groep 4.
Bij ons is het schoolzwemmen afgeschaft. Helaas. Trouwens, mijn dochtertje zit nu in het examengroepje dus ze zal binnenkort af mogen zwemmen. 11 februari en als dit nog niet lukt dan wordt het 18 maart........(hopelijk)
alle 3 mijn kinderen zijn echte waterratten (dochter wat minder, maar toch) heb ze met 4 op zwemles gedaan en hadden alle 3 binnen 1,5 jaar het A diploma. * ging altijd met ze naar puppyzwemmen en vond het zonde om daar niet meteen op verder te borduren... als ik ze bv pas met 6 naar zwemles deed, gingen ze 2 jaar nauwelijks zwemmen en die zwemlessen waren ongerekend net zo duur als puppyzwemmen...
Hoera, mijn dochter mag afzwemmen op 11 februari. Ze is hartstikke trots op haarzelf en ik ook natuurlijk! Gina
van een kleuterjuf...het idd wel erg lang! heel veel tips van echte goede badleraren zijn toch wel dat je niet te vroeg moet beginnen, want dan hebben ze de motoriek en de controle er nog niet over. Begin 5 jaar en halverwege is de perfecte leeftijd om er mee te beginnen. Enne..elk kind is anders, de een snel, de ander doet er wat langer over.. enne...genieten en plezier is het allerbelangrijkste voor het kind, zo hou je het leuk, gaan ze met tegenzin,.duurt het allemaal maar langer! Fijn dat ze het naar dr zin heeft! en je kan altijd nog navragen bij badmeester of ze veel vorderingen maakt...enz.! SUCCES!
Ja, ze heeft het diploma op zak! Ze is nu bezig voor haar diploma B. En het gaat redelijk goed. Groetjes, Gina
Onze oudste zit nu een jaar op zwemles en zit nu in de laatste groep voor het afzwemmen! Ze heeft er gelukkig onwijs veel plezier in Ze lest trouwens 1x per week.