Zittend slapen en wiegen, hoe moet dat in een groot bed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lisa2005, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoon van net 2 slaapt vaak zittend en wiegt heen en weer. Om die reden slaapt hij al een jaar in een campingbed. Ik kan hem daar moeilijk tot zijn 18e in laten dus hij moet uiteindelijk over op een eenpersoonsbed.
    Alleen vraag ik me dan af hoe dat zou gaan. Hij zit nu tegen de korte kant van het bedje en wiegt zichzelf in slaap, soms wiegt hij wel een uur. Iemand ervaring hoe het dan straks gaat? Ik ben bang dat hij dan tegen de muur bonkt. Of zou hij dan niet meer gaan wiegen?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Of een bed nemen met aan 3 kanten een hoge kant..
    Lastig uitleggen :)

Wellicht dat zonder zachte rand hij er vanzelf mee stopt?
    Zou wel een laag bed uitzoeken.. Je hebt peuterbedden die maar 15-20cm hoog zijn.. Dat scheelt alshij per ongeluk denkt ergens tegen aan te gaan zitten.

3. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je bedoelt een kajuitbed denk ik?
    In zijn ledikantje bleef hij het ook doen ondanks de harde randen, gevolg was wel steeds verschrikkelijke huilpartijen.

4. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig is dit zeg, en iets zachts tegen de muur maken? Een soort van plaatselijk kussen behang? Of iets anders dat zacht genoeg is om tegenaan te wiegen en te slapen?

5. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik een boksring van zijn kamertje moet maken:D

6. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Ja lastig! Wij hebben dit ook met onze zoon. Die gaat iedere 3 minuten over op een andere houding en gaat dan ook gerust van links boven in de hoek naar rechts onder in de hoek en dan ook zittend verder slapen.

Ook hij ligt al maanden in een campingbedje hierom. Ben benieuwd naar de eventuele tips

7. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, :D hij zal zijn ogen uitkijken!

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Goh, wat apart. Zittend slapen..
    Maar als je het bed tegen de muur aan zet, dan kan hij toch tegen de muur aan zitten..? De bedrand beschermen met een zachte laag, voor als hij daar tegenaan zou kiepen.

Geen idee of hij zich dan snel aan zal passen, als ie een paar keer flink heeft gebonkt.. Ik heb er nog nooit van gehoord.
    Maar uit bed vallen is volgens mij meestal wel snel afgeleerd (mijn dochter is maar 1x uit haar bed gevallen, eerste of tweede nacht)?

9. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Onze zoon 'gooit' zich echt slapen van links naar rechts. Gaat zitten en vloeperd dan zo een andere kant op. Zal het echt zo werken dat ze dat niet meer doen wanneer ze uit het bed vallen?

Er zijn toch wel meer kindjes geweest die zo raar slapen als die van ons en nu toch ook vast wel in een groot bed liggen :)

Ben ook benieuwd wanneer hij eindelijk eens onder een deken of dekbed kan gaan slapen. Zolang hij deze slaaphoudingen aanneemt gaat dat dus echt niet.

10. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      8,3 KB