boos en gefrusteerd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nicolevanl, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

15 mei 2009
    117
    0
    0
    Mijn zoontje van 2,5 reageert altijd heel extreem als er bijvoorbeeld een glas met drinken omvalt, als hij zichzelf pijn doet o.i.d. Het lijkt of hij niet met die sitatie kan omgaan. Alles is daarna gelijk "nee"! en we kunnen hem dan niet geruststellen. Daarna wordt hij boos, gaat gooien met dingen en ook spugen. Ik weet niet wat ik ermee aan moet. Spugen mag absoluut niet bij ons en daar spreek ik hem ook op aan, maar probeer hem ook duidelijk te maken dat het niet erg is als er iets per ongelijk gebeurd etc. etc Herkent iemand dit???

2. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

15 mei 2009
    117
    0
    0
    Mijn zoontje van 2,5 reageert altijd heel extreem als er bijvoorbeeld een glas met drinken omvalt, als hij zichzelf pijn doet o.i.d. Het lijkt of hij niet met die sitatie kan omgaan. Alles is daarna gelijk "nee"! en we kunnen hem dan niet geruststellen. Daarna wordt hij boos, gaat gooien met dingen en ook spugen. Ik weet niet wat ik ermee aan moet. Spugen mag absoluut niet bij ons en daar spreek ik hem ook op aan, maar probeer hem ook duidelijk te maken dat het niet erg is als er iets per ongelijk gebeurd etc. etc Herkent iemand dit???

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Spugen enzo herken ik niet wel dat gefrustreerde gedrag. Ik probeer haar meestal gerust te stellen of te troosten. Ik pak haar dan op schoot zeg dat ik begrijp hoe ze zich voelt en dan mag ze lekker tegen mij aan komen liggen huilen. Mijn dochtertje gooit met dingen dan maak ik haar wel duidelijk dat niet met spulletjes gegooid wordt en ze moet het dan ook zelf oprapen. Het is soms even zoeken naar de juiste aanpak en het wilt ook niet zeggen dat de aanpak van vandaag morgen nog helpt. Die kleintjes blijven proberen en grenzen verleggen.

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik weet niet of het is wat je bedoelt, maar Finn kan heel erg schrikken als iets mis gaat. Vanavond bijvoorbeeld: Hij wilde van een kastje zijn doos met kaplablokken pakken. Hij tilde het boven zijn hoofd en alle viel er aan de achterkant uit. Hij schrol zich rot en wilde echt gaan huilen en boos worden. Wij zijn keihard gaan lachen en vroegen hem wat er nu toch gebeurd was.

Sinds we het zo oplossen is Finn minder boos en schrik hij minder. Ook als hij drinken omgooit, zeggen we meteen dat het niet erg is en maken we er een lolletje om.
    Zo ziet hij dat wij het niet erg vinden...en dus hij ook niet.

Deel Deze Pagina