Het is niet het eerste topic wat ik plaats vanuit een vraag/angst. Sorry daarvoor, maar ik schaam me om dit te vragen aan mensen in mijn omgeving. Ik heb een angststoornis met kenmerken van smetvrees en ocd. Ben tijdelijk gestopt met therapie. Het ging heel goed, tot Corona. Ben bevallen in maart, precies toen de ellende losbrak en daarna begin april ziek geworden vanwege complicatie/nasleep van de bevalling. Ik vond het allemaal heel eng, maar het ging allemaal best goed met mijn ocd ondanks bovenstaande triggers. Maar nu, ik zit er gewoon even helemaal doorheen. Door de stress is mijn weerstand denk ik heel laag, waardoor ik vaak verkouden ben. Met 4 kinderen waarvan 2 naar school gaan, 1 naar de speelzaal en 1 baby heb je gewoon vaak te maken met virusjes. Vorig weekend was mijn baby ziek: hoge koorts. Gelukkig snel weer opgeknapt, maar toen begon ik me griepig te voelen, dus testen! Test was negatief en nu een week later.. verkouden. Ik kom helemaal in een negatieve cirkel terecht en ik kom bijna nergens meer. Iemand herkenning?
Waar ben je precies bang voor? Bang om zelf ziek te worden? Of bang om ziek te zijn en iemand anders te besmetten?
Ik probeer me begrijpen wat je bedoeld met "ik kom nergens meer". Dat is nu toch normaal of bedoel je het anders? Dochter hier is een sociale, die deelt thuis braaf alles wat ze op KDV verzameld, met name virussen. Ik heb naast mn multivitamine die Sambucol tabletten en ik heb wel de indruk dat ik minder geplaagd wordt door haar sociale skills dan voor die tijd. Er is ook een versie van kinderen vanaf (geloof ik) 1 jaar. Hoe minder ze snotteren en hoesten hoe minder verspreid denk ik maar. Iemand anders had het over vlierbessap (extract) ouderwets middel (feitelijk hetzelfde) behoorlijk wat goedkoper maar die heb ik nog niet getest dus kan ik niks over zeggen. Weerstand hier is nu ook drama hoor, net als voorgaande nacht nu WEER een slapeloze nacht en dat is ook redelijk funest op je weerstand en gevoel, als er maar genoeg van dat soort nachten zijn. Als back-up heb ik nog echinea-forte hot drink. Die zet ik in wanneer ik merk dat ik een bepaalde soort "vermoeider" wordt en dochter heeft of had recentelijk een verkoudheid. Een covid houd t allicht niet tegen maar als je weerstand mogelijk helpt dat je niet gaat snotteren is de verspreidingskans ook weer minder. (ook voor die lullig verkoudheid, scheelt allicht weer een testrondje voor je)
Bedankt voor je uitgebreide reacties en tips! En dat is precies wat ik nodig heb, beetje extra weerstand zodat ik niet telkens naar die test straat moet, een rondje test straat minder zou fijn zijn haha. Die echinaforce hotdrink zal ik ook weer eens bestellen, die neemt man ook als hij ziek is. En sambucol inderdaad. Mijn man is gewoon echt al 8 maanden niet verkouden geweest, zolang als ons zoontje er is. En ik heb me al regelmatig moeten laten testen. Wat ik bedoel met ik kom nergens meer zal Ik even toelichten. Het is nu idd weer even de norm, maar ik ben op 13 maart voor het laatst in een winkel geweest. Ik bestel alles online, tandarts en andere echt nodige dingen probeer ik wel te doen en ook het halen en brengen van school en speelzaal, maar verder kom ik dus letterlijk nergens. En ik zal daar niet over klagen hoor, maar soms is het wel lastig dat mijn angst me zo in de weg zit.