ik zou er vanuit gaat dan je geen andere kinderen mee mag nemen. Mag hier ook niet en bij alle andere baden wat ik hoorde ook niet. Ben benieuwd of je het rondkrijgt en wat ze allemaal gaan doen.
Afgelopen vrijdag is hier weer zwemles geweest. Was goed geregeld! Bij ingang je handen desinfecteren. Kind brengen met zwemkleren onder kleding aan. In de serre uitkleden, kleding met ouder mee, en ouders via zij-uitgang naar buiten. Ophalen via de andere zij-ingang terwijl kind door de zwemdocent in de kleedkamer werd gebracht, daar was aangegeven op welke plekken je mocht zitten. Snel aankleden en naar huis. Ik ben tussendoor naar de bibliotheek geweest, was prima!
Zwemles gehad. Dochter vond t weer heel spannend en hoopte dat ze door t gat ging. Gelukkig is dat gebeurd! Ander jongetje niet, die moet t voor zondag in een andere zwemles laten zien, anders is t toch geen afzwemmen voor hem...
Wat fijn! Ik was ook best nerveus weer zo die eerste keer afgelopen zaterdag. Dochter ook wel. Gelukkig ging het gat goed bij je dochter!
Maar hoe jong zitten die kinderen op zwemles dan, dat ze zichzelf niet kunnen afdrogen en aankleden? Ik zou echt het probleem niet zien hoor. Onze zoon is vorige week weer geweest. Ging prima. Het viel me ook erg mee dat het allemaal nog niet zo ver was weggezakt. Voor corona had hij net een les of 3 zonder bandjes gezwommen (wel nog met kurk). Nu is hij zonder bandjes begonnen, halverwege de les toch nog even de bandjes met het minste drijfvermogen om. Dus qua kracht kon hij het blijkbaar nog niet de hele les volhouden. Maar hij liep gewoon over de wiebelmat, sprong onbevreesd het water in, koppie onder geen probleem. En ook de slagen zagen er nog gewoon goed uit. (Althans: net zo goed als voor corona... work in progress )
Volgende week starten bij ons ook weer de lessen. Ik heb voor nu de komende 2 weken mijn diensten omgegooid om andere zoon op te vangen tijdens de lessen (mag enkel 1 ouder mee, geen broertjes of zusjes :-/) maar kan dit niet weken zo blijven doen.. Hoop dat er snel versoepeling in broertje mee mogen komt, anders is dit niet houdbaar! Hoe doen jullie dit?
Hier mag je je jongere kinderen gewoon meenemen. Het kan wel zijn dat je even moet wachten tot er genoeg ruimte is in de kleedkamer. Ze hebben bij ons hele kleine groepjes van max 7 , maar in de praktijk was 5 het meest wat ik heb gezien. Super verrassing, mijn zoontje mag ineens morgen afzwemmen voor B wel een beetje gek. Blijkbaar is de afzwemprocedure anders nu, hij mag morgen bijna prive afzwemmen, zonder proefzwemmen, in een verwarmd buitenbad. Heel gek, het ene moment zat ik me druk te maken hoe ik al die lessen ging inplannen en nu zijn we ineens klaar (het zwembad biedt voorlopig geen doorstroom naar C aan, vanwege geplande verbouwing)
Hier tot nu toe alleen bericht gehad dat de zwemlessen nog niet konden starten, omdat o.a. de protocollen nog uitgewerkt moesten worden. De zwemlessen van het zwembad zelf zijn afgelopen maandag weer gestart, mijn dochter zwemt bij een zwemvereniging en blijkbaar hebben die wat meer moeite om alles rond te krijgen. Is op zich prima hoor, maar ik begin toch wel zeer benieuwd te worden of (dochter was net over naar badje 2) en wanneer ze dan weer mag starten. De contributie e.d. is stil gezet, dus dat is allemaal prima geregeld, maar mijn dochter vond zwemles zo leuk en zou zo graag weer beginnen. Hopelijk krijgen we snel meer informatie.
Hier start het ook nog niet maar ik al starten ze gaan wij wachten. Doen binnenkort dan wel privélessen laten starten voor het B diploma als alles veilig is.
Hier de eerste zwemles alweer gehad, was echt top geregeld, maar daar is de ruimte ook gewoon voor bij ons zwembad. Je komt binnen in een halletje (daar handen desinfecteren), kinderen konden (in zwembroek, op slippers en met handdoek om) rechtsaf naar de kantine waar ze opgewacht werden door een medewerker van het zwembad. Die deed tijdens het wachten nog even een leuke dierenquiz tot de zwemjuf ze kwam halen. Als ouder linksaf een andere hal door naar de sporthal en via een grote deur de sporthal weer uit en stond je weer op parkeerterrein. Na afloop kind ophalen uit de sporthal. Ruimte zat ook voor broertjes/zusjes die even mee moeten. Ze zeiden ook als het straks slecht weer is kun je gerust je kind hier even afdrogen en evt. omkleden. Kreeg er wel wat een camping gevoel bij, zo'n kind op slippers en in zwembroek in de auto
Hier gaat dochter ook weer zwemmen, ze ging voor Corona al alleen naar binnen en buiten. Dus nu ook. Alleen nu heeft ze haar zwempak er al onder, en gaat ze in ondergoed met badjas erover mee terug, voor de snelheid. En thuis moeten ze douchen. Hier hebben ze zwemles in een gebouw waar ook de gym zit en tennis enz. Er mag gebruik gemaakt worden van alle kleedkamers. De kinderen mogen drie lessen inhalen. Die doen we nu nog mooi even op de dagen dat ze niet naar school hoeven en vandaag. Dan hopelijk snel afzwemmen voor A
Ik hoop dat veel ouders dit ook voor elkaar krijgen met hun kindjes als ze nog een klein kindje hebben wat niet mee naar binnen mag. Zeker als ze al wat langer op zwemles zitten. Natuurlijk zijn er kinderen die dit gemakkelijkere doen/durven dan anderen, maar het zou wel de oplossing zijn voor de kinderen waarvan de ouders niet mee naar binnen mogen vanwege een broertje/zusje.
Klopt, dat is de reden dat ik dit zo snel mogelijk met mijn dochter geregeld heb. Omdat ik twee jongere kinderen mee moet nemen, die dat getrek overal naartoe gewoon niet leuk vinden, en ik ook niet. En mijn dochter zie je groeien, doordat zij het allemaal zelf wel even doet
Ben jij inmiddels al gebeld wanneer ze weer mag starten? Hier zwemmen ze op woe/zat en zijn nog niet gebeld.