wie nog meer eerste verjaardag in zicht :D

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mammz, Aug 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammz

mammz Fanatiek lid

Mar 25, 2013
    1,845
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal!!

hier nog 6 weken en dan wordt onze knul alweer 1 jaar! OMG wat gaat het snel.... iedereen zegt het wel maar helaas is het ook echt zo hahaha

nu heb ik al kaarten besteld, cadeau lijstje gemaakt op lijstje.nl voor de mensen die niet weten wat ze moeten komen (tips)

ik ben eigenlijk wel erg nieuwsgierig of er nog meer mamas zijn met een kleine die bijna jarig is en hoe jullie die dag aanpakken?

leuke tips enz zijn welkom !!!!!

dacht leuk om ideeën uit te wisselen :D

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hier ook nog een week of 6 te gaan, denk ik. En wij zijn er nog helemaal niet mee bezig. Voel me eigenlijk een beetje schuldig als ik jouw voorbereidingen zo lees :)

Ik denk dat wij gewoon de grootouders langs beide kanten en allebei onze zussen uitnodigen, een taartje halen, en klaar. Ik zou eigenlijk niet weten wat meer te doen

3. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

Jun 14, 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Onze kleine wordt volgende maand ook alweer 1! Merk aan de fam. dat ze al bezig zijn met het vragen naar cadeautjes, maar zelf ben ik er ook nog niet helemaal mee bezig! Maar denk dat dat wel snel zou komen :)!

Wij zijn alleen aan het nadenken op welk tijdstip we de verjaardag houden (hij is op vrijdag jarig, dus houden het ook op vrijdag. Alleen is het niet voor iedereen mogelijk om overdag te komen).

4. Greyhound

Greyhound Actief lid

Feb 27, 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een mailtje gestuurd naar de broers en zussen en de ouders, dus wordt het een familiefeestje (met alle kids en aanhang zit het huis dan ook wel vol).

De verjaardag van mijn man vieren we ook meteen erbij, maar de aandacht gaat natuurlijk naar de kleine man.

Avond van te voren slingers ophangen en een grote 1. 's Ochtends zijn we met zijn drieën, dan doen we de cadeautjes. Nog even een slaapje doen en dan 's middags de visite.

Het avondeten doen we weer met zijn drieën. En dan lekker slapen.

We maken er verder niet veel heisa van.

Kadotips hebben wij niet gedaan, wij geven als broers en zussen onderling geen kadootjes meer. En er wordt altijd 1 groot kado gekocht voor de jarige jet/job. Genoeg broers/ zussen met ervaring om iets leuks te halen.

Oh ja, we halen nog wel een taart ofzo..

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Wij hebben net de eerste verjaardag gevierd van onze kanjer!

Tips?
    -grote fototaart met foto van je kind was een hit hier, uiteraard met grote kaars in de vorm van een 1!!
    -bij veel visite in etappes doen, hier was het echt druk en dochterlief vluchtte telkens naar binnen (visite zat buiten)
    -nibbit chippies voor de kids, zo schattig om die kids te zien smullen (ach voor deze ene keer dan haha)

Veel plezier!

6. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

Aug 11, 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn
    hier over 3 maanden maar ik ben er nou al mee bezig in me hoofd..hoe erg is dat haha.

ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie het op de dag zelf vieren of verschuiven naar het weekend?

ik ben (als hobby) Website Designer dus ik ga zelf uitnodigen ontwerpen en versturen..

7. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Hier 29 september de grote dag :)

Ben er nog niet heel erg mee bezig.. Wil een leuke uitnodiging maken en een taart bestellen met foto oid.
    En wat een mazzel, 29 september is op een zondag :D

8. Yesera

Yesera Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    3,916
    2,293
    113
    Hier zijn de uitnodigingen al de deur uit :D.
    Taart en cadeaus die wij geven zijn uitgezocht. Heb er zin in!!!

9. mammz

mammz Fanatiek lid

Mar 25, 2013
    1,845
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooh leuk om allemaal te lezen :D

hier is 26 september de grote dag maar dat is op een donderdag, hij gaat dan naar het kdv en daar mogen we om 9 uur zijn verjaardag vieren met een taartje en een traktatie!

we vieren het voor de familie de 28ste (zaterdag) smorgens houden we het rustig en smiddags is het bezoek welkom tussen 13.00 en 18.00 en mocht ons mannetje moe worden pech voor het bezoek gaat hij mooi even slapen, is toch niet te plannen zon kleintje hihi

een goede vriend van ons is nederlands kampioen taartenbakker (hij heeft er een mooi woord voor hahah even vergeten) en we moeten ons laten verrassen hij zorgt voor de taart heeft hij gezegd... onze trouwtaart was geweldig dus alle vertrouwen in!

ik heb al slingers en wat ballonnen in huis, nog niet aan een grote 1 gedacht haha, ook maar even inslaan :D

mij lijkt het leuk om voor ons mannetje een klein taartje te hebben waar hij mee kan experimenteren zeg maar hjahaha lijkt me leuk :D
    alleen hij heeft KMA... zijn er ook taartjes of cupcakes voor kindjes met KMA? of een recept voor? want eieren moeten we ook mee uitkijken..

ik kreeg al veel de vraag wat we als cadeau wilden... ik denk voordat ik alles dubbel krijg ik maak een lijstje met tips en ideeën. staan wat tips online en kunnen ze afstrepen als ze het gekocht hebben zodat een ander het niet meer kan zien, ook kunnen ze eronder chatten zodat ze kunnen overleggen of zo. bij ons doen ze dat vaker in de familie en werkt echt top!

geven jullie ook een snoepzakje op het laatst voor de kids of zo?

hahah ik draaf misschien door, maar heb er zon zin in haha

10. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

Aug 11, 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn
    dat is een goed idee zeg ! waar kun je dat lijstje maken dan?

hier is ze op een woensdag jarig, heb zoiets van gewoon op de dag zelf doen..maar aan de andere kant vind ik het weekend ook wel prettig..

11. mammz

mammz Fanatiek lid

Mar 25, 2013
    1,845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijstje.nl - Home
    erg handig omdat je gewoon een woord in typt bijv. vtech en dan krijg je cadeau's te zien en kun je op klikken en zet hij automatisch de link erin. even uitzoeken maar werkt top

ik heb daar ook over getwijfeld maar denk dan moeten we beide vrij nemen en de gasten ook.. want savonds ligt de kleine op bed dus moet overdag. weekend geeft voor ons meer rust

12. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

Aug 11, 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn
    ja dat is waar, ml heeft expres zijn uren laten oplopen zodat hij die dag vrij kan nemen ik ben zoweiso vrij dan.
    maar er kan dan denk ik maar weinig visite komen alleen me so ouders denk ik, de rest werkt allemaal.

ik denk dat het dan toch handiger is om het op zaterdag te vieren voor vrienden en op de dag zelf de opa en omas

13. Nati

Nati Niet meer actief

Jaaaaaa, vrijdag! En ik ben al best zenuwachtig, hahaha.

Ik heb uitnodigingskaartjes gemaakt en laten versturen via internet en we hebben feest vanaf s'middags, zodat het een beetje verspreidt en eerst de mensen met kindjes komen en daarna familie (moeten toch allemaal werken). Die blijven dan eten (lekker makkelijk chinees of zo). Mijn man en ik zijn vrij overdag en gaan iets leuk doen met onze kleine meid (dierentuin of zwemmen, even kijken wat het weer doet). Ze houdt van drukte, dus volgens mij wordt het helemaal leuk voor haar.

Ik heb een fototaart besteld en voor die kleine meid een eigen meptaart, waar ze mee mag doen wat ze wil. Daar komt een kaarsje en wat andere versiering op (gaat er uiteraard weer af als ze ermee aan de slag gaat ;)).

Verder hebben we heeeeeel veel slingers, een opblaasbare '1', ballonen, gezellige bonte tafelkleden, servietten, borden en plastic bestek ingeslagen. Donderdag middag gaan we eerst boodschappen doen voor drankjes en hapjes (fruit, chips, pakjes drinken voor de kids) en als de kleine meid op bed ligt wordt het huis versierd. Ik hoop dat ik dan wel kan slapen, vindt het zo leuk, haar eerste verjaardag!!! :D

14. mammz

mammz Fanatiek lid

Mar 25, 2013
    1,845
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja lijkt mij ook.. wij doen de dag zelf wel savonds een mini feestje met mijn ouders en schoonouders verder niks

15. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Wij moeten allebei werken op haar verjaardag, dus feestje is sowieso voor het weekend erop. Anders kan de familie trouwens toch niet komen.

Ik lees hier van hele dagen feestje, wie nodigen jullie dan zoal uit? Bij ons zal het gewoon naaste familie zijn en dus ook op een specifiek tijdstip, denk ik. Ik moet er duidelijk eens wat beter over gaan nadenken, als ik jullie plannen allemaal lees :)

16. Yesera

Yesera Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    3,916
    2,293
    113
    Wij houden het kort en hebben iedereen uitgenodigd tussen 13:00 - 16:00. We hebben familie uitgenodigd en onze beste vrienden. Best een groep (als iedereen zou komen 40 personen), maar dan hebben we het ook gewoon in 1 keer gehad en hebben we de avond nog voor onszelf. Onze kleine man is op een zondag jarig, dus dat is wel super handig! Heb daarna 3 dagen vrij om na te genieten en bij te komen :D.

17. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    2,363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is vorige maand 1 geworden! gaat zo snel inderdaad.. Hij was op een vrijdag jarig en wij hadden voor de zondag ingepland van 12:00 tot 15:00.. is precies tussen zijn slaapjes in en lang zat voor hem..Hadden maar een kleine groep alleen oma s en opa s en tantes en ooms.. en met iedereen al cadeau enz afgesproken.. maar we zaten met mijn zoontje de vrijdag op zijn verjaardag in t ziekenhuis omdat hij een dubbele oorontsteking bleek te hebben en de zesde ziekte dus hebben t hele feest afgeblazen.. dus hij krijgt volgend jaar een knalfuif :D haha!

18. mammz

mammz Fanatiek lid

Mar 25, 2013
    1,845
    0
    0
    NULL
    NULL
    oohw.. das vervelend!! is nu alles weer beter?
    en idd volgendjaar gewoon dubbel en dwars feest!

19. mammz

mammz Fanatiek lid

Mar 25, 2013
    1,845
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha zo extreem vieren we het nu ook weer niet
    wij hebben ervoor gekozen om het tussen 13.00 en 18.00 te doen, zijn slaapjes zijn nog zo verschillend dat ik gewoon aankijk hoe het die dag is, smiddags slaapt hij vaak maar een uurtje dus wacht het bezoek maar even ;)
    ik wilde de tijd eerst ook inkorten maar als iedereen tegelijk komt ook zo druk! hoop dat het zich nu wat verdeeld...

verder hebben wij opas/omas ooms en tantes en goede vrienden. de eerste verjaardag komt altijd iedereen, daarna minder omdat er in onze familie zoveel kleinkinderen zijn het dan te gek en te veel word. dus ik verwacht alleen deze verjaardag drukte...

20. Kaden

Kaden Actief lid

Dec 13, 2011
    441
    0
    0
    Hier is ze maandag jarig maar we vieren het op zondag. Alleen de oma's en opa's komen en een tante. Verder niemand. Volgend jaar houden we ook echt een kinderfeestje als ze wat meer begrijpt.

Wij gaan wat hapjes maken voor een buffet, ik heb wat servetjes enzo besteld, ballonnen en slingers. Verder maken we zelf een taart en wat cupcakes en that's it. Lekker makkelijk.

Share This Page