Kleertjes wassen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kimsch, Mar 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimsch

kimsch Bekend lid

Feb 13, 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hallo,

Misschien een stomme vraag :oops:

Voor de geboorte moesten alle kleertjes gewassen worden. Moet dat ook na de geboorte?

Tot nu toe doe ik dat wel als ik nieuwe kleertjes heb, maar ik heb vandaag zo'n schattig pakje gekocht en die wil ik morgen Koen aan laten doen als we naar oma en opa gaan. Echter, als ik het eerst moet wassen dan red ik het dus nooit om het op tijd droog te hebben. In de droger doen durf ik niet.

Volgens me vriend moet het dus wel, maar ik heb zoiets van "het kan toch geen kwaad meer".

Of zit ik fout :oops:

Groetjes,

Kim

2. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Ik heb het gedaan tot Giovanna 10 maanden was ongeveer :oops: ! Ik dacht ook dat het moest, er zitten zoveel mensen aan die kleertjes en die mensen dragen zoveel bij zich dat ik zoiets had van liever toch maar even wassen en wat later aan doen.

Maar ik weet het dus niet zeker, ben benieuwd wat anderen zeggen :)

3. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Ik kijk het een beetje aan, als het er gewoon goed uit ziet stoom ik het even in de douche (douche goed warm aan en kleertjes erin hangen). Ze moeten er toch een beetje aan gaan wennen vind ik en wil het vaak meteen showen! Dus voor een keertje kan het echt geen kwaad vind ik.

4. Kim1989

Kim1989 Actief lid

Feb 15, 2007
    112
    0
    0
    Enschede
    ik dacht ook altijd dat echt nodig was, volgens mijn kraamhulp is t wel nodig als ze net geboren zijn maar toen keano 4 dagen oud was zij ze al nou t is zonder van de kleren en je kindje krijgt er niks van hoor...
    van af toen heb ik dat niet meer gedaan, en nooit ergens last van gehad...

5. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    neeh ik zei ook niet dat het voor een keertje kwaad kon, maar mijn gevoel sprak me tegen en ik waste ze dus toch. Als het voor jou goed voelt, gewoon doen natuurlijk.

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Dat hóeft niet hoor maar ik vind het zelf wel zo fris. Nieuwe kleren ruiken niet lekker en wie weet wie ze allemaal in de handen gehad heeft. Ik was alles dus eerst zodat het lekker naar ons eigen wasmiddel ruikt!

7. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Ik had ook alles netjes voor haar geboorte gewassen.
    Toen de kraamhulp er was , zei ze dat dat niet hoeft. Dus vanaf toen hebben we de nieuwe kleertjes meteen bij dr aangetrokken.
    Als het gewoon goed ruikt waarom niet?
    Het is niet net als bij onze kleren dat ze al 1000 keer gepast zijn ofzo ;)

Groetjes Debby

8. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Nee maar nieuwe kleren ruiken vaak naar textielverf of weet ik veel wat. Gewoon muf zeg maar. Ik vind het niet fris in elk geval. Broekjes wil ik nog wel eens zo aantrekken maar truitjes was ik altijd.

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik was ook nog steeds alles wat nieuw is, maar van dat ene pakje zal Koen echt niks krijgen hoor, Kim. Gewoon lekker aantrekken.
    Ik hoorde laatst van een vriendin dat haar kraamhulp had gezegd: niet alle kleertjes, maar wel de rompertjes in ieder geval wassen.

groet
    Amber

10. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Ik was altijd eerst nieuwe kleding, ook van mezelf. Vind ik wel zo fris

11. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ondergoed (rompers, maar ook mijn eigen) was ik wel altijd, verder kijk ik het even aan, als het er netjes uitziet draai ik het binnenstebuiten en strijk het dan even zo heet mogelijk, en met stoom. maar wat de meesten ook zeggen, ik vind t altijd stinken dus vind ik het lekker als het gewassen is. lijkt me geen kwaad kunnen als je het zo aan doet.
    als je het trouwens snel droog wil hebben kun je het nat strijken, dat scheelt de helft (en t stijkt lekker makkelijk als het nog nat is :D)

12. kimsch

kimsch Bekend lid

Feb 13, 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hallo,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik doe het pakje gewoon aan bij Koen "bij wijze van uitzondering"

Bedankt voor jullie reacties.

De rompertjes blijf ik uiteraard wassen.

Groetjes,

Kim

13. flippy

flippy Actief lid

Jul 16, 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Ik doe het nog steeds, maar dat doe ik bij mijn eigen kleding ook, heel soms niet.
    Ik vind het namelijk vies. Ik heb in kledingwinkel gewerkt en
    mijn moeder in een kledingfabriek,
    zoiets legt een lange weg voordat het in onze handen is.
    Het is tenslotte in zoveel handen geweest en zovaak
    op de grond gelegen!
    Sommigen kunnen daar wel tegen(m'n man bijvoorbeeld) en
    sommigen niet!

14. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

Apr 30, 2007
    7,185
    0
    0
    IJmuiden
    Ik doe dat altijd, dat eerst wassen, ook met spullen voor mijzelf.
    Vooral omdat ik en de kleine een gevoelige huid hebben en er in nieuwe kleertjes vaak nog allerlei troep zit die ik niet op mijn of haar huid wil hebben.

Share This Page