Ouder- en kindzwemmen is hier 7 euro (en een 12-banenkaart 70 euro), peuterzwemles (waterwennen) 24,50 per maand. Hebben ze hier ook gedaan (oudste tot 2,5 oid ouder- en kindzwemmen en vanaf 3,5 peuterzwemles; de jongste van 2,5 tot 4 jaar ouder- en kindzwemmen).
Hier krijgen ze nog schoolzwemmen in groep 2,3 en 4. Dochter zit nu in groep 2 en is dus net gestart. Elke week 30min. We kijken hoe het dit jaar gaat, als het vordert laten we het bij schoolzwemmen, anders misschien toch nog priveles ernaast, maar liever niet natuurlijk
Eerder starten met zwemles lijkt mij ook niet echt een optie...... (Alleen ouderkindzwemmen maar het gaat hier om echt diploma zwemles)
Klopt hier worden ze pas vanaf 5 jaar opgeroepen voor de lessen. Uitzondering zijn de kinderen die hier bpk (baby,peuter,kleuter) zwemmen hebben gedaan die mogen vanaf 4 jaar instromen. Geen garantie trouwens dat het dan wel goed gaat met 4 jaar, bij mijn dochter zat toen een jongetje in de groep die prima kon zwemmen maar er nog lang niet aan toe was dit zonder zijn moeder te doen. Resultaat een kind in de groep die 30 van de 60 minuten om zijn moeder aan het gillen was.
Wij hebben lang gewacht met zwemles voor de oudste omdat hij motorisch een behoorlijke ontwikkelingsachterstand heeft/had. Nu zit hij op het SBO en wordt daar vanaf groep 4 de mogelijkheid aangeboden om, 1x per week, onder schooltijd zwemles te volgen bij een 'speciale' zwemschool. Het is geen schoolzwemmen, de school biedt alleen de mogelijkheid om dat onder schooltijd te doen. Ze zorgen voor begeleiding, samen met een clubje moeders. Wij betalen voor 10 lessen van 30 minuten 68,85 en dan nog iets voor het afzwemmen, ik dacht 25 euro ofzo. Hij haalde op deze manier in 9 maanden zijn A-diploma en zwemt nu voor B, op dezelfde manier.
Zwemles begint met watervrij maken. Daar wilden wij zsm mee starten. (Ook omdat dl wat hypermobiel is, voor een goede spierontwikkeling). maar bij onze o&k zwemles leren ze ook drijven, watertrappelen, onder een mat doorduiken, objecten opduiken, etcetera. Dus dat diploma komt er wel, en is ook belangrijk, maar de weg ernaartoe ook
Normale les kost bij ons 9 euro per les van 40 minuten. Wel altijd groepjes van 6 kindjes. Mijn zoon krijgt echter prive les, wat hij ook echt nodig heeft, en dat kost 45 euro per les van 40 minuten. Daar zijn we nu al circa 1,5 jaar mee bezig. Ik reken maar niet na hoeveel dit kost.
Hier zijn ze gelukkig al klaar met zwemles, maar ik vond het ook echt duur. Zwemles was 45 minuten per week, 10 euro per keer. Gemiddeld doen kinderen hier 1,5 jaar over hun A-diploma, B en C allebei iets van 3 maanden. Inschrijfgeld is ook nog eens 50 euro en afzwemmen ongeveer 25 euro.
Heb even gekeken wat het hier kost. Je betaald €28,95 per maand voor zowel a, b als c. Je kan via een leerlingenportaal mee kijken op welke punten je kind aandacht nodig heeft en dergelijke. Geen idee hoe lang een les duurt. Maar gemiddeld staat er hier 50 weken voor diploma A
Mijn dochter is begonnen toen ze net 4 was. Ze was al watervrij en is altijd al in het water heel vrij geweest dus ze was er wel aan toe. Ze is nu 10 maanden bezig en mag volgende maand als het goed is afzwemmen. Wij betalen 52.50 per maand en daar zit alles bij in. De les duurt 45 minuten.
Hier zwommen we altijd bij het algemene zwembad in de stad, bijna 50 euro per maand voor 1x in de week 1 uur les.. gezien de voortgang van onze dochter na 1,5 jaar(lees. Geen voortgang ) zijn we pas overgestapt naar een nieuwe zwemschool in de stad. Daar betalen we 75 euro per maand voor 2x in de week 1 uur les, en diplomagarantie voor zwemdiploma a,b en c na 10 maanden. Waar het oude zwembad vond dat onze dochter maar waterangst had en niet mee deed, blijkt nu dat ze de aandacht niet kon houden door te weinig uitdaging. Ze kan goed meekomen, verwachten dat ze de 10 maanden niet nodig heeft voor haar diploma. Goede stap dus om over te stappen!
Hier waren ze begonnen met 4,5 jaar, half uur les per week. Oudste mocht na 1 jaar en 8 maanden afzwemmen voor haar A. B en C duurden telkens 3 maanden. Kosten rond de 600 euro in totaal. Jongste was in verhouding tot de oudste een paar maanden jonger begonnen en heeft er een paar maanden langer over gedaan (dus waren ze toen ze afzwommen even oud). Zwemles van de jongste kwam dus op ongeveer 670 euro uit.
Hier een A/B-pakket van €730,- Net A-diploma gehaald na 48 weken zwemmen. (2x 35min per week) B-diploma duurt 8 weken. Maar als het kind er niet aan toe is om af te zwemmen dan laten ze je ook echt niet zomaar afzwemmen. De prijs is een vaste prijs.
Ik heb geen idee... overal zijn wachtlijsten. Mijn oudste dochter is nu 5 en ik wil eigenlijk wachten tot de middelste (net 3) ook wat ouder is, zodat ze samen kunnen. Maar goed, overal zijn wachtlijsten en om een uur te rijden voor zwemles vind ik heel overdreven. Overigens leren ze hier ook zwemmen op school, vanaf het eerste leerjaar (groep 3 in Nederland).
Groep 4 is idd wat laat. Ik woon in België en we wonen niet aan het water ofzo. Mijn man had al het idee het ze zelf te leren, hij heeft het destijds ook zelf geleerd en vindt het hele concept 'zwemles' een beetje overbodig. Maar ik, als Nederlandse, vind zwemles dan weer iets dat er gewoon bij hoort en dat zeker moet gebeuren.
Zo joh, wat een prijzen. Ik ga maar alvast geld opzij zetten. Gelukkig is onze dochter al behoorlijk watervrij en is ze totaal niet bang in het water. Zal misschien al wat in kosten schelen. (Hoop ik)
Wij hebben er een in de groep die al praktisch zwemt, de grootste lol heeft, maar voor geen meter luistert (of instructies opvolgt). Dan kan het ook nog wel een tijdje gaan duren
Moet zeggen dat ik alleen gekeken heb naar de dagen/tijden en niet naar de prijs. Hij is begonnen toen hij 4,5 was. Laatste week van augustus. Zit nu in badje 3 van de 5. Meestal doen ze zo'n jaar over A en over de rest 12/13 weken.