Zwemluier/broekje en zwemband

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Star87, 11 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    hoihoi!

Binnenkort ga ik met mijn zoontje van 3 maanden zwemmen.
    Ik zie dat je zwemluiers hebt in wegwerp en uitwasbare. Ik wil dan wel gaan voor de wegwerp. Welke zijn goed? Ik lees veel over de huggies. Maar tips zijn welkom!
    Doe je hier dan nog een zwembroekje overheen?
    Een uitwasbare zwemluier kan ik me namelijk niet voorstellen dat als je kindje poept, het hier in blijft zitten. En ik doe dan liever een schone aan.

Ook ben ik aan het kijken voor zo'n zwembandje waar hij in kan zitten, maar hij kan zijn nekje nog niet heel de tijd rechtop houden. Eventjes wel maar nog niet constant. Welke band raden jullie aan?

Bedankt alvast!

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier heb ik een wasbare zwemluier, daar doe ik geen zwembroek overheen.
    Hier heeft hij in anderhalf jaar tijd pas 1 keer gepoept tijdsns het zwemmen. Dat is nog niet zo lang geleden, hij eet ondertussen veel vaste voeding, dus ook harde poep, gewoon leeggegooid in de wc, uitgespoeld en weer aan gedaan. Het bleef allemaal netjes binnen de luier trouwens.
    Ik denk trouwens dat het net zo goed binnen een wasbare als een wegwerp blijft.

Een zwemband heb ik geen ervaring mee.
    Wij zijn vanaf 5 maanden gaan ouder&kind zwemmen, dan heb je je kindje gewoon vast. Hij was al een stuk ouder toen we voor het eerst vrij gingen zwemmen, toen hadden we gewoon bandjes om.

3. Betsy

Betsy Niet meer actief

Wegwerp zwemluier van de kruidvat met een simpel zwembroekje/badpakje van de hema (anders trekt ze de luier uit).

JongetjeM vindt dit leuk.
  4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb nog nooit meegemaakt dat hij poepte in het water, maar dat is misschien geluk :p
    Wel is het zo dat je rond de drie maanden misschien max 30 minuten kan zwemmen (ligt ook aan temp van water) en adviseren ze om je kindje tegen je aan te houden zodat het wat makkelijker mee kan snoepen van jouw lichaamswarmte.
    Wij konden de eerste keer rond 3 maanden helaas na 10 minuten al het water uit omdat het water te koud was en hij begon te bibberen.
    Met 6 maanden ging het stukken beter en hoefde ik hem niet tegen me aan te houden.

5. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.439
    372
    83
    in een huis
    Ik adviseer inderdaad gewoon wegwerp luiers. Volgens mij maakt het merk niet zoveel uit

Verder freds zwemtrainer. Moet je maar even googelen.

6. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik heb ervaring met beide, wasbare luier vind ik qua pasvorm minder goed/fijn zitten vandaar dat ik weer overgestapt ben op wegwerp. Poep blijft in beide overigens net zo goed zitten, met dunne poep gaat het er bij beide wat langs en bij hardere drolletjes blijft het bij beide goed zitten (mijn ervaring althans).
    Ik heb in de zomer wat bij de Lidl ingeslagen in de winter koop ik ze bij de kruidvat :)

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik zou voor wasbaar gaan. Stuk goedkoper!
    Plasjes gaan er hoe dan ook langs, zowel bij ww als wb. Ik gebruik de wasbare gewoon als zwembroek ( is het eigenlijk ook). Dus uitspoelen na gebruik en klaar ( dl heeft nooit in het water gepoept, en is sinds ze een jaar is zindelijk voor ontlasting).

8. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Hier verschillende merken wegwerp gehad maar vind de huggies het prettigst aantrekken en zitten mooier.
    En ja, als ze poepen dan drijft het er wel uit... Ze nemen niks op namelijk en er blijft wel water in staan ;)

Ook rekening mee houden dus dat je de zwemluier pas vlak voor het zwemmen aan doet: anders heb je een natte Maxi-Cosi :roflmao:

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb wasbaar. Vind wegwerp zonde van het milieu en het geld.

Ik heb er drie. 1 van imse vimse, een apple cheeks en een pandababy. Als hij er in zou poepen gooi je hem leeg en spoelt hem uit

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had 2 wasbare (van totsbots), en mijn jongste poepte júist graag in het zwembad :D Dan kon ik dus de vieze luier uit doen, schone aan, voila. Ik vond wasbaar veel prettiger dan wegwerp. Borstvoedingspoep werd prima opgevangen, is echt écht nooit uitgekomen.

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier wegwerp aangezien ik meerdere zwempakje gekregen heb. Gewoon Etos maar ook die kun he uitspoelen, laten drogen en opnieuw gebruiken zolang ee niet in gepoept is of ze scheuren.

12. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Dit doe ik idd ook met de wegwerp luiers, als ze niet enorm uitgerekt of gescheurd zijn kan je ze prima nogmaals gebruiken :thumup:

13. manonniii

manonniii Actief lid

4 jun 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem
    Het nadeel van wegwerp vind ik dat ze zoveel water vasthouden en daardoor je kindje kontzwaar word. Daarnaasthad mijn dochter altijd striemen in dr liezen ondat ze toch vrij stug zijn. We hebben meerdere merken geprobeerd. Nu al ruim een jaar over op wasbaar en dit zit veel beter. Ik doe er wel nog een badpakje overheen.

14. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Wij hebben ook een wasbare zwemluier. Door het water schuren wegwerpluiers snel en krijgt dochter snel rode plekken. Mijn beide kinderen hebben nooit gepoept tijdens het zwemmen. Anders blijt het er denk ik net zo goed inzitten als een wegwerp. Wel zorgen dat je de goede maat hebt. Wij hebben er eentje van het merk lassig. Wegwerp heb ik ook wel gebruikt, fan het liefste huggies.

Hier hebben we gebruik gemaakt van een babyfloat en een swimtrainer. Die laatste pas gekocht met 11 maanden dus geen idee hoe die bij kleintjes zit. Dochter vond het in ieder geval heel leuk om enigszins actief in het water te liggen.

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zwemluier laten drogen en hergebruiken worden zwembad eigenaren niet blij van hoor. Het spul vergaat namelijk een beetje na een keer gebruiken, waardoor zwembad filters verstoppen. Mijn vader heeft hierdoor meerdere keren een nieuw filter moeten kopen in 1 camping seizoen.

16. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Als ze dunne ontlasting hebben loopt het bij beide erlangs zolang ze harde ontlasting hebben vangt het beide prima op.
    Bij nr 2 alleen wegwerp gebruikt omdat hij altijd poept in t water :confused:
    En ik vind het voor op het strand sws fijner omdat zand overal tussen gaat zitten.

Deel Deze Pagina