Zwemles

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 4 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    daar zou ik echt van balen. Hier mocht er 1 iemand bij. Dat is wel heel erg fijn geweest! Zo was het toch echt een feestje!

trulyhappy vindt dit leuk.
  2. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Hoera wij zwemmen ook weer. Zijn overgestapt naar een andere zwemschool. We hebben nu 30 minuten les ipv 45 maar wel max 5 kinderen ipv 12. Dochter was mega enthousiast. Juf vond het ook prima gaan. Nog een paar maandjes en ze mag afzwemmen. Heel blij dus met deze overstap. Het zwembad waar we zwommen heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt. Eerst een bericht op FB dat ze de lessen van badje 2 t/m 3 niet meer gingen hervatten voor de zomer. Allen badje 4 zwom. Toen bericht eraf en nu ineens wel hervatten met zomerzwemles. Je moest dezelfde dag nog bellen om te reserveren. Nou ik heb direct opgezegd. Zo blij dat we daar weg zijn. Zo ga je niet met mensen om. En ik ben niet allen hierom overgestapt. Ze houden ons en dochter iedere keer aan het lijntje. Nu gaat het veel beter. In de zomer gaan ze ook door en gaan we 2x per week lessen. Laat dat A-diploma nu maar komen. Jongste is bijna aan de beurt nu.

3. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Bij ons zwembad zijn ze van gedachten veranderd en gaan volgende week toch beginnen met afzwemmen! Ipv alles in twee dagen te doen verspreiden ze het nu over de hele week.
    Volgende week mag mijn zoon in de avond afzwemmen. Wel met slechts 1 ouder erbij, maar het is even niet anders. We kunnen het iig wel met het hele gezin vieren!

Ik hoop wel voor de rest dat ze tijdens de vakantie doorgaan.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier gaan ze ook gewoon door met afzwemmen, wel wat aangepast ook idd. En zomerzwemlessen. Heb ik dochter voor opgegeven. Ze gaat dan hoogstwaarschijnlijk dr a-diploma wel halen! Dat dus erg fijn.
    Succes voor je zoon!

5. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Wat fijn! Een A diploma geeft toch wel een prettig gevoel voor zowel ouders als kind :D
    Jij ook alvast succes!

Liekje81 vindt dit leuk.
  6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier zijn ze drie weken geleden begonnen. En in plaats van individuele begeleiding in het water, mogen alle kinderen nu drijfmaterialen gebruiken. Zoon vindt dat allang prima want dan zinkt ie niet :rolleyes:. Vraag is alleen: gaat ie wat leren hiervan, veel progressie zit er niet in.

7. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier gisteren weer bericht gehad van de zwemvereniging dat badje 3 en 4 ook weer gingen opstarten, maar badjes 1 en 2 dus nog niet. Dochter zat net in badje 2.
    Gisteren dacht ik wel even shit, dochter vond zwemles zo leuk , maar nu denk ik ach laat ook maar even voor de zomervakantie. Het zwembad is de 1ste 2 weken van augustus dicht voor onderhoud, wij gaan de laatste 2 weken van augustus met vakantie, dus stel dat ze nu weer mocht beginnen, dan had ze in augustus gelijk weer de hele maand gemist. Daarnaast hebben ze de zwemlessen ingekort, moet dochter zelf aankleden etc, en houden ze zich strikt aan de 1.5 meter als volwassenen naar kinderen, dus zal het idd ook iets worden zoals @HappyRabbits hierboven aangeeft met drijfmiddelen, en weet idd niet of dochter daar dan echt wat van opsteekt.
    Hoop nu dus dat de zwemlessen weer opstarten in september en dan hopelijk weer wat meer naar normaal, met douchen, aankleden en gewone lestijden. Daarnaast gaan we in oktober verhuizen en wilde ik dochter bij der huidige zwemvereniging laten zwemmen, er vanuit gaande dat ze al wat verder zou zijn (als we natuurlijk geen covid 19 hadden gehad). Maar nu ze toch al zo lang weer stilstaat, denk ik dat ik toch maar ga kijken naar een zwemles in de stad waar we heen gaan verhuizen.

Wat ik trouwens wel echt bizar blijf vinden is de verschillen in zwemverenigingen. Hier in de stad vanuit de gemeente is het idd pas vanaf badje 3 (denk ook dat onze zwemvereniging zich aan deze richtlijnen moet houden), terwijl de zwemlessen van het zwembad waar de vereniging zwemt wel weer open zijn voor alle zwemlessen en niveau's. Ook hier in dit topic lees ik zo veel verschillen in niveau's welke wel of niet zijn begonnen, vind het echt onduidelijk dat hier geen algemene richtlijnen voor zijn, want je ziet nu dat elke vereniging/ gemeente/ zwembad zijn eigen interpretaties erbij heeft.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het is inderdaad heel bizar maar verschillen ontstaan deels ook door de enorme verschillen in het interpreteren van de regels door de veiligheidsregio's. Wat in de ene veiligheidsregio wél mag/goedgekeurd wordt, mag in de andere niet... En dan heb je nog baden die onderdeel zijn van een stichting, of juist van de gemeente. Ook díé hebben weer wat in te brengen. Dat zie je ook bij de openstelling van de buitenbaden.

babbel1983 vindt dit leuk.
  9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Hoe gaan jullie de zwemvaardigheden onderhouden in de zomervakantie?
    Ik heb even zitten zoeken op een aantal zwembaden in de omgeving, maar bij geen enkel bad mag een ouder mee het water in... Oudste heeft dus zometeen 6 weken geen zwemles. Hij krijgt nu extra stuwingsles, maar ben bang dat die inspanningen die hij nu doet, straks na 6 weken weer teniet zijn gedaan.
    En hij is al 2 jaar bezig voor A, dus ik ben lichtelijk gefrustreerd :$

Wellesnietes vindt dit leuk.
  10. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Buitenzwembad zoeken! Of een leuk meertje.. Moet het wel zo warm blijven natuurlijk :rolleyes:

11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    De buitenzwembaden die ik gezocht heb, hanteren dus ook allemaal de regel: ouders niet mee het water in.
    Meertje is de oudste niet zo'n fan van. Wel om te spelen, maar hij wil de voeten wel op de grond houden of de bodem kunnen zien.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Bij ons zwembad gaan de zwemlessen gewoon door. Alleen dan zijn ze waarschijnlijk 's morgens. Als ik vrij ben gaan we gewoon. Moet ik werken, dan zal ze die weken moeten overslaan..

Ik geloof dat bij het zwembad in ons dorp de ouders wel mee mogen. Maar dat is een meertje en geen echt zwembad.

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113

Hier zijn verschillende zwembaden weer open hoor, bij jullie niet?

ik ben gisteren express even met de kids in de plassen gaan zwemmen, vooral voor de jongste omdat ze net dr b heeft gehaald zodat ze t kan bijhouden.

14. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Het verbaasd me wel een beetje hoe verschillend de zwembaden hier mee om gaan.

Mijn dochter zwemt sinds begin mei alweer.

Wel met maar 6 kinderen in het groepje, en de ouders moeten in hun auto wachten. Maar verder is de zwemles hetzelfde.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier gewoon 6 weken zwemles in de zomervakantie. Van 1,5 uur, normaal 45 minuten. Dus heb dr daar mooi voor opgegeven, haalt ze waarsch mooi dr a-diploma.
    In ons zwembad kun je gewoon weer recreatiezwemmen, wel reserveren. En het buitenbad gaat ook weer open 4 juli. Verder hebben we nog een meertje waar we kunnen zwemmen. Dus hier gaat het gelukkig allemaal wel door.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Geen ouders mee, wat is dat voor iets stoms. Als het 30 graden is wil ik zelf ook graag zwemmen. Hier zijn we woensdag geweest, gewoon met zn drieeën gezwommen buiten. Waarom zouden volwassenen niet mogen zwemmen?

17. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Nou hier dus niet! Ons zwembad is wel weer begonnen maar alleen de laatste badjes. Maar mijn zoon zit halverwege badje 3 en die dus niet. Ik verwacht ook niet meer dat dit voor september gebeurd. Je kunt hier als volwassenen wel baantjes zwemmen maar dan op reservering en op zondag mogen kinderen zwemmen maar alleen van 8-12 jaar en zonder ouders.

De rest van de zwembaden zijn nog niet open. Ik ben bang dat hij praktisch opnieuw kan beginnen.

18. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ja ik snap dat ook niet helemaal. Kijk het binnenbad kan ik nog in komen. Maar bij ons in het bosbad (twee stuks in twee plaatsen) mogen alleen de kinderen met zwemdiploma het water in. En ouders ook niet. Ja dan kan ik niet want ik heb een kleuter en een peuter. Maar naar het meer in de buurt kan ik wel gewoon (maar ja daar zwem je weer niet echt lekker om te leren zwemmen) Maar goed ik heb nog niet gecheckt hoe dit vanaf 1 juli is hoor!

tuc vindt dit leuk.
  19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier kun je als gezin zwemmen, maar wel maar 5 gezinnen. Dus je moet echt snel zijn met reserveren.

20. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Heb nu een half uur verderop een bad gevonden waar ze op zondag 2 uurtjes oefen zwemmen doen en dan mag je als ouder wel mee. Nu hopen op mooi weer op de zondagen :D

tuc en Wellesnietes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina