Hier ook laco. Als ik in inlog op de zwemscore site dan zie ik dat de eerstvolgende les gepland staat eind mei
https://www.zwembadbranche.nl/coronavirus-en-zwembadwater-met-het-verruimen-van-de-waardes-spelen-wij-op-safe/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Wij hebben nog geen bericht. Zijn ze nog over bezig. Onze dochter zwemt bij een kleine zwemvereniging en ik had zo gehoopt dat ze voor de zomervakantie mocht afzwemmen voor haar B. Die illusie heb ik inmiddels opgegeven, tenzij ze heel snel weer kunnen starten, dan klein kansje dat het lukt.
Hier (Vught) Laco/Feel Fit Center gaan de zwemlessen weer beginnen, maandag zelfs al. Wel anders als normaal maar krijgen we nog mail van. Je moet je kind nu zlef inplannen op een tijd. Ben benieuwd.
Hier nieuws dat het zwembad vanaf 18 mei gefaseerd open zal gaan en ze de komende dagen gaan bekijken wat die fases zijn en hoe ze dat allemaal vorm kunnen geven met het protocol dat er ligt.
Hier nog steeds geen nieuws. Ik bedoel, waarom moet dat zo lang duren? Ze hebben 8 weken de tijd gehad hiervoor een plan te bedenken, maar goed.
Ik heb een mail gehad dat we zo snel mogelijk informatie krijgen over hoe ze het allemaal willen gaan regelen. Ik twijfel alleen of ik het voor nu wil laten en pas na de zomervakantie weer ga starten. Ik ga daar even over bellen of dat mogelijk is.
Nou ja, met de zgn 1,5 meter samenleving hadden ze vast wel al iets kunnen anticiperen. Maar ach, nog een week geen zwemles maakt op al die gemiste lessen ook niks uit, haha.
Ik heb ook nog niks vernomen van onze zwemvereniging. Mijn nichtje die bij een zwemschool van in Oisterwijk zwemt heeft wel al bericht gehad.
Op deze pagina is een naar het volledige protocol geplaatst. https://www.nu.nl/coronavirus/6050011/zwemprotocol-eenrichtingsverkeer-thuis-naar-de-wc-douchen-en-omkleden.html Voor zwemmers: 1. Houd de door het RIVM voorgeschreven afstanden aan. Thans 1,5 meter voor personen ouder dan 12 jaar; 2. Kom alleen op vooraf besproken tijden; 3. Kom alleen of kom met personen uit jouw huishouden; 4. Kom met persoonlijk vervoer: zoals te voet, met de fiets of auto. 5. Kom niet eerder dan 10 minuten voor de afgesproken starttijd naar de accommodatie; 6. Volg altijd de aanwijzingen van de daartoe bevoegde personen op; 7. Ga voorafgaand aan het zwembadbezoek thuis naar het toilet; 8. Trek thuis je badkleding aan. Op een aangeduide locatie in de badinrichting hoef je als zwemmer alleen de ‘overkleding’ uit te trekken en in een meegenomen sporttas mee te nemen naar een aangewezen plek, inclusief schoenen. Na het zwemmen kan je jezelf omkleden in de daartoe aangewezen ruimtes; 9. Was voorafgaand aan en na afloop van het zwembadbezoek je handen met water en zeep, minimaal 20 seconden; 10.Beperk de aanrakingen met deuren, hekken, bankjes e.d. tot het noodzakelijke minimum; 11.Betaal met pin of contactloos (pin of mobiel); 12.Beperk gebruik van niet noodzakelijke ruimten in de accommodatie; 13. Douche thuis voor en na het zwemmen; 14.Verlaat direct na het zwemmen de accommodatie zo spoedig mogelijk via de routing naar de aangewezen uitgang. 15.Blijf thuis als je de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts; 16.Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38°C) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten en naar buiten; 17.Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuisblijven tot 14 dagen na het laatste contact waarop deze persoon nog besmettelijk was (volg hierin het advies van de GGD); 18.Blijf thuis als je het nieuwe coronavirus hebt gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en dit in de afgelopen 7 dagen is vastgesteld; 19.Blijft thuis als je in thuisisolatie bent omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld; 20. Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts; Zwemlessen/schoolzwemmen t/m 12 jaar: 1. De zweminstructeur geeft zoveel mogelijk les op een afstand van 1,5 meter tot de kinderen, bij voorkeur vanaf de kant; 2. Het is niet de bedoeling dat je als ouder/verzorger als toeschouwer aanwezig bent op de badinrichting. Dit geldt zowel voor, tijdens als na de les van jouw kind(eren). 3. Als ondersteuning noodzakelijk is bij de lesactiviteit en/of toiletgang, is het toegestaan om één ouder/verzorger aanwezig te laten zijn; 4. Direct na de activiteit haalt de ouder/verzorger de kinderen op van de badinrichting/afgesproken plek. Zorg ervoor dat dit moment zo kort mogelijk is. 5. Bij aankomst bij de badinrichting hebben kinderen de zwemkleding al aan De onder de gewone kleding. De kinderen kleden zich uit op de aangeduide plaats en gaan vervolgens op de aangegeven wijze naar de plek waar ze zwemles krijgen; 6. Inchecken bij binnenkomst is niet per definitie noodzakelijk en kan eventueel plaatsvinden door de zweminstructeur bij de zwemles. Er is absoluut geen fysiek contact tussen het kind en degene die incheckt; 7. Ouders/verzorgers houden 1,5 meter afstand van de zweminstructeur en andere ouders/begeleiders.
En daarom snap ik dus niet dat het allemaal zo lang duurt eer we wat horen. Heel duidelijk allemaal dit. Ander zwembad in de buurt al info laten horen en die hebben zelfs al laten weten dat ze in de zomervakantie doorgaan met lessen. Maar ik ben gewoon te ongeduldig
Op zich ben ik blij dat ze starten ik vraag me wel af hoe ze die 1.5m willen hanteren? De zwemleraar zal toch dingen moeten corrigeren of ze helpen. En thuis plassen is gaan probleem maar vlg mij plassen de meeste kids tijdens de zwemles gewoon stiekem in het zwembad....
Er staat toch zoveel mogelijk? Op school proberen de leerkrachten ook afstand te houden waar mogelijk, maar als je kind valt, hoeft het echt niet zelf de pleister te plakken hoor. .. Maar het is tussen instructeur en kind niet 'verboden'.... Als 't moet, dan moet het.
veel niet denk ik hoor haha - als je ziet hoevaak ze moeten plassen tijdens de les - zou je soms weleens wíllen dat ze dat stiekem deden .
Hier ook nog niks gehoord. Ik ben vooral benieuwd of ze kinderen die zouden beginnen, nu wel gewoon laten beginnen. Of zou ze nog langer moeten wachten?