Hoe oud waren jullie kinderen toen ze alleen naar boven gingen om te spelen? Wij willen boven van een kamer een speelkamer maken maar wil er niet de hele tijd bij zitten. Wanneer gaven jullie deze vrijheid? Ze kan heel goed trappen lopen maar vind het zo eng nog.
Mijn kinderen zijn van april 2010 en juni 2011, maar die mogen echt nog niet alleen boven spelen. Nu kan mijn oudste nog niet zo goed traplopen, maar ook als ze dat wel kon vind ik haar echt nog te jong om alleen boven te spelen.
Als ze goed kunnen traplopen. Meestal is dat pas na 2,5 jaar mijn kids zouden boven mogen spelen maar dat vinden ze niet gezellig....
Zoon van 3,5 mag boven spelen, sinds een jaartje. Maar die vindt het beneden veel te gezellig ! Dochter van 16 maanden uiteraard niet. Die laat ik beneden nog geen seconden alleen (grijpgraag-allesetend-monstertje hihi)
mijn dochter is 3,5 maar die laat ik niet alleen de trap oplopen dat kan ze helemaal niet goed ze laat zomaar los terwijl ik zeg dat ze zich moet vasthouden dus niet helemaal vertrouwd nog niet
mijn zoontje is ook 3,5 en mag soms even boven spelen op zijn kamer. ik moet wel de deuren open houden zodat ik kan horen wat ie uitspookt, want hij haalt soms van alles uit. of hij gaat naar de badkamer en gaat daar dingen doen, of hij probeert op onze slaapkamer dingen uit de kasten te trekken. dus echt handig is het hier nog niet.
Kleine meid van net 3 speelt wel alleen boven. De eerste keer vond ik het nog veel spannender als zij. Maar ze kan goed traplopen, dus ik laat haar gaan. Meestal is ze na 5 minuten weer beneden.
Onze zoon wordt in januari 3 en mag en gaat ook alleen boven spelen. Hij kan prima traplopen. Het grappige is dat als hij boven gaat spelen hij meteen het traphekje zelf dicht doet, zodra hij boven is. Hij krijgt hem alleen niet zelf open en heeft dan mijn hulp nodig.
Nog geen idee hoe ik dat hier later ga doen (dochtertje is 6 mnd). Denk wel dat ik het op zou bouwen. Dus eerst misschien een paar minuutjes alleen en dan even kijken wat ze aan het doen is. Als het goed gaat steeds een beetje langer alleen laten.
J. is nu 4,5. Hij was denk ik 3,5/net 4 toen hij alleen de trap op en af mocht. Maar alleen in zn kamer spelen doet hij maar zelden, hij wil liever beneden, of boven als ik ook boven bezig ben.
Zoontje speelt nog niet echt op zijn kamer, maar als hij bijvoorbeeld zijn knuffel uit zijn bed wil hebben, gaat hij zelf naar boven. Doet zelf het licht aan en pakt wat hij wil hebben. Vaak komt hij dan ook weer zijn auto's en garage tegen en speelt hij even. Hij komt ook zelf weer naar beneden. Best jong, maar voor zijn eerste verjaardag ging hij al goed de trap op en af. We hebben zelfs ontdekt dat hij veel voorzichtiger is als we er niet bij zijn, dan als we er wel bij zijn (dan gaat hij stunten/springen).
Onze dochter heeft na 5 december een behoorlijke collectie Playmobil, maar doordat haar broertje rondkruipt en er veel kleine spulletjes bij zitten is beneden ermee spelen lastig. Wij hebben een hele speelhoek gemaakt op haar kamer, maar spelen wil ze er niet. Ze vindt het ongezellig en wil niet graag alleen zijn Dus ik denk dat het een beetje afhankelijk is van het type kind wat je hebt, wanneer ze alleen boven willen spelen
Hier mogen ze alledrie sinds 'n maand of 3 alleen op de speelzolder gaan spelen. Maar meestal blijven ze beneden.
Die van mij vanaf een jaar of 3. Vaak zat hij dan op zijn kamer te spelen als ik de was opruimde. En om hem dan uit zijn spel te halen, dus ik liet hem dan lekker spelen en deed de babyfoon aan. Soms ging hij zelf ook naar boven, omdat daar iets lag waar hij graag mee wilde spelen (duplo trein is boven, houten beneden). Dan deed hij zelf het hekje ook dicht. traplopen deed hij al snel netjes, dus daar maakte ik me echt geen zorgen over. Hij heeft het soms ook even nodig. Helemaal nu hij een broertje heeft. Met een vriendje boven spelen doe ik niet altijd. En dan hou ik ze wel in de gaten, liefst ga ik dan een boek op onze slaapkamer lezen. Helemaal sinds een vriendje besloot om een stoel op het bureau te zetten om iets van de kast te pakken. Nu was ik er nog optijd bij..
Rond 3-3,5. Maar ze mag hier niet alleen traplopen ivm gevaarlijke trap. Meer dat ik dr vertrouwde.. (Al heeft ze wel een keer dr kamer blank gezet, dat t door t plafond naar beneden liep ) Ze speelt vaak op dr kamer als ik douche of op zolder de was doe. Als ik beneden ben, wil ze wel eens naar dr kamer, maar daar is ze meestal binnen 5 min al klaar mee.
Bedankt voor jullie reacties, wel veel vrouwen die dat doen zie ik, vind het zo'n mijlpaal weer. Ze worden ook zo snel groot