Onze dochter van 4 is wat verkouden en licht aan het hoesten. Verder topfit. Mijn gevoel is, gewoon naar school. Maar mij is niet helemaal duidelijk of het wel of niet mag.
Dit is de beslisboom mbt kinderen en school bij klachten. Misschien niet goed leesbaar maar anders zeker te vinden op de site van de rijksoverheid. View attachment 668243
Zolang ze geen koorts heeft mag ze naar school maar normaal zou je haar met koorts ook thuis hebben gehouden. Dus als ze zich verder goed voelt en niet teveel hinder heeft van het hoesten mag ze naar school.
Met een aanhoudende hoest (dus echt meerdere malen per dag even stevig hoesten - niet 3x uch-kuch zeg maar) mag ze niet naar school.
Ik zou de juf even berichten. Volgens de beslisboom mocht ze niet komen met hoest maar de juf zei van wel.
Volgens de beslisboom mag je wel naar school als je een beetje hoest. Bij meer dan incidenteel hoesten moeten ze thuis blijven.
Beetje late reactie, maar bedankt allemaal. Ze is uiteindelijk wel naar school geweest en gelukkig ging het ook snel beter. Ik heb de juf verder niet gehoord.
Ligt aan de school, bij ons op school zijn zoveel besmettingen (positief geteste kinderen waren gewoon op school. Dus.......) dat ze van de beslisboom zijn afgestapt en kinderen ook verkouden weer even thuis moeten blijven