Omdat er na de persconferentie wat onduidelijkheid was rond de zwemlessen van kinderen tm12 jaar (eerst wel op de site rijksoverheid, daarna was die tekst weer verdwenen) ben ik benieuwd hoe het er bij jullie zwembaden nu aan toe gaat. Ik hoorde van een moeder van een klasgenoot dat het zwembad hier dicht gaat. Dochter zit in een andere plaats op prive zwemles en daar gaan ze wel verder met zwemlessen. Heeft iemand al duidelijk wat de regels nou zijn en hebben jullie al bericht van jullie zwembaden en zwemscholen hoe ze hier mee om zullen gaan? Bij ons veranderd er weinig. Kleedhokjes blijven dicht. Kinderen brengen en omkleden langs de rand van het zwembad en direct vertrekken. 1 minuut voor einde les weer naar binnen en kinderen zsm weer omkleden en direct vertrekken. De douches zijn ook gesloten trouwens dus na de les is het niet eerst douchen dat moet nu thuis (terecht trouwens). Enige kleine nadeel vind ik door het sluiten van de kleedruimtes dat ik dochter haar haar niet kan droog fohnen nu en ik ben geen fan van met nat haar over straat met koud weer dus die krijgt nu een handdoek om haar haar gewikkeld na de zwemles tot we thuis zijn.
Hier is de boel dicht, zowel gewone zwemlessen als schoolzwemmen (is hetzelfde bad). Was nog lekker onduidelijk ook trouwens, donderdagochtend had de hele klas voor niks de zwemspulletjes mee.
Ik heb zelf geen kinderen meer op zwemles, maar volgens mij zijn alle publieke zwembaden gesloten voor 2 weken. Maar een privé zwembad is geen publiek zwembad. Net als een sportschool met eigen zwembad, die kunnen wel open zijn.
Het is een publiek zwembad waar wij zwemmen. Zowel de reguliere als prive lessen gaan door. Maar ik begrijp nu dus een beetje dat ze zich hiermee niet helemaal aan de regeltjes houden.
Dat klopt inderdaad, al lees je het meer op bvb Facebook dat er zwemscholen zijn die zich er niet aan houden.
Het is niet gezegd dat ze zich niet aan de regels houden. Het is aan de het hoofd van de veiligheidsregio om uitzonderingen te maken en het zwembad open te houden. Er zijn regio’s waar dit is gebeurd.
Dat zou nog kunnen. We zwemmen in Volendam (klein zwembad). De docenten zwemmen mee met zo een spatmasker voor het gezicht. Las ook dat die veiligheidsregio aanmoedigt Sint Maarten gewoon te vieren terwijl dat hier in Amsterdam word afgeraden. Ben er overigens heel blij mee, ze gaat zo goed en snel. We hebben nu 12 lessen van 30 minuten gehad en na les 10 kreeg ze haar bandje voor badje 3 (van de 5 badjes totaal) en les 11 is ze al in het diepe door het gat gezwommen. Als er nu een tijd niet word gezwommen denk ik dat ze direct weer een stap terug zal doen.
Hier helaas zwembad dicht en geen zwemles. Hij heeft van maart tot en met eind augustus geen zwemles gehad. Nu 2 weken geen zwemles? We gaan zien... ik tel erop dat het nog 1,5 tot 2 jaar duurt voor hij zo'n diploma heeft. Nu al 1 jaar en 3 maanden bezig dankzij de onderbrekingen.
Hier ook dicht, al bijna 3 jaar bezig voor a effectief met coronasluiting enzo zal het 2,5 jaar zijn.
Hier ook dicht, conform de richtlijnen. Gelukkig heeft zoon wel zijn diploma mogen ophalen dit weekend.
Hier is het zwembad gesloten en dat vinden zowel het zwembad als de kinderen/ ouders echt waardeloos. Dit vind ik vreemd... dat je de uitzondering maakt voor niet openbare zwembaden voor bijvoorbeeld revalidatiezwemmen snap ik. Maar het lijkt mij niet de bedoeling dat de ene veiligheidsregio het landelijke beleid wel volgt tijdens een gedeeltelijke lockdown en de ander niet. Op de site van Rijksoverheid staat ook vermeld ‘Als de gedeeltelijke lockdown stopt, gaat nederland naar verwachting weer over tot een regionale aanpak.’ dus er mogen nu lokaal geen uitzonderingen worden gemaakt. @GossipGirlxoxo ik zou ook blij zijn en er gebruik van maken, maar ik heb het idee dat ze de maatregelen niet volgen.
Ik snap dat het balen is effectief 2,5 jaar maar denk maar zo liever pas dat diploma als ze het echt goed kunnen dan snel omdat ze het maar net aan kunnen. Je moet wel vertrouwen hebben dat dat A diploma ook echt wat waard is natuurlijk.
https://www.nrz-nl.nl/nieuws/2020/11/nieuwe-maatregelen/ de zwemschool van mijn oudste kind verwijst hiernaar. het is heel jammer en ik baal er goed van maar ik hoop dat het met die 2 weken weer klaar is en we allemaal weer gewoon kunnen zwemmen.
Hier dus ook dicht. Overigens viel het mijn collega's op dat de terugval bij de vorige (langere) stop erg meeviel over het algemeen. Ik ben het dan ook niet echt eens met wat ze in het bericht over het hilversums bad zeggen; het gaat ze naar mijn idee echt niet om de kinderen, maar puur om de financieen. En dat is ook niet raar.. maar die 2 weken maken écht dat verschil niet. Natuurlijk zijn er uitzonderingen (die zijn er altijd) maar om het daar nu op te gooien.. ik ben benieuwd wat er eind van de week gezegd wordt... https://www.bndestem.nl/binnenland/hilversums-zwembad-wil-openblijven-voor-zwemles-wat-is-het-verschil-met-gewoon-onderwijs~a844d907/
Geen zwemles m'n dochter was net begonnen Maar wel voetbal van de oudste en ik snap het verschil niet Het zijn beide sporten