hoi, Ik ben op zoek naar een nieuwe winterjas. Ben in februari uitgerekend. Nu had een vriendin mij aangeraden om een speciale winterjas te kopen met een draagzak-functie, zodat de baby lekker warm blijft. Zij zei dat ze het super handig vond. https://www.mamalicious.com/nl/nl/mm/zwangerschapskleding/jassen-and-blazers/3-in-1-padded-winter-zwangerschapsjas-20003129.html?cgid=mm-jackets-maternity&dwvar_colorPattern=20003129_Black Bijvoorbeeld deze. Nu heb ik deze jas besteld, en een 'gewone' zwangerschapsjas en ik begin toch te twijfelen. Is er iemand die ervaring heeft met zo'n jas? Wat me vooral opviel is dat de opening voor het hoofdje ongeveer op hoogte is van mijn borsten. Wat me dan best wel laag lijkt. Ik woon in Zweden en het kan hier in februari/maart echt heel koud zijn! Dus wel fijn als de baby lekker warm blijft (heb uiteraard ook een kinderwagen met winterbekleding/voetenzak dus het is natuurlijk ook maar even afwachten hoe vaak je de draagzak wilt gebruiken tov de kinderwagen.)
Ik heb een softshell van Mamalila, met draaginsert, zwangerschapsinsert en ook te dragen als gewone jas. Voor de echte winter te koud, dus zal zeker voor Zweden te koud zijn. Gelukkig is het in Nederland niet vaak echt koud. En met dragen hou je elkaar warm. Afgelopen winter zijn er maar weinig dagen geweest dat ik het te koud vond om met die jas te dragen. Maar er zijn een boel merken met draagjassen. Greyse, Lennylamb, Mamalila, hoppediz, MaM, liliputi, diva milano, angel wings (heeft hele mooie wollen jassen volgens mij), en nog meer, maar daar kom ik zo even niet op. Bonprix heeft ook veel zwangerschapsjassen met draagmogelijkheid, maar die zijn vet snel uitverkocht in de gangbare maatjes. Wel een stuk betaalbaarder dan de merken die ik hierboven noemde.
Ik heb deze https://www.bellyfashion.nl/zwangerschapskleding/winterjassen-positiejas-zwangerschapsjas/coat-double-zipper-anthracite Mijn dochter vab 7 maanden past hier nog steeds onder in de tula. Ook te dragen zonder buik/kind omdat je het tussenstuk kunt verwijderen.
Dankjulliewel! Jullie gebruiken het dus best veel? Ik twijfel ook een beetje omdat, als het echt koud is, je ws toch niet echt uitgebreid gaat wandelen (en wellicht sowieso niet te snel na de bevalling) Maar aangezien het verder een prima jas is, die ook zonder de extra stukken te dragen is, maakt het niet alles uit als ik het niet heel veel zou gebruiken (wel iets minder mooi dan de andere jas die ik besteld had, maar je kan niet alles hebben he )
Ik droeg mijn zoontje heeeeel veel en had ook een draagjas. Allebei nogal snel warm dus een dunne en dan een vest er event onder. Eerste tijd gebruikte ik een heeeel dik vest maar toen hij groter werd was dit niks meer. Draagjas lang gebruikt, nu is mn zoontje te zwaar voor mij. Maar kan niet wachten op baby nr 2!!
Ik heb een fleece draagvest en een softshell draagjas van lenny lamb. Veel gebruikt idd. Bij erge kou is softshell niet warm genoeg denk ik. Ik gebruikte hier in nl bij vorst het vest en de jas over elkaar. Dat ging prima. Hangt ook een beetje ervanaf of je met een draagzak of doek gaat dragen. Sommige doeken houden net wat meer warmte vast.