Zwemles

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by zogelukkig, Jun 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    36
    Bij Emmen
    Hoe oud was je kind toen hij/zij begon? bijna 4 jaar. (op 3 week na)
    Hoe vaak per week leste hij/zij? 2x in de week 45 minuten
    Na hoeveel weken mocht hij/zij afzwemmen? begonnen in sept vorig jaar. Een deel van de groep mag komende week afzwemmen. Lars nog niet, die beheerst de techniek nog niet voldoende.
    Hoeveel kostte een les? 60 euro in de 4 week. 2x in de week 45 min les.
    Hoeveel kindjes zaten er in een groep? begonnen met 8 en nu zijn er 9 kinderen. Varieërend tussen de 4 en 7 jaar.

Wij hebben Lars al zo vroeg op zwemles gedaan om hem watervrij te maken. Hij was enorm bang voor het water. Had mijn compleet klem. En liet mij ook niet los in het water. Hij smoorde me zowat. We gingen regelmatig zwemmen om hem te laten wennen, maar dat hielp niet. Bij de 2de keer zwemles ging hij al met z'n hoofdje onder water. :D
    En nu 40 (ongeveer) week later kan hij al heel goed zwemmen vind ik. Ik ben super trots op hem.

Wat mij wel opvalt is dat de oudere kinderen uit zijn groep de dingen veel sneller oppikken. Ze leren sneller, hebben meer kracht en uithoudingsvermogen. De coördinatie is ook beter van hun.

Succes met beslissen

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi

Hoe oud was je kind toen hij/zij begon? - net 5
    Hoe vaak per week leste hij/zij? - 1 x per week 1 uur
    Na hoeveel weken mocht hij/zij afzwemmen? - na 10 maanden
    Hoeveel kostte een les? 41 euro per maand
    Hoeveel kindjes zaten er in een groep? ongeveer 7

Hier is het een keer in de 3 maanden afzwemmen. We zijn heel verbaasd maar super blij dat ze het zo goed doet en ik ben ook heeeel blij dat we gewacht hebben tot ze 5 was. Ze volgt de instructies goed op, is fysiek sterk genoeg en daarom zwemt ze al zo snel af. Nooit gedacht gezien ze precies een jaar geleden de grootste angsthaas was en nog niet eens met hellokittyzwemring het zwembad in durfte te springen, laat staan spetters in haar gezicht wilde hebben.

Over 3 weken afzwemmen :)

Charlie

3. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Mijn dochter begon toen ze 4 jaar en 8 maanden was.
    Bandje 1 heeft ze 27 lessen over gedaan omdat ze niet durfde te springen ,ziet niet zo goed de diepte.
    Nu gaat ze heel snel en zit ze onder tussen in badje 4 en er zijn 7 badjes .
    Wij betalen nu 42,50 voor 10 lessen en dat word straks als het nieuwe zwembad open is snel12 lessen voor 62 euro.
    Ze zitten nu met 7 kinderen in het bad .

4. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Watervrij wil met name zeggen dat je kind geen angst heeft voor water, kopje onder gaan, het 'geen bodem onder je voelen' etc.
    Dit hebben wij al gedaan in de afgelopen 2,5 jaar bij het baby-peuterzwemmen en gelukkig is ze helemaal niet bang...

Na de zomer mag ze al doorstromen naar het beginnersklasje (mocht nu al maar vond het wel erg snel gaan allemaal ;) )... Dan is het (net als nu) ook oefenen met de armen en benen, plankje, zonder 'kurkarmbandjes' en met name zonder papa/mama!!
    Nu ga ik al steeds na 15 min het water uit zodat ze de laatste 15 min 'alleen' is met de juf en andere kindjes+papa's/mama's. Dit gaat erg goed en vindt ze helemaal niet erg!

Het is hier dus nog geen zwemles, maar als ze het zo goed blijft doen zal ze met 4 jaar weer door kunnen stromen naar de zwemlessen...

Succes met keuzes maken, is inderdaad niet gemakkelijk denk ik!

5. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje is met 4 jaar en 3 maanden begonnen en gaat deze week over naar het derde badje. Elk badje 4 stuks heeft 24 lessen en hij gaat 2x per week een half uur. Dus 3 maanden per badje dus na een jaar zou hij voor zijn A mogen.

Al kijken ze per kind of ze doorgaan naar het volgende badje.

Kosten zijn 65euro per 6 weken.

Tot nu toe gaat het erg goed al is mijn zoontje wel klein en tenger dus hoop dat hij de kracht heeft om het binnen het jaar te doen.

Vind het al belangrijk dat hij de basis kent en lekker bezig is.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon gaat lekker. Hij gaat in de zomer nog een zwemschool volgen (één week, elke dag 2 uur les. Dan vordert hij 1-2 niveaus). Ik verwacht dat hij eind 2013 of begin 2014 mag afzwemmen als hij zo door blijft gaan. Hij is dan ongeveer 5,5

7. adi

adi Niet meer actief

HIer mogen kinderen ingeschreven worden vanaf 4 jaar, maar ik heb laatst gebeld voor informatie en ze adviseren tegenwoordig om 'pas' met 5 jaar te starten. Omdat het qua moment van afzwemmen bijna niks scheelt tussen kinderen die met 4 jaar starten en kinderen die met 5 jaar starten.

Wij wachten dus nog een jaartje.

Share This Page