Gefeliciteerd! Mijn zoontje heeft gister ook zn B gehaald! Bijzonder hoor nu, hij moest afzwemmen met maar 1 ander kindje. En nu zijn we ineens klaar
jij ook gefeliciteerd! Zo fijn dat we hier klaar mee zijn! Hier was t afzwemmen met 25 kinderen en er mocht 1 ouder mee. Ging helemaal goed. Ik heb filmpjes gemaakt die we thuis op de tv hebben aangesloten. Dat vond ze geweldig!
Hier kreeg ik van de week te horen dat ze op mag voor B, zodra het kan. En dan waarschijnlijk tussendoor A nog even halen. Of misschien tegelijk. Ze zou 18 maart afzwemmen voor A. Blijkbaar kan het diplomazwemmen nog niet. Dus nu zijn al haar lessen gericht op B-diploma, qua oefeningen en kledingzwemmen. We gaan het zien...
hier eindelijk bericht gehad van het zwembad, dat de C lessen toch nog niet verder gaan….op zich begrijpelijk, mij lijkt de prio ook bij de groep A kindjes te liggen, maar wel jammer, mijn zoon had graag weer gezwommen.
Hier uiteindelijk bericht gehad dat dochter nog niet kan beginnen, omdat ze pas in badje 2 zit waar de zweminstructeur direct contact heeft met kinderen en ze kunnen de veiligheid niet waarborgen. Aan de ene kant geen verrassing, maar aan de andere kant toch wel een teleurstelling, omdat nu natuurlijk helemaal niets bekend is wanneer ze dan wel weer zou mogen zwemmen. Hoe is dat bij de andere zwemverenigingen? Mogen daar ook alleen de kinderen beginnen die al in het diepe zwemmen en waar dus fysiek geen contact nodig is? Of zijn er ook kinderen die in het ondiepe badje zitten waarbij de lessen wel zijn begonnen?
Hier vandaag de eerste les gehad! Zoon zit in badje 2... De badmeester stond langs de kant de hele les. Ze gingen in het diepe en zoon met kurken, noodle en plankje... Tegen het einde wilde hij onder de lijn doorzwemmen, dus hij laat z'n noodle en plankje los en gaat kopje onder (om onder de lijn door te gaan) en badmeester springt (in polo en met schoenen aan ;p) het water in om hem "te redden". Was heel lief om te zien, maar zoon had hem gewoon niet goed begrepen en was alweer aan het watertrappelen aan de andere kant van het touw haha
Zwembad waar dochter in maart zou beginnen, beginnen ook met alleen de diepere baden. Dochter gaat nu naar een ander zwembad. Vorige week maandag begonnen. Normaal gesproken 2 uur les, maar nu is de groep gehalveerd en heeft ze 1 uur les.
Bij ons zijn er 4 badjes voor A. Alleen het eerste mag nog niet starten. Tweede is nog in ondiep. Dochter zit in 3.
Hier is het sowieso gelijk in het diepe, er is namelijk maar 1 bad. Maar volgens mij is het hier wel zo dat de kindjes die de "zwemtechniek" aan het leren zijn nog niet zwemmen (dus met bandjes en kurk). De kinderen die voor A (b) (c) gaan wel weer mogen.
Ja gaat hartstikke goed. Badjuf van maandag zei dat het nog wel wat langzaam ging (niet zo gek, lijkt mij), maar dat ze totaal niet bang is.
Mijn dochter mag vanavond weer naar zwemles (voor B). De tweede gaat zaterdag weer zwemmen (A). Hier gaat alleen badje 1 nog niet door.
Zoals ik het lees dus een beetje wisselend per zwembad wat nu opgestart wordt en wat niet. Ik heb er begrip voor hoor dat ze nog niet alles starten qua veiligheid voor de zweminstructeurs, maar vind het toch ook wel jammer dat dochter nog niet kan zwemmen. Heb wel nog even nagevraagd aan onze zwemvereniging wat de verwachting is qua starten en ze geven aan dat dit afhankelijk is van de RIVM-adviezen en hetgeen de badbeheerders hun opdraagt. Hopelijk komt snel uit de onderzoeken dat kinderen inderdaad geen verspreiders zijn van het virus, anders kan het denk nog wel een tijdje gaan duren voordat de zwemles weer helemaal opgestart gaat worden.
Hier is alleen een diep bad. Alle fases hebben gelijk les in water waar ze niet kunnen staan. Voor het a diploma zijn er 4 fases. De kinderen die in de eerste 3 fases zitten kunnen dus nog niet heen omdat de zwemonderwijzers in het water geen 1,5m afstand kunnen houden. Hier zwemmen momenteel alleen de kinderen die bijna kunnen afzwemmen voor A, en de B en C-kinderen.
Hier beginnen ze helemaal niet. Pas in september. Vandaag eindelijk mail gekregen. Ivm de vrijwilligers etc.
Wij hebben net bericht gekregen dat onze dochter hoogstwaarschijnlijk pas in september weer kan starten met zwemles.. De zwemvereniging zelf was er klaar voor, alle protocollen uitgewerkt.. Maar omdat ze badwater huren zijn ze afhankelijk van de gemeente. Gemeente heeft alle zwemvereningen badwater toebedeeld. Wat doen die sukkels, plannen ze het badwater voor 4.5 tot 8 jarige op zaterdagavond laat in.. Ik en een vriendin hebben al een klacht ingediend. Of het wat uit gaat maken weten we natuurlijk niet. Maar valt te proberen.