Zwemles

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 4 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wat leuk, zwemles op de BSO!

Mississippi vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

Ja ik geloof wel dat het echt een meerwaarde heeft. De organisatie die landelijk het zwem ABC uitgeeft is er ook al een tijd mee bezig hier 1 diploma van te maken, dus pas uitgeven als de kinderen de vaardigheden van C ook onder de knie hebben. Ze zijn van mening dat een kind pas echt veilig (kan even niet op een beter passend woord komen) is met een compleet ABC en omdat veel mensen stoppen na B willen ze dit dus anders gaan doen.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat lijkt me nou echt ideaal! Helaas doen ze dat hier niet in dit minidorp :roflmao:

Hier morgen weer eerste zwemles. Via de hoofdingang erin. Omkleden in klein hokje. Kind wordt naar 1 van de grote hokken begeleid, ik via de nooduitgang eruit. Zij wordt in groot hok door leraar opgehaald. Ophalen is via hoofdingang er weer in. Zelfde hokje wordt je kind weer terug gebracht. Snel omkleden en via nooduitgang er weer uit.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Jeetje, je zult geen auto hebben :eek:

5. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Ik weet dat het protocollen zijn maar als je dat zo leest dan vindt ik het wel een beetje hysterisch overkomen..
    komt natuurlijk ook omdat ik zelf in een supermarkt werk en alle klanten al wekenlang vrolijk om mij heen dartelen....

sillies en Anouk2005 vinden dit leuk.
  6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja helemaal eens hoor, haha. Werk zelf bij een huisarts en ik doe daar ook niet zo spastisch. Maar ben al lang blij dat de lessen weer beginnen.

sillies en Theezeefje vinden dit leuk.
  7. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hier ook bericht gehad maar de niveau’s 1, 2 en 3 mogen hier niet beginnen omdat de badmeesters dan niet de 1,5 meter afstand kunnen hanteren. Wat ik volledig begrijp! Ze was eind januari begonnen dus helaas voor haar nog geen zwemles.

8. GossipGirlxoxo

Puur uit nieuwsgierigheid en totaal off topic, zijn al je collega's op de praktijk wel relaxed eronder? Of heb je ook mensen die (net als ik) wel spatisch doen in alles?

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O sorry, bedoel dat echt niet zo lullig als dat er staat! We zijn er wel redelijk relaxt onder als in geen angst om het te krijgen. En nemen ook onze maatregelen. Geen meerdere mensen in de praktijk, veel schoonmaken. En ik hou me buiten werk ook aan de regels, kom amper ergens, behalve supermarkt en werk.
    Ik bedoel meer het verschil tussen school en zwemles. Maar nu ik erover nadenk is er weinig verschil, op school ook geen contact met andere volwassenen. :oops:
    Ik snap echt wel dat mensen angstig kunnen zijn hoor! Dat bedoelde ik niet met spastisch. X

10. GossipGirlxoxo

Vatte het ook niet lullig of naar op hoor. Maar lijkt me gewoon lastig als je er zo in staat als ik om in de zorg te werken. Lijkt me dat je dan haast wel relaxed moet zijn omdat het anders voor jezelf niet te doen is.

11. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Hier eind van de middag eindelijk een mail gehad dat ze met de huidige regels nog niet zien hoe ze zwemles kunnen geven en dat daarom vooralsnog de lessen zijn uitgesteld.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat denk ik ook. Ik heb me vanaf het begin geen zorgen gemaakt voor mezelf of gezin. Zijn jong en gezond. Wel bv voor mn vader, die woont in Brabant en is risicogeval. Dus die heb ik al bijna 3 maanden niet gezien.

13. GossipGirlxoxo

Ik maak me ook het meest zorgen om mijn vader. Gelukkig ziet die de ernst wel in en heeft die besloten geen sociale contacten te hebben tot er een vaccin is (als die er komt) en heeft hij het hier niet moeilijk mee. Mijn moeder doet dat ook voor zover mogelijk maar die heeft het er wel zwaar mee. Die wil graag haar kinderen en kleinkinderen weer knuffelen maar ziet ook de ernst in van het risico als ze wel wat mee naar huis neemt.
    Ik begin wat relaxter te worden. Ik doe weer boodschapjes (wel voor 8.00 uur als het rustig in de winkel is) en overweeg de kinderen weer naar school te laten gaan. Ik zag vandaag een kinderarts op tv zeggen dat er in NL geen enkel kind op de ic is beland met corona. Ineens viel het kwartje lijkt het wel. Nu maakt man me net weer wat banger dat ze het wel mee naar huis kunnen nemen en dat we onszelf het nooit vergeven als er wel wat gebeurt. Ik vind het zo lastig.

Athina vindt dit leuk.
  14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Is ook lastig dan die keuze ja. Alles wat ik er tot nu toe over heb gelezen, bevestigt voor mij dat ik er goed aan doe om Dafne wel naar school te laten gaan. Ik probeer er verder ook wat relaxt in te staan, je kunt een land niet tot er een vaccin is op slot doen. Dus ik hou me aan afstand, vaak handen wassen en thhis blijven bij klachten. Meer kan ik niet doen.

YaelStone en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.320
    10.284
    113
    Ik heb geen rijbewijs, mijn man werkt thuis maar moet dan op de een of andere manier brengen en halen. Handig tussen vergaderingen in. o_O

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hier is zwemles 20 minuten verderop met de auto. Ik hoop op mooi weer en ga lekker in de zon zin. Anders wordt t toch echt in de auto. Gelukkig is het hopelijk nog 1 les want in heb nu zelf geen auto meer... dan zou alles precies passen en heeft mn autootje het lang genoeg volgehouden!

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, was prima geregeld met de zwemles! En verleren doen ze zwemmen niet zo snel blijkt maar weer. Laatste les voor alles dicht ging was nog ondiep en mocht door naar het diepe. Ze hadden wel de bodem omhoog gedaan, zodat ze in het begin van het diepe konden staan. Maar ze is zo van de duikplank af het diepe in gesprongen en veel in het diepe gezommen. Zonder drijfmiddelen. Ben vet trots!

puzzelstukje, Peppabig, Kleintjuh85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Topper!!
    Ik ga het morgen meemaken, thuis in bad wil hij nog steeds niet met koppie onder water: in bad durf ik niet/kan dat niet :rolleyes: zwembad is toch wat anders....:|
    Nu eerst eens kijken of zijn zwembroeken nog passen :D

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier hetzelfde, als auto verplicht is dan gaan we maar niet...
    Maar met bv een warme onesie op de fiets (als fiets wel mag, maar je bv niet mag helpen omkleden) zou ik het wel doen, alleen dan even kijken hoe het moet met omkleden na het zwemmen ;)

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Succes alvast!

Theezeefje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina