Zwemles

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Aroma34, 29 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.652
    27.302
    113
    Vrouw
    Hahahaha ach kun je nooit te vroeg mee beginnen :p

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Mijn kids zitten/zaten ook bij laco. Bij ons begonnen ze in het ondiepe (tm bandje 2) en ze moesten vanaf de eerste les ook het vestje een tijdje uit. Maar dan zaten ze dus wel nog in het ondiepe. Ben zelf heel tevreden over het laco systeem.

Mijn jongste is net 4 geworden en start vlg week met zwemlessen. Hij heeft hiervoor peuter zwemmen gedaan en is meer dan watervrij. Met peuterzwemmen moesten ze bij ons ook door het gat (niet op A diepte maar wat hoger).

Ik vind het dus niet zo raar wat ze in de zwemles moest doen maar wel de manier waarop. Ik zou nu niet stoppen maar een andere juf vragen.

3. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Nou je hebt al genoeg tips en adviezen gehad...maar toch die van mij ook even :)

Het is iets heel belangrijks in haar leven en ze moet zich vrnml veilig voelen vind ik. Iemand anders past toch even op je eigen vlees en bloed, dan moet iedereen zich daar goed bij voelen. Levenslessen zijn later als ze groot zijn al zwaar genoeg, laat ze aub nu gewoon nog iets leren op een leuke manier.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.527
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind deze manier van lesgeven niet fijn klinken en dit komt ook mede omdat ik deze methode helemaal niet ken , ben alleen bekend met de abc methode. Maar buiten dat vind ik het ook bijzonder onprofessioneel van een zwemdocent om met woorden drama en zo te gaan gooien na een tweede les.
    Mijn dochter zou totaal niet passen in deze methode maar bij een ander kind werkt het wellicht wel . Je zou het nog en kunnen aankijken maar ik zou eens informeren bij een andere zwemschool die wellicht beter aansluit,
    Succes en klinkt wel heel naar allemaal

5. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Het klinkt misschien lomp zo hier geschreven op een forum. De werkelijkheid is bij ons dan tenminste, niet lomp. Ik zie nooit kindjes huilen tijdens de lessen. Hooguit wat spanning de 1e les, maar dat zal ergens anders ook het geval zijn.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  6. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Tuurlijk is het vertellen en typen op een forum lastiger dan als je er natuurlijk live bij bent, maar helaas is het allemaal wel letterlijk zo verlopen.
    Blijkbaar zit het me erg hoog, heb er vannacht ze zelfs naar over gedroomd. Dus dat zegt genoeg.
    We gaan een gesprekje aanvragen met de lerares en ondertussen kijk ik inderdaad alvast rond bij andere zwembaden in de buurt. We gaan ermee aan de slag! Allemaal bedankt voor jullie tips en ervaringen en even een luisterend oor, moest het even kwijt!!

7. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Hier is geen ondiep gedeelte dus ja weinig keuze ;)

8. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Ik bedoel jou ook niet, bedoel meer dat er een aantal zijn die de manier van zwemles niet juist vinden. Meteen het diepe in enz enz.

Goed dat je aan het rondkijken bent, en zeker een gesprek aan gaan. De juf is absoluut lomp, maar dat heeft niks te maken met de manier van lesgeven. Dat is haar gedrag, en dat kan niet.

DQueen en Aroma34 vinden dit leuk.
  9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het is ook hartstikke rot! Ik vond het ook superspannend! En dan ging het hier gewoon goed, wij zwemmen ook tweewekelijks ongeveer. Maar ik heb mn dochter nooit met iemand anders mee gegeven naar water, ik ben er altijd bij. En dan ineens moet je dat loslaten. Dan is het wel zo fijn als je je prettig voelt bij de juf cq methode.

DQueen en Aroma34 vinden dit leuk.
  10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hier ervaring met easyswim. Daar ben ik heel blij mee. Bewust ook voor de tweede gedaan. Alleen de manier waarop t bij jullie gaat zou ik niet ok vinden...

Het belangrijkste voor jouw dochter is vertrouwen krijgen in haarzelf en de leerkracht. Dat gaat nu dus niet! Werkt averechts zelfs!

Hier was het ook in het begin spelenderwijs. Mijn dochter ging alleen zo snel met alles dat ze de kinderen voorbij gegaan is. Dus is zij in een ander groepje gezet en doet de rest nog lekker rustig aan. Ik zou dit niet pikken hoor!

DQueen vindt dit leuk.
  11. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Dit zou bij onze zoon van ruim vijf ook drama geworden zijn, die zou de hele week zenuwachtig geweest zijn voor de volgende les. Wij hebben bij verschillende zwemscholen gekeken en een keuze gemaakt. Zoon is wel watervrij, gaat supergraag naar het zwembad, van glijbanen en ook de zee vindt hij geweldig. Maar zijn hoofd onder water? No way! Ook thuis niet onder geen beding. Toch hoor ik dat van wel meer kindjes. Dus benieuwd hoe dat gaat, andere kindjes iets zien doen wat hij niet durft, kan voor hem net dat duwtje in de goede richting zijn (want dat is het wel vaker ;)). Dat heb ik dan liever dan min of meer ‘gedwongen’ worden en het risico lopen dat hij alle plezier in water verliest. En dan duurt het maar wat langer.

12. DQueen

DQueen Niet meer actief

#52 DQueen, 3 sep 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2019
    Ik weet ook niet beter dan dat kinderen al enigsinds watervrij dienen te zijn (in ieder geval geen angst voor water in gezicht) als ze starten met zwemles. Als er bijv. 7 kindjes in een groepje zitten kan 1 zwemdocent niet alle tijd gaan steken in 1 kindje nog watervrij maken, dan loopt de hele groep daardoor vertraging op.

En ts. ik denk dat je je misschien beter had kunnen verdiepen in de lesmethode. Bij easy swim is dat volgens mij altijd meteen in het diepe.Ik vind trouwens ook dat ze snel gaan met dingen verwachten van kinderen wat je omschrijft maar als je je had verdiept in de methode die dit zwembad aanbied hadden ze je dit vast van te voren verteld en had jij geweten dat dit niet bij jouw dochter past. edit. lees nu dat je dat zelf net ook al zegt.

Ik zou er in jouw geval voor kiezen mijn dochter van die zwemschool af te halen, eerst zelf veel gaan zwemmen en haar samen met jou vertrouwd met water in haar gezicht laten worden en dan op reguliere zwemles zetten waar gestart word in een ondiep badje zodat ze langzaam aan stapje voor stapje wat meer vertrouwen krijgt in zichzelf in het water.

Mijn zoon heeft turbo zwemmen gedaan bij het A diploma, 13 weken 3x per week 45 minuten zwemmen en dan afzwemmen. Vereiste om te starten was dat hij watervrij moest zijn. Ze begonnen in het ondiepe en zwommen na 2 weken met hulpmiddelen in het diepe en na 4 weken zonder hulpmiddelen. Wij mochten in al die 13 weken 1x kijken omdat het teveel afleid voor de kinderen. Wel kon ik hem volgen op tv camera's en door een glazen wand. Daarna heeft hij nog 5 lessen van 45 minuten gedaan voor zijn B diploma en 8 lessen van 45 minuten voor zijn C diploma. We waren in 6 maanden tijd klaar met het hele ABC, daarna wel heel belangrijk om met je kind regelmatig te blijven zwemmen.

Liekje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina