Onze dochter is verleden jaar oktober begonnen met zwemles. Nu stoort het ons al een behoorlijke tijd dat er totaal geen informatie is over de vordering. Geen tussen diploma's, wel kijklessen, maar die zijn ontzettend algemeen. Tijdens de vakantie zwemmen ze door en mocht ze opeens met de afzwem-groep meezwemmen. Ze heeft gewoon vrolijk alles meegedaan, alleen dan zonder kleren aan. Toen de normale lessen weer begonnen zat ze opeens weer tussen kinderen die nog met kurkjes zwommen. Mijn man heeft een gesprek aangevraagd en toen zeiden ze dat ze inderdaad niet bij die groep hoorde en dat ze eind groep 4 zat (5 is afzwemmen). Ze moest alleen wat netter gaan zwemmen.. Onze dochter is de snelste van allemaal, blijkbaar heeft ze nogal haast Ze keken wel een keer wanneer ze naar groep 5 kon Begrijp me goed, ik wil dat ze goed leert zwemmen en het gaat me absoluut niet om het geld, maar is het nou zo gek dat ik meer informatie verwacht over de voortgang? Ze vindt het zelf ook niet leuk dat ze dan opeens weer tussen de kleintjes zit want dat vind ze "saai" en "dat kan ik allemaal al lang". Het lijkt wel alsof ze zelf niet meer zo goed weten op welk niveau een kind zit.. Dus.. Zeurmama of niet?
Nee hoor, absoluut niet. Je moet er soms bovenop zitten, anders zwemt je kind volgend jaar nog in badje 4. Is natuurlijk niet overal zo, maar in het geval van jullie dochter had ik ook aan de bel getrokken. Wij mogen hier altijd kijken. Is wel fijn.
Ne hoor geen zeurmama, ik zal gewoon nog meer duidelijkheid eisen, van met deze vage informatie. Last ze bijv. Zeggen over 10 wkn beslissen ze of ze over mag na groep 5, dan weet jij ook waar je aan toe bent, want zo blijf je een beetje bungelen
Hier ook niet bijster veel info van de badjuffen en -meesters. Maar ik vraag mijn dochter hoe het ging en zo nu en dan informeer ik ZELF bij de zwemonderwijzers naar de voortgang.